市場調査レポート
商品コード
1239652
デジタル世界におけるESM (エンタープライズサービス管理) とISM (ITサービス管理) の次なる課題What's Next for Enterprise Service Management and IT Service Management in a Digitally Transformed World |
デジタル世界におけるESM (エンタープライズサービス管理) とISM (ITサービス管理) の次なる課題 |
出版日: 2023年03月13日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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COVID-19の流行による急激な変化により、多くの組織がここ数年で急速にデジタルトランスフォーメーションを遂げました。
当レポートでは、ISM (ITサービス管理) を含むESM (エンタープライズサービス管理) の近年の動向を調査し、現状、予想される今後の展開、技術バイヤーへの提言などをまとめています。
This IDC Market Perspective discusses the recent history, current state, and expected future developments in enterprise service management, including IT service management. Many organizations rapidly digitally transformed over the past few years due to sudden changes from the COVID-19 pandemic. Now that these transformations are in effect, what affects organizations' choices as they implement enterprise service management and IT service management projects? This document addresses what motivates tech leaders now as well as upcoming innovations in work styles and automation that will shake up the industry again in the next few years."We are at a transition point for business and technology," said Snow Tempest, research manager for IT Service Management. "Organizations have moved into a new world of digital business and are now addressing major changes in the workforce and how to support their work with updated practices and strategic use of automation."