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市場調査レポート
商品コード
1609627
オーガニックデオドラントの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Organic Deodorant Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Sticks/Creams, Sprays), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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オーガニックデオドラントの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年11月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオーガニックデオドラント市場規模は2030年までに3億1,610万米ドルに達し、2025年から2030年までのCAGRは14.8%で拡大すると予測されています。
オーガニックデオドラントは、特に女性消費者の間でアルミニウム塩の有害な影響に関する意識が高まっているため、大きな人気を集めています。
植物をベースとした自然な美容・衛生用品の人気は、メーカーに肌への害が少ないオーガニックデオドラントの導入を促し、それによってこの市場への消費者の嗜好を後押ししています。例えば、Weleda、Speick、Sebamed、Niveaなどのオーガニック・ブランドは、アルミニウム塩を使用しない自然で肌に優しいデオドラントを発売することで利益を得ています。
消費者の動向として、男性の約16%、女性の約14%がデオドラント剤や制汗剤による肌荒れに直面していると報告されており、低アレルギー製剤を配合したオーガニック製品の需要を促進すると予想されています。さらに、オフラインとオンライン両方の流通チャネルの拡大が、こうした製品の認知範囲を広げています。
最も人気のある美容電子小売業者の1つであるNykaaは、2020年までにインド全土に30店舗の実店舗を開設して存在感を拡大する計画で、オーガニックデオドラントもその1つです。さらに、2020年までにNykaa Luxe Nykaa On Trendのオフライン店舗を90店舗オープンする計画もあります。
スーパーマーケット/ハイパーマーケットの2018年の売上シェアは57.9%でした。商品の物理的な陳列と商品属性を確認できることが、スーパーマーケット/ハイパーマーケットの人気を牽引する主な要因となっています。スーパーマーケットのレイアウトや大手ブランドによる販促キャンペーンも、スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門の販売量を増加させています。
例えば米国では、クレド・ビューティが2017年から2018年にかけて6店舗を出店していました。さらに2018年10月には、今後数年間でオフライン店舗をさらに増やす計画でした。市場プレーヤーによるオーガニックコンセプトストアの立ち上げの増加も、予測期間中のオーガニックデオドラント市場の成長を後押しすると予想されます。
スプレーは2018年に46.5%の最大シェアを占めました。スプレーは、その長期的な存在とインドの消費者による広範な使用により、大きな成長を示しています。米国は唯一の例外であり、スティックが最大の売上を生み出す唯一のデオドラントと考えられていました。しかし、米国におけるスティック型デオドラントの売上は、技術革新の焦点がスプレーに移ったため減少が予想され、これがスプレーの成長に寄与するとみられています。
欧州は2018年に34.8%の最大シェアを占めました。この地域の需要の大部分はドイツとフランスが生み出しており、2018年にはそれぞれ19.2%と16.9%のシェアを占めています。欧州での製品発表としては、英国を拠点とするElsa's Organic Skinfoods Ocean Natural Deodorant Cremeの2019年発売があります。これはティーツリー、ココナッツオイル、ローズゼラニウム・ペパーミント、パチョリなどの天然成分を配合したユニセックスなクリームで、24時間プロテクション効果を発揮します。
フランスのアロマテラピー・ブランド、ラボラトワール・サン・カム・デオクヴェール・ナチュラル・ボディデオドラントは、フルーツベースの処方に含まれる活性分子によって臭いを吸収し、消臭します。天然アルコールを70%含有し、100%リサイクル可能なボトル入りです。
The global organic deodorant market size is expected to reach USD 316.1 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 14.8% from 2025 to 2030. Organic deodorants have been gaining significant popularity due to increasing awareness regarding harmful effects of aluminum salts, especially among the female consumers.
Popularity of plant based and natural beauty and hygiene products has encouraged the manufacturers to introduce organic deodorants that are less harmful to the skin, thereby driving consumer preference for this market. For instance, organic brands such as Weleda, Speick, Sebamed, and Nivea have benefitted by introducing aluminum salt free natural and skin friendly deodorants.
As per consumer trends, about 16% of men and 14% of women have reported to face skin irritation by deodorants and antiperspirants, which is expected to drive the demand for organic products infused with hypoallergenic formulations. Moreover, expansion of distribution channel both in terms of offline and online has widened the scope of visibility of such products.
One of the most popular beauty e-retailers, Nykaa plans to expand its presence by opening up 30 physical stores across India by 2020, which is expected to increase the visibility of its self and other brand products, organic deodorant being one of them. Moreover, it has plans to open 90 offline stores for its Nykaa Luxe Nykaa On Trend stores by 2020.
Supermarkets/Hypermarkets accounted for a revenue share of 57.9% in 2018. Physical display of products and ability to check the product attributes have been the major factors driving the popularity of supermarkets/hypermarkets. The layout of the supermarket and promotional campaigns by leading brands have also increased the sales volume in the supermarket and hypermarket segment.
For instance, in U.S., Credo Beauty had opened six stores between 2017 and 2018. Furthermore, in October 2018, the company planned to further increase its offline stores in the next few years. Increasing launch of organic concept stores by market players is also expected to boost the organic deodorant market growth during the forecast period.
Sprays accounted for the largest share of 46.5% in 2018. Sprays have been witnessing significant growth due to its long term existence and extensive use by the Indian consumers. U.S. was the only exception, wherein sticks were considered to be the single largest deodorant generating the maximum sales. However, sales of stick deodorants in U.S. are expected to witness a decline due to the shift in the innovation focus towards sprays, which is expected to contribute to the growth of sprays.
Europe accounted for the largest share of 34.8% in 2018. Majority of the demand in the region is generated by Germany and France, which accounted for a share of 19.2% and 16.9% respectively, in 2018. Some of the product launches in Europe are the launch of U.K.-based Elsa's Organic Skinfoods Ocean Natural Deodorant Creme in 2019. It is a unisex cream containing natural ingredients such as tea tree, coconut oil, rose geranium peppermint, and patchouli, which offers 24 hour protection.
A French aromatherapy brand, Laboratoire Saint Come Deocouvert Natural Body Deodorant eliminates odor by absorbing them through active molecules present in its fruit-based formulation. It claims to contain 70% natural alcohol and is also packaged in a 100% recyclable bottle.