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市場調査レポート
商品コード
1388266
ITサービスマネジメント市場規模:技術別、コンポーネント別、企業規模別、展開モデル別&予測2023年~2032年Information Technology Service Management Market Size-By Technology (Configuration Management, Performance Management, Network Management, Database Management System), By Component, Enterprise Size, Deployment Model & Forecast 2023-2032 |
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カスタマイズ可能
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ITサービスマネジメント市場規模:技術別、コンポーネント別、企業規模別、展開モデル別&予測2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月20日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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ITサービスマネジメント市場規模は、AIと自動化技術の高度な統合により、2023年から2032年にかけてCAGR 10%以上で拡大します。
AIと自動化の流入により、ITサービスマネジメント(ITSM)プラットフォームは、ルーチンタスクの自動化、インシデント解決時間の改善、リソース利用の最適化のためにますます強化されています。これらのテクノロジーは、問題の事前解決とダウンタイムの最小化を確実にするための予測分析を可能にします。膨大なデータセットを分析し、意思決定を改善するために自己学習する能力も、ITSMをよりインテリジェントで応答性の高いシステムへと変化させています。組織における効率化とデジタル変革の優先順位が高まっていることも、市場成長にとって有利に働くと思われます。
ITサービスマネジメント産業は、技術、企業規模、展開モデル、コンポーネント、業種、地域に区分されます。
技術面では、データベース管理システム分野の市場シェアが2023年から2032年にかけて大きく牽引すると予測されます。これは、堅牢なITインフラに対する組織の依存度が高まっていることと、効果的なデータベース管理のニーズが急増していることに起因しています。多様な業界におけるデータ量の拡大に伴い、複数の企業がクラウドコンピューティングとストレージソリューションにシフトしており、ITSMフレームワーク内の高度なデータベース管理システムの開発にさらに拍車をかけています。例えば、ClickHouse, Inc.は、2022年12月にClickHouse Cloudを発表しました。ClickHouse Cloudは、現代のデジタル企業の分析と洞察を加速する、光速のクラウドベースのデータベースです。
業種別に見ると、IT・通信分野のITMS業界は、世界中の急速なデジタルトランスフォーメーションに牽引され、2023年から2032年にかけて力強い成長が見込まれています。IT・通信企業は、サービス・デリバリーを最適化し、複雑なITプロセスを管理する高度なソリューションに投資することで、業務の俊敏性と顧客満足度の向上に注力しています。また、規制順守の必要性が高まっていることも、同分野の成長に寄与しています。
地域別では、アジア太平洋地域のITサービスマネジメント市場が2022年にかなりの売上シェアを占め、2032年まで堅調な成長率を示す見通しです。これは、デジタル戦略を提供し、プロセスを自動化し、デジタル環境における業務効率を高めるために、ITサービスと連携するITSMソリューションの導入が急増しているためです。インド、中国、日本などの国々では急速な技術進化が進んでおり、効率的なITサービスの提供と管理の必要性がさらに高まっています。ダイナミックなビジネス情勢とITインフラへの投資の増加も、業界情勢の見通しを強めると予想されます。
Information Technology Service Management Market size is set to expand at over 10% CAGR from 2023 to 2032, driven by the higher integration of AI and automation technologies.
With the influx of AI and automation, information technology service management (ITSM) platforms are increasingly enhanced for automating routine tasks, improving incident resolution times, and optimizing resource utilization. These technologies enable predictive analytics for ensuring proactive issue resolution and minimizing downtime. The ability to analyze vast datasets and self-learn for improved decision-making is also transforming ITSM into a more intelligent and responsive system. The rising prioritization of efficiency and digital transformation in organizations will also prove favorable for the market growth.
The information technology service management industry is segmented into technology, enterprise size, deployment model, component, industry vertical, and region.
In terms of technology, the market share from the database management system segment is projected to gain significant traction from 2023-2032. This is attributed to the increasing reliance of organizations on robust IT infrastructure and the surging need for effective database management. With the expanding volumes of data in diverse industries, multiple businesses are shifting towards cloud computing and storage solutions, further spurring the development of advanced database management systems within ITSM frameworks. For instance, in December 2022, ClickHouse, Inc. launched ClickHouse Cloud, a lightning-fast cloud-based database to accelerate analytics and insights for modern digital enterprises.
Based on industry vertical, the ITMS industry from the IT and telecom segment is expected to witness strong growth between 2023 and 2032 driven by the rapid digital transformation across the globe. IT and telecom organizations are focusing on enhancing operational agility and customer satisfaction by investing in advanced solutions to optimize service delivery and manage complex IT processes. The rising need for ensuring regulatory compliance will also contribute to the segment growth.
Regionally, the Asia Pacific information technology service management market held sizable revenue share in 2022 and is poised to exhibit robust growth rate through 2032. This can be ascribed to the surging adoption of ITSM solutions in organizations to align with IT services to offer digital strategies, automate processes, and enhance operational efficiency in the digital landscape. Countries such as India, China, and Japan are experiencing rapid technological evolution, further driving the need for efficient IT service delivery and management. The dynamic business landscape coupled with the increasing investments in IT infrastructure is also expected to augment the industry outlook.