市場調査レポート
商品コード
1322509
世界のデジタルコマースアプリケーションの予測、2023-2027年:生成AI統合がデジタルコマースのテーブルステークに急浮上Worldwide Digital Commerce Applications Forecast, 2023-2027: Generative AI Integrations Rapidly Become Table Stakes for Digital Commerce |
世界のデジタルコマースアプリケーションの予測、2023-2027年:生成AI統合がデジタルコマースのテーブルステークに急浮上 |
出版日: 2023年07月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 19 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの調査は、世界のデジタルコマースアプリケーション市場の今後5年間の予測を示しています。「イノベーションに夢中になっている人々にとって、今は刺激的なひと時です。生成AIのための最高のコマースインテグレーションを誰が開発するか、という競争が始まっています」と、IDCのデジタルコマース研究ディレクター、ヘザー・ハーシー (Heather Hershey) は述べています。「コマースベンダーは、急速に変化する市場動向に対応し、競争力を維持するために戦略的な手段を講じています。これらのベンダーは、従業員への投資、アクセシビリティの強化、データ統合の改善、ポートフォリオ全体の不正検知対策の強化に取り組んでいます。また、データをサービスとして提供し、洞察に要する時間を短縮し、開発者向けのツールを充実させることにも注力しています。もちろん、多くのデジタルコマースアプリケーションのベンダーは、生成AI・機械学習・ルールベースのワークフローを自社製品に組み込み、今後の競争の激しいソフトウェア市場で優位に立とうとしています」
This IDC study presents a five-year forecast for the worldwide digital commerce applications market."This is an exciting time to be an innovation addict. The race to see who develops the best commerce integrations for generative AI has begun," says Heather Hershey, research director, Digital Commerce at IDC. "Commerce vendors are taking strategic steps to remain competitive in response to rapidly shifting market trends. They are investing in their workforces, enhancing accessibility, improving data integration, and bolstering fraud detection measures across their portfolios. They are also focusing on providing data as a service, reducing time to insight, and building more tools for developers. And of course, many digital commerce application vendors are incorporating generative AI, machine learning, and rule-based workflows into their products to gain an immediate upper hand in the highly competitive software markets of the future."