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市場調査レポート
商品コード
1558642

IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2024年:エクスペリエンシャル・リテール

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2024: Experiential Retail


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IDC
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英文 74 Pages
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IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2024年:エクスペリエンシャル・リテール
出版日: 2024年09月18日
発行: IDC
ページ情報: 英文 74 Pages
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概要

このIDCの調査は、小売業の意思決定者が、組織の変革を支える新しいプロセスやテクノロジーを採用することで、デジタル変革が進む小売エコシステムの領域を特定し、ナビゲートするのに役立ちます。この年次調査では、定義を更新し、戦略を実行するために採用される新しいプログラムや使用事例を紹介するとともに、現在のプロセスからデジタル変換されたプロセスへ移行するメリットと、必要となるテクノロジーを強調しています。顧客体験を向上させ、現場の従業員を引き込み、オペレーションを最適化することで競合の一歩先を行こうとする小売企業にとって、デジタル化のスピードはますます速くなっています。「どこでもAIが利用できる新時代において、顧客と従業員をインタラクティブでパーソナライズされた体験につなげるインフラやツールに投資する意欲のある小売企業にとって、テクノロジーは新たな収益源を切り開くものです」と、IDC Retail Insightsのグループバイスプレジデントであるレスリー・ハンドは述べています。

IDCの世界規模のデジタルトランスフォーメーション分類

2024年のデジタルトランスフォーメーション分類の変更

分類の概要

  • IDCのデジタルトランスフォーメーション分類法の理解と活用

定義

  • デジタルミッション:体験型小売
    • 戦略的優先事項:オムニチャネルコマース
    • オムニチャネルコマースプログラム:体験型コマース
    • オムニチャネルコマースプログラム:インテリジェントな注文処理と返品
  • オムニチャネルコマースプログラム:没入型エクスペリエンス
  • 戦略的優先事項:商品ライフサイクル管理
    • 商品ライフサイクル管理プログラム:インテリジェント製品設計
    • 商品ライフサイクル管理プログラム:製品および品揃え管理
  • 商品ライフサイクル管理プログラム:製品イノベーション
  • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンスの顧客エンゲージメント
    • オムニエクスペリエンス顧客エンゲージメントプログラム:次世代のカスタマーケア
    • オムニチャネル顧客エンゲージメントプログラム:顧客体験分析
    • オムニエクスペリエンス顧客エンゲージメントプログラム:コンテキスト化されたエクスペリエンス
  • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーンの最適化
    • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:サプライネットワーク最適化
    • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化されたフルフィルメント業務
    • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:サプライチェーンの説明責任
    • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:ラストマイルオペレーションの実行
  • 戦略的優先事項:運用規模と俊敏性
    • 運用規模と敏捷性プログラム:運用の実行
    • 運用規模と敏捷性プログラム:コネクテッドワークフォース
    • 運用規模と敏捷性プログラム:安全なオムニチャネル運用
    • 運用規模と敏捷性プログラム:収益性の最適化
    • 運用規模と敏捷性プログラム:タッチレスで俊敏なIT運用
  • 戦略的優先事項:小売ビジネスの革新
    • 小売ビジネスイノベーションプログラム:データ主導の収益機会
    • 小売ビジネスイノベーションプログラム:プロセス主導の収益機会
    • 小売ビジネスイノベーションプログラム:テクノロジー主導の収益機会

参考資料

  • 付録
    • IDCのデジタルトランスフォーメーション支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52544124

This IDC study helps retail decision makers identify and navigate the areas of the retail ecosystem that are being digitally transformed as retailers adopt new processes and technologies to underpin organizational change. This annual study updates definitions and introduces new programs and uses cases that will be employed to implement strategy while highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required. The rate of digitization is increasing for retailers, which seek to stay ahead of the competition by improving customer experience, engaging frontline workers, and optimizing operations. "In this new era of AI everywhere, technology is opening up new sources of revenue for retailers that are willing to invest in the infrastructure and tools that connect their customers and their workers to interactive, personalized experiences," says Leslie Hand, group vice president, IDC Retail Insights.

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2024

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Digital Mission: Experiential Retail
    • Strategic Priority: Omni-Channel Commerce
    • Omni-Channel Commerce Program: Experiential Commerce
    • Omni-Channel Commerce Program: Intelligent Order Fulfillment and Returns
  • Omni-Channel Commerce Program: Immersive Experience
  • Strategic Priority: Merchandise Life-Cycle Management
    • Merchandise Life-Cycle Management Program: Intelligent Product Design
    • Merchandise Life-Cycle Management Program: Product and Assortment Management
  • Merchandise Life-Cycle Management Program: Product Innovation
  • Strategic Priority: Omni-Experience Customer Engagement
    • Omni-Experience Customer Engagement Program: Next-Generation Customer Care
    • Omni-Channel Customer Engagement Program: Customer Experience Analytics
    • Omni-Experience Customer Engagement Program: Contextualized Experience
  • Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
    • Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Network Optimization
    • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Fulfillment Operations
    • Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Chain Accountability
    • Digital Supply Chain Optimization Program: Last-Mile Operations Execution
  • Strategic Priority: Operational Scale and Agility
    • Operational Scale and Agility Program: Operational Execution
    • Operational Scale and Agility Program: Connected Workforce
    • Operational Scale and Agility Program: Secure Omni-Channel Operations
    • Operational Scale and Agility Program: Profitability Optimization
    • Operational Scale and Agility Program: Touchless and Agile IT Operations
  • Strategic Priority: Retail Business Innovation
    • Retail Business Innovation Program: Data-Driven Revenue Opportunities
    • Retail Business Innovation Program: Process-Driven Revenue Opportunities
    • Retail Business Innovation Program: Technology-Driven Revenue Opportunities

Learn More

  • Appendix
    • IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis