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市場調査レポート
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1451961

欧州・中東・アフリカのTelcoのカスタマーエクスペリエンス(CX)プラットフォームのレビュー

A Review of EMEA Telecom Customer Experience Platforms

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 16 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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欧州・中東・アフリカのTelcoのカスタマーエクスペリエンス(CX)プラットフォームのレビュー
出版日: 2024年03月11日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC Market Perspectiveでは、Telcoのカスタマーエクスペリエンス(CX)プラットフォームを詳細に分析し、収益の低迷と技術的混乱の中で顧客サービスを向上させる業界の取り組みに焦点を当てています。顧客対応機能の強化におけるAIの役割に注目し、差別化と収益拡大のためにTelcoが採用している戦略について説明します。Amdocs、Cerillion、LotusFlare、Netcracker、Salesforce、Tecnotreeのベンダーの例を取り上げ、各ベンダーが提供するサービスや、通信業界におけるカスタマーエクスペリエンスの向上に貢献する方法について詳述しています。IDCのEMEA Telco Insights、リサーチマネージャーであるChris Silberberg氏は次のように述べています。「カスタマーエクスペリエンスは、厳しい競争市場においてTelcoにとって重要な差別化要因であると同時に、隣接領域でサービスを展開する際の信頼性の構築要因でもあります。優れたカスタマーエクスペリエンスを提供する機能を支えているのはCXプラットフォームであり、顧客との関係を簡素化し、パーソナライズされたインサイトを提供し、Telcoが真にシームレスなカスタマーエクスペリエンスを提供できるようになります」

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • イントロダクション
  • 業界の動向
  • CX情勢における混乱
    • Telco向けAIの動向
  • Telco向けCXプラットフォームの概要
  • Telco向けCXプラットフォームのロードマップ
    • 顧客との交流
    • CX管理
    • AI機能の収益化モデル
  • ベンダーの例
    • Amdocs
    • Cerillion
    • LotusFlare
    • Netcracker
    • Salesforce
    • Tecnotree

Telcoへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR151531124

This IDC Market Perspective provides an in-depth analysis of the telecom customer experience platform, focusing on the industry's efforts to improve customer service amid revenue stagnation and technological disruption. It highlights the role of AI in enhancing customer care capabilities and discusses the strategies telcos are adopting to differentiate themselves and grow revenues. It also discusses vendor examples from Amdocs, Cerillion, LotusFlare, Netcracker, Salesforce, and Tecnotree, detailing their offerings and the ways they contribute to improving customer experience in the telecom industry."Customer experience is a key value differentiator for telcos in tough competitive markets as well as a credibility builder as they develop services in adjacent areas. Underpinning their ability to deliver a great customer experience are CX platforms, which simplify customer relationships, provide personalized insights, and enable telcos to offer a truly seamless customer experience," said Chris Silberberg, research manager, EMEA Telco Insights, IDC.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Introduction
  • Industry Dynamics
  • Disruption Across the CX landscape
    • Trends in Telco AI
  • Telco CX Platform Overview
  • The Telco CX Platform Road Map
    • Customer Interactions
    • CX Management
    • AI Feature Monetization Models
  • Vendor Examples
    • Amdocs
    • Cerillion
    • LotusFlare
    • Netcracker
    • Salesforce
    • Tecnotree

Advice for telecom operators

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  • Synopsis