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市場調査レポート
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1687777

北米のデオドラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Deodorants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 95 Pages
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2~3営業日
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北米のデオドラント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のデオドラント市場規模は2025年に88億5,000万米ドルと推定され、2030年には122億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.73%です。

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COVID-19が消費者のデオドラント製品購入に与えた影響は、製品価格に現れています。デオドラントはこの危機の間、必要な商品とはみなされなかったため、その需要は低いと予想されました。COVID-19による渡航制限は、しばらくの間、デオドラント市場の成長に確実に影響を与えました。加えて、COVID-19の流行により人々が家に閉じこもるようになり、身だしなみを整えることに対する消費者の嗜好が低下したことも、デオドラント市場に悪影響を及ぼしています。

同地域のデオドラント市場は、衛生意識の高まりと様々な香りが様々な形態で入手可能なことから成長しています。一方、世界のベンダーの存在とオンデマンド制汗剤への需要の高まりによって補完された男性用グルーミング製品の豊富さは、デオドラント市場の成長を完全に促進すると予想されます。

デオドラント製品に含まれるパラベンやアルミニウム化合物の有害性に対する消費者の意識の高まりにより、市場では安全で自然なオーガニックデオドラント製品に対する需要が増加しています。

北米のデオドラント市場動向

衛生と鮮度への関心の高まり

ライフスタイルの変化や生活水準の向上による衛生意識の高まりは、消費者の意識と社会化の結果です。健康的な生活の動向が北米のデオドラント市場を牽引しています。良い香りがすることは、良い衛生状態とエチケットの証です。消費者は衛生状態を維持するためにデオドラントを定期的に使用し、使用量の増加に繋がっています。そのため、中間所得層向けに、企業は安価で効果的な製品を発売しています。身だしなみを整え、汗をかかず、24時間無臭でいたいという消費者の志向の高まりから、主要企業は24時間以上効果が持続する臨床的に証明された製品を製造しています。ティーンエイジャーやアスリートによるオーガニックデオドラントの使用増加や、消費者の衛生意識の高まりは、予測期間中のデオドラント需要を促進すると予想されます。

米国が最大の市場シェアを占める

パーソナルグルーミング製品に対する需要の増加は、女性の労働参加率の上昇とともに、米国の市場参入企業の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。さらに、大衆、特にミレニアル世代の間で、斬新で革新的なフレグランスや香り付き製品に対する需要が高まっていることも、市場に明るい展望をもたらしています。カテゴリーを超えた他の消費者向けパッケージ商品と同様、米国でも消費者が自然な代替品を求めるようになり、「ナチュラル」に対する需要が高まっています。確立された小売プラットフォームは、同国におけるデオドラントの成長と利用をもたらした主な要因のひとつです。さらに、製品の入手が容易であることや、多数のブランドが同国を進出先として選んだことで、消費者は同カテゴリーの国際的なプレーヤーと新規参入プレーヤーの両方にアクセスできるようになりました。

北米のデオドラント産業の概要

北米のデオドラント市場は競争が激しく、世界企業の存在感が強いです。需要は主に、日常的なパーソナルケア習慣の普及と、様々なブランドに対する消費者の認知度によって牽引されています。市場では、天然素材や金属フリーを謳い、持続可能な実践に取り組んでいる既存企業の小売棚やオンライン・チャネルへの浸透率が高いです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スプレー
    • クリーム
    • ジェル
    • その他の製品
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Beiersdorf AG
    • Revlon Inc.
    • Procter & Gamble Co.
    • Colgate-Palmolive Company
    • L'Occitane International SA
    • The Avon Company
    • Revlon Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • The Estee Lauder Companies Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 65816

The North America Deodorants Market size is estimated at USD 8.85 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.25 billion by 2030, at a CAGR of 6.73% during the forecast period (2025-2030).

North America Deodorants - Market - IMG1

The impact of COVID-19 on consumer purchase of deodorants was visible in the prices of products, as prices were slashed down to clear accumulated stock. Deodorants were not deemed necessary products during this crisis; hence, their demand was anticipated to be low. Traveling restrictions due to COVID-19 is certainly impacted the growth of the deodorants market for some time. Additionally, the decrease in consumer preference for maintaining grooming standards as people stay at home due to the COVID-19 outbreak negatively impacts the deodorants market.

The deodorants market in the region has grown due to rising hygiene awareness and the availability of various fragrances in various formats. On the other hand, the abundance of male grooming products supplemented by the presence of global vendors and growing demand for on-demand antiperspirants are expected to fuel the growth of the deodorants market altogether.

There has been an increase in demand for safe, natural, and organic deodorant products in the market due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of paraben and aluminum compounds present in the deodorants.

North America Deodorant Market Trends

Growing Concern About Hygiene and Freshness

The rising awareness about hygiene due to changes in lifestyle and improvement in the standard of living is a result of consumer awareness and socialization. The healthy living trend is primarily driving the deodorants market in North America. Smelling good is a sign of good hygiene and etiquette. Consumers use deodorants regularly to maintain their hygiene, leading to increased usage. Hence, for the middle-income group, companies are launching cheap and effective products. Increasing consumer inclination toward being presentable, sweat-free, and odor-free for 24 hours leads the key players to manufacture clinically proven products that stay effective for more than 24 hours on the body. The rise in the use of organic deodorants by teenagers and athletes and the increase in awareness about hygiene among consumers are anticipated to fuel the demand for deodorants during the forecast period.

United States holds Largest Market Share

The increasing demand for personal grooming products, along with the rise in female workforce participation, represents one of the key factors driving the growth of the market in the United States. Furthermore, the rising demand for novel and innovative fragrances and scented products among the masses, especially millennials, is creating a positive outlook for the market. Like other consumer packaged goods across categories, the United States' demand for "natural" increases as consumers look for natural alternatives. An established retail platform is one of the main factors that has led to the growth and usage of deodorants in the country. Furthermore, the ease in product availability and numerous brands choosing the country as a launchpad have given consumers access to both international and novel players in the category.

North America Deodorant Industry Overview

The North American deodorants market is highly competitive and consolidated, with a strong presence of global players. The demand is mainly driven by higher adoption of daily personal care routines and consumers' awareness of various brands. The major players include Procter & Gamble Co., Unilever PLC, Henkel AG & Co KGaA, Colgate-Palmolive, and Revlon Inc., among others. In the market studied, the established players that claim to offer natural and metal-free options and those involved in sustainable practices have a higher penetration rate across the retail shelves and online channels.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Spray
    • 5.1.2 Cream
    • 5.1.3 Gel
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Unilever PLC
    • 6.4.2 Beiersdorf AG
    • 6.4.3 Revlon Inc.
    • 6.4.4 Procter & Gamble Co.
    • 6.4.5 Colgate-Palmolive Company
    • 6.4.6 L'Occitane International SA
    • 6.4.7 The Avon Company
    • 6.4.8 Revlon Inc.
    • 6.4.9 Colgate-Palmolive Company
    • 6.4.10 The Estee Lauder Companies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET