デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1317013

世界と米国の顧客体験 (CX) サービスの予測、2023-2027年

Worldwide and U.S. Customer Experience Services Forecast, 2023-2027

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
世界と米国の顧客体験 (CX) サービスの予測、2023-2027年
出版日: 2023年07月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

この調査レポートは、2023年から2027年の予測期間における世界の顧客体験 (CX) サービス市場の分析を提供しています。「パンデミックがバックミラーに映り込み始めたことで、企業は最悪の事態が去り、切望されていた安定期に入ったと考えてもおかしくありません」と、IDCの顧客体験 (CX) サービスのリサーチ・ディレクター、ダグラス・ヘイワード氏は述べています。「社会的、政治的、人口統計的、文化的、技術的な変化は続いているだけでなく、加速しているように感じられます。企業や政府機関は、財政的・政治的な未来を確保するために、顧客や納税者との関わり方を継続的に改善するしかありません。それは、新しいサービスを創造し、立ち上げ、社内で技術、組織、文化の変革を推進することを意味します。2023年から2027年にかけて最も繁栄するベンダーは、顧客と顧客の顧客を深く理解し、その深い理解を活かして顧客のビジネス変革を推進できるベンダーです。」

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

技術サプライヤーへのアドバイス

市場予測

  • 世界のCXサービス:マクロ地域別・セグメント別
  • 米国のCXサービス:セグメント別

市場の背景

  • 促進要因と抑制要因
    • 促進要因
      • 消費者が自分のニーズに合わせた製品やサービスを求めるにつれ、パーソナライゼーションの重要性が高まる
      • 生成型AIは破壊的なマーケティングを約束する
      • 顧客体験 (CX) は、世界中の組織にとって依然として優先事項である
    • 抑制要因
      • 経済的および政治的な「ワイルドカード」
      • 人材不足と労働力の再構成
  • 重要な市場の動向
    • メタバース:「マーケティングのシベリア」に追放
    • 生成AIは象徴的な転換点に達する
    • ブランド:十分なサービスを受けられていない層にリーチするために多文化マーケティングに注目する
    • EY:大きな赤いボタンを押したが、その後「キャンセル」を押した
  • 前回予想からの変更点

市場の定義

調査手法

関連調査

目次
Product Code: US49360722

This IDC study provides an analysis of the worldwide customer experience (CX) services market for the 2023-2027 forecast period."With the pandemic starting to fade into the rearview mirror, enterprises could be forgiven for thinking that the worst is behind them and that they're entering a time of much-needed stability. But unfortunately, nothing could be further from the truth," said Douglas Hayward, research director for Customer Experience Services at IDC. "Social, political, demographic, cultural, and technological changes are not just continuing but feel like they are accelerating. Enterprises and government bodies have no choice but to continually improve the way they engage with customers and taxpayers to ensure their financial and political futures. That means creating and launching new offerings and driving technology, organizational, and cultural change internally. CX services vendors will play an important part in all this, and the vendors that prosper best in 2023-2027 will be those that deeply understand both their clients and their clients' customers and that can use that deep understanding to drive transformational business change for their clients."

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide CX Services by Macroregion and Segment
  • U.S. CX Services by Segment

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • Personalization Grows in Importance as Consumers Demand Products and Services Tailored to Their Needs
      • Generative AI Promises Disruptive Marketing
      • Customer Experience Remains a Priority for Organizations Worldwide
    • Inhibitors
      • Economic and Political "Wild Cards"
      • Talent Shortages and Workforce Recomposition
  • Significant Market Developments
    • The Metaverse Got Banished to Marketing Siberia
    • Generative AI Reached a Symbolic Tipping Point
    • Brands Looked to Multicultural Marketing to Reach Underserved Segments
    • EY Pressed the Big Red Button - But Then Pressed "Cancel"
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

Related Research