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市場調査レポート
商品コード
1354232

IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーション使用事例分類法、2023年:製造業におけるブランド志向のバリューチェーン

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2023: Brand-Oriented Value Chains in the Manufacturing Industry


出版日
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IDC
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英文 31 Pages
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IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーション使用事例分類法、2023年:製造業におけるブランド志向のバリューチェーン
出版日: 2023年09月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 31 Pages
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概要

このIDCの調査では、ブランド志向のバリューチェーン(飲食品、健康・美容、玩具、スポーツ用品、家庭用品)が、魅力的な消費者(および顧客)体験を大規模に創出するために、どのようにデジタル変革の使命を担っているかについて説明しています。世界サプライチェーンプランニング調査ディレクターのエリック・トンプソン氏は、「これらのバリューチェーンの企業は、一般的にこのデジタルジャーニーに何が関わっているかを理解しており、それは、個々のプロジェクトや使用事例が全体的な目的をサポートするように、使命、戦略的優先事項、プログラムを共通定義することから始まる」と述べています。

IDCの世界規模のデジタルトランスフォーメーション分類法

2023年のデジタルトランスフォーメーション分類の変更

分類学の概要

  • IDCのデジタルトランスフォーメーション分類法の理解と使用

定義

  • ブランド指向のバリューチェーン
  • デジタルミッション:大規模な消費者エクスペリエンスの魅力化
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーン
      • デジタルサプライチェーンプログラム:能力ベースの調達
      • デジタルサプライチェーンプログラム:同期計画
      • デジタルサプライチェーンプログラム:物流オートメーション
    • 戦略的優先事項:スマートマニュファクチャリング
      • スマートマニュファクチャリングプログラム:戦略的資産管理
      • スマートマニュファクチャリングプログラム:レジリエントリーン
      • スマートマニュファクチャリングプログラム:総合的な品質
    • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンス消費者/顧客エンゲージメント
      • オムニエクスペリエンス消費者/顧客エンゲージメントプログラム:大規模な消費者コマース
      • オムニエクスペリエンス消費者/顧客エンゲージメントプログラム:高度なチャネル管理
      • オムニエクスペリエンス消費者/顧客エンゲージメントプログラム:オムニチャネル貿易促進
    • 戦略的優先事項:イノベーションの加速
      • イノベーション加速プログラム:イノベーションプラットフォーム
      • イノベーション加速プログラム:オムニソースイノベーション
      • イノベーション加速プログラム:ライフサイクル分析

参考資料

  • 付録:IDCのデジタルトランスフォーメーション支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51204523

This IDC study describes how brand-oriented value chains (food and beverage, health and beauty, toys, sporting goods, and household) are on a mission to digitally transform to create engaging consumer (and customer) experiences at scale.Global Supply Chain Planning Research Director Eric Thompson says, "Companies in these value chains generally understand what is involved in this digital journey, and that begins with a common definition of the mission, strategic priorities, and programs so that individual projects or use cases support the overall objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2023

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Brand-Oriented Value Chains
  • Digital Mission: Engaging Consumer Experience at Scale
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain
      • Digital Supply Chain Program: Capabilities-Based Procurement
      • Digital Supply Chain Program: Synchronized Planning
      • Digital Supply Chain Program: Logistics Automation
    • Strategic Priority: Smart Manufacturing
      • Smart Manufacturing Program: Strategic Asset Management
      • Smart Manufacturing Program: Resilient Lean
      • Smart Manufacturing Program: Comprehensive Quality
    • Strategic Priority: Omni-Experience Consumer/Customer Engagement
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Consumer Commerce at Scale
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Advanced Channel Management
      • Omni-Experience Consumer/Customer Engagement Program: Omni-Channel Trade Promotion
    • Strategic Priority: Innovation Acceleration
      • Innovation Acceleration Program: Innovation Platform
      • Innovation Acceleration Program: Omni-Source Innovation
      • Innovation Acceleration Program: Life-Cycle Analytics

Learn More

  • Appendix: IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis