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市場調査レポート
商品コード
1633798
香水とデオドラントの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Perfumes And Deodorants Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Perfumes, Deodorants), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Pharmacies), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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香水とデオドラントの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の香水とデオドラント市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 3.1%で拡大し、2030年には966億6,000万米ドルに達すると推定されています。
市場成長の背景には、ハイエンドでプレミアムブランドの香水やデオドラントに対する世界の需要の高まりがあります。マクロレベルでは、消費者の可処分所得の増加と、香水やデオドラントにプレミアムを支払う意欲の高まりが、市場成長に有利な主要要因です。
近年、世界的にオーガニック天然製品への需要が高まっており、特に香水のセグメントでは、消費者のパーソナルケア製品への意識が高まっています。オーガニック香水は、100%天然由来の原料を使用して製造され、通常は植物由来です。オーガニックとして分類されるためには、天然香水は少なくとも80%以上のオーガニック認定成分を含んでいなければならないです。
著名な香水とデオドラントブランドは通常、顧客の購買決定に影響を与えるため、香りのマーケティング戦略を展開しています。香りマーケティング(嗅覚マーケティング、アロマ・マーケティングとも呼ばれる)とは、小売店での顧客体験を向上させるために心地よい香りやアロマを利用する手法を指します。香りのマーケティングは、顧客の足回りを大幅に増やすと同時に、顧客が価値を見出す商品への支出に影響を与えることが知られています。
香水やデオドラントブランドは伝統的に男女で異なる製品を発売してきたが、近年では多くのブランドが男女両方のセグメントを対象にジェンダーレス製品を発売する事例が増加しています。例えば、2019年8月、イタリアの高級ファッションブランドであるGucciは、「Mineral Aromatic」というラベルのもと、ジェンダーレスまたはユニセックスの香水の新ラインを発売しました。競合を維持するために製品を革新する必要性がブランド間で高まっていることから、このような動向は予測期間中に表面化する可能性が高いです。
2019年の香水とデオドラント市場は、米国とカナダが牽引し、北米が大半を占めました。衛生に関する消費者の意識の高まりと、あらゆる流通チャネルで多様な香水とデオドラントが入手可能になりつつあることが、北米市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、特に米国の消費者の間で、性能重視の製品や機能性製品の人気が高まっていることが、メーカーが製品ポートフォリオを拡大し、人体に長期間有効な制汗剤を含めるように促しています。
市場は競争企業間の激しい敵対関係が特徴で、国内外の参入企業が市場空間を共有しています。製品革新と生産能力拡大は、著名な市場参入企業が長年にわたって展開してきた主要な競争戦略のひとつです。この点で、産業内の製品革新には、便利で使いやすい包装の製品開発も含まれます。例えば、2020年4月、英国を拠点とするパーソナルケア・ブランドのYardleyは、オーデコロン(Eau De Cologne)というラベルのポケットサイズの除菌用香水の新ラインを発表しました。これらの香水は、香水としても除菌剤としても機能するように設計されています。COVID-19の大流行により手指消毒剤の需要が高まっていることから、他の有名ブランドも追随する可能性が高いです。
The global perfumes and deodorants market size is estimated to reach USD 96.66 billion by 2030, expanding at a CAGR of 3.1% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Market growth is attributed to rising global demand for high-end and premium branded perfumes and deodorants. At the macro level, rising consumer disposable income, along with their increasing willingness to pay a premium for perfumes and deodorants, is a key factor favoring market growth.
Recent years have witnessed a significant demand for organic and natural products worldwide, with consumers becoming increasingly aware of the contents in the personal care products they use, most notably in the perfumes space. Organic perfumes are manufactured using 100% naturally-sourced ingredients, typically plant-based. To be classed as organic, a natural perfume should contain at least 80% certified organic ingredients.
Prominent perfume and deodorant brands usually deploy the scent marketing strategy to influence customers' buying decisions. Scent marketing (also called olfactory marketing or aroma marketing) refers to the technique of using a pleasant scent/aroma to improve the customer experience in retail outlets. Scent marketing is known to significantly increase customer foot traffic while influencing them to spend on the products they value.
Although perfume and deodorant brands have traditionally been introducing dissimilar products for men and women, recent years have witnessed rising instances of numerous brands launching genderless products to target both the male and female segments alike. For instance, in August 2019, Gucci, an Italian luxury fashion brand, launched its new line of genderless or unisex perfume under the label Mineral Aromatic. Such trends are likely to surface over the forecast period, given the increasing need among brands to innovate their products to stay competitive.
North America dominated the market for perfumes and deodorants in 2019, led by U.S. and Canada. Rising consumer awareness regarding hygiene, along with increasing availability of varied perfumes and deodorants across all distribution channels, is positively impacting the growth of the North America market. Furthermore, rising popularity of performance-driven or functional products, most notably among U.S. consumers, has been encouraging manufacturers to broaden their product portfolio to include antiperspirants that are effective on the human body for an extended period.
The market is characterized by intense competitive rivalry, with both domestic and international players sharing the market space. Product innovation and capacity expansion are among the key competitive strategies deployed by prominent market players over the years. In this regard, product innovation within the industry also includes development of products in convenient or user-friendly packages. For instance, in April 2020, Yardley, a U.K.-based personal care brand, introduced its new line of pocket-sized sanitizer perfumes under the label Eau De Cologne. These perfumes were designed to act both as a perfume and as a sanitizer. Other prominent brands are likely to follow suit, given the rising demand for hand sanitizers on account of the COVID-19 pandemic.