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市場調査レポート
商品コード
1588386
アドベンチャーツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:アクティビティタイプ別、旅行者タイプ別、予約モード別、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年Adventure Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Activity Type, By Traveler Type, By Booking Mode, By Age Group, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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アドベンチャーツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:アクティビティタイプ別、旅行者タイプ別、予約モード別、年齢層別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年10月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアドベンチャーツーリズム市場規模は2030年までに1兆96億3,000万米ドルに達すると推定されています。
同市場は2025~2030年にかけてCAGR 16.8%で拡大すると予測されています。旅行関連コストの低下、所得の増加、可能な観光活動の多様化により、世界のアドベンチャーツーリズム事業は急速な拡大を経験しており、関連支出や訪問者数は近年劇的に増加しています。アドベンチャーツーリズムは、ラフティング、トレッキング、サイクリング、洞窟探検など、さまざまな冒険的活動や、アウトドアや異文化に触れることを含む国内外の旅行を対象としています。アドベンチャーツーリズムは、その多用途性、経済支援能力、サステイナブルプラクティスの促進により、世界中で従来のマスツーリズムよりもますます成長し、人気を集めています。
急速な都市化、可処分所得の増加、ソーシャルメディアの影響力、手頃な価格の航空券などにより、本格的でパーソナライズされた旅行体験に対するニーズが高まっていることが、市場拡大の主要要因となっています。また、旅行会社は、スマートフォンからアクセスできる、スピーディーでユーザーフレンドリーなモバイルウェブサイトを導入しています。大手市場参入企業がマーケティング会社と協力し、オンラインマーケティングを通じて高価値の顧客を引き付けている結果、アドベンチャーツーリズムの需要は世界的に高まっています。また、アドベンチャーツーリズムは雇用機会を創出し、地域の発展に寄与することから、数カ国の政府機関もアドベンチャーツーリズムを推進しています。これは、近い将来の市場成長をさらに促進すると予想されます。しかし、常に進化する人口動態、悪天候、航空交通の制限をもたらす地政学的緊張は、市場成長の妨げになると予想されます。
COVID-19の流行は、冒険旅行・観光産業に世界的に大きな影響を与えています。ウイルスの蔓延を食い止めるためにとられた大規模な封じ込めと緩和措置は、旅行と観光に大きな悪影響を及ぼしました。航空旅行、ビザ、検疫の規則が急速に変更され、特に高齢で裕福な旅行者の間で長期にわたる信頼への影響が生じるリスクはまだかなり残っています。これは、各国政府が次第に制約を緩和する方向に向かっているにもかかわらず、同様です。ワールドツーリズムバロメーターのデータによると、今年上半期の外国人旅行者数は65%減少しました。
世界のアドベンチャーツーリズムビジネスは、予測期間中、世界中で収益性の高い成長を示し、最も急速に拡大する観光部門のひとつになると予想されます。封鎖中と封鎖後、多くの人々がサイクリング、ウォーキング、トレッキング、水泳などのアウトドアアクティビティと健康を優先させたことから、アドベンチャーツーリズムは国内市場の潜在的成長セグメントとして認識されています。ソフトアドベンチャーツーリズムセグメントは、2021年に約65.0%の最大の売上シェアを占めました。このセグメントの成長は、トレッキング、ハイキング、キャンプ、サイクリングなどのソフトアドベンチャー活動の採用が増加したことが要因となっています。高齢者層は、ソフトアドベンチャー旅行を選択する主要年齢層の1つとなっています。さらに、さまざまな国のさまざまな都市に多種多様なソフトアドベンチャーアクティビティがあり、魅力的な景観が存在することも、ソフトアドベンチャー観光に大きな影響を与えると予想されます。
グループ別では、カップルセグメントが市場を独占し、2021年には40.0%を超える最大の収益シェアを獲得しました。このセグメントは近い将来に顕著な成長を示すと予想されます。この成長は主に、可処分所得の増加と文化的・アウトドア活動への欲求の高まりによるものです。海外旅行へのアクセスが拡大し、カップルを対象にしたパッケージ・ホリデーが誕生した結果、カップル・バケーションは過去100年間で増加しました。この市場セグメントの拡大は、この年齢層の人々が経済的に安定しており、さまざまな冒険的アクティビティや体験に参加する熱意を持っていることに起因しています。
2021年には、直接予約モードのセグメントが約65.0%のシェアを占めました。カスタマイズ型体験と手軽さにより、ツアーやパッケージの直接予約を選択する冒険旅行者や旅行者が増加しており、このセグメントの発展を牽引しています。さらに、オンラインキャンペーンやソーシャルメディア広告など、市場参入企業による重要なアクションが潜在顧客を引き付け、直接予約チャネルを通じてツアーパッケージを予約するよう促すと予想されます。51~60歳の年齢層が市場を独占し、2021年には25.0%以上の収益シェアを獲得しました。この年齢層からの冒険旅行者数の漸進的な増加が、このセグメントの成長を促進する主要要因です。ソフトアドベンチャーに対する消費者の需要と、旅行や観光にお金を使う準備ができていることから、このセグメントも近い将来成長すると予測されています。さらに、この産業は、観光客がさまざまな場所を訪れ、より頻繁に旅行するよう促すソーシャルメディアの能力から恩恵を受けると予想されます。
欧州は2021年に最も高い市場シェアを占めたが、これは同地域の経済環境の強化、地域的な所得水準の向上、旅行・観光を促進するための政府プログラムによるものです。CBI外務省によると、欧州では年間1億人の旅行者が記録されています。欧州の人々は新しい場所を発見する感覚を好むため、アドベンチャーツーリズムの需要は高いです。
アジア太平洋では、観光客全体におけるアドベンチャーツーリズムの認知度向上、観光促進のための官民関係に対する政府主導の増加、地域の市場関係者による主要な取り組みが原動力となり、予測期間中のCAGRは16.4%になると予想されています。国内外の多くの冒険旅行者は、様々なレジャーや冒険活動のために、この地域に存在する冒険的な場所に駆り立てられています。ソーシャル・メディア・ネットワーキングの増加、旅行ブログとビデオ撮影の受け入れ拡大は、地域市場に対する旅行者の関心をさらに高めると予想されます。
The global adventure tourism market size is estimated to reach USD 1,009.63 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 16.8% from 2025 to 2030. Due to declining travel-related costs, growing incomes, and a wider variety of possible tourist activities, the global adventure tourism business has experienced rapid expansion, with associated expenditure and visitor numbers rising dramatically in recent years. Adventure tourism covers domestic and international travel that includes a range of adventurous activities including rafting, trekking, cycling, and caving, among others, as well as exposure to the outdoors and different cultures. Adventure tourism is increasingly growing more and gaining more popularity than traditional mass tourism all over the world due to its versatility, capacity to assist economies, and promotion of sustainable practices.
The growing need for an authentic and personalized travel experience, which is being driven by quick urbanization, rising disposable incomes, the influence of social media, and affordable airline tickets, are the key factors driving market expansion. Additionally, travel companies are introducing speedy, user-friendly mobile websites that are accessible on smartphones. The demand for adventure tourism is rising globally as a result of major industry participants collaborating with marketing companies to attract high-value clientele through online marketing. Government agencies in several countries are also promoting adventure tourism since it creates employment opportunities and benefits local development. This is further expected to drive market growth in near future. However, constantly evolving demographics, adverse weather conditions, and geopolitical tensions resulting in limited air traffic are expected to hinder the market growth.
The COVID-19 epidemic has had a significant global impact on the adventure travel and tourism industry. The extensive containment and mitigation measures taken to stop the virus's spread had a significant negative impact on travel and tourism. There is still a considerable risk of rapid changes to air travel, visa, and quarantine rules, as well as long-lasting confidence implications, especially among older and more wealthy visitors. This is true even though governments are increasingly moving toward a graduated relaxing of constraints. According to the World Tourism Barometer data, international visitor arrivals declined by 65% in the first half of the year.
The worldwide adventure tourism business is anticipated to become one of the fastest expanding tourist sectors, demonstrating profitable growth all over the world, during the course of the projection period. Given that many people prioritized their health and outdoor activities like cycling, walking, trekking and swimming during and after the lockdown, adventure tourism has been identified as a potential area for growth in the domestic market. The soft adventure tourism segment held the largest revenue share of around 65.0% in 2021. The growth of the segment is driven on account of rise in the adoption of soft adventure activities such as trekking, hiking, camping, and cycling among others. The older age group has become one of the main age groups choosing soft adventure travel. Additionally, a large variety of soft adventure activities within different cities of countries and the presence of attractive landscape is expected to have a profound impact on soft adventure tourism.
Based on group, the couples segment dominated the market and captured the largest revenue share of over 40.0% in 2021. The segment is expected to show prominent growth in near future. The growth is mainly driven due to increased disposable income and a growing desire for cultural and outdoor activities. Couple vacations have increased over the past century as a result of expanding international travel accessibility and the creation of package holidays targeted at couples. The expansion of this market segment is attributed to the fact that people in this age group are financially stable and have the enthusiasm to partake in a variety of adventurous activities and experiences.
In 2021, the direct booking mode segment accounted for around 65.0% share in 2021. Due to the customized experience and ease, an increasing number of adventure visitors and travelers are choosing to book their tours and packages directly through these channels thereby driving the segment's development. Additionally, significant actions taken by market participants, including online campaigns and social media advertising, are anticipated to draw potential clients and encourage them to book their tour packages through direct booking channels. The 51-60 age group segment dominated the market and captured revenue share of over 25.0% in 2021. The progressive rise in the number of adventure travelers from this age range is the key factor fueling segment's growth. Due to consumer demand for soft adventures and readiness to spend money on travel and tourism, the sector is also projected to grow in the near future. Furthermore, the industry is anticipated to benefit from social media's ability to inspire tourists to visit a variety of locations and travel more frequently.
Europe accounted for the highest market share in 2021, due to a strengthening economic climate in the area, growing income levels regionally, and government programs to promote travel and tourism. Annually, 100 million travels are recorded in Europe, according to the CBI Ministry of Foreign Affairs. Since, Europeans like the feeling of discovering new places, adventure tourism is in high demand.
In Asia Pacific, the market is expected to witness a CAGR of 16.4% during the forecast period, driven by increasing awareness of adventure tourism across tourists, rise in the number of government initiatives to for private and public relationships to promote tourism, and key initiatives taken by regional market players. Numerous domestic and international adventure travelers are driven to adventurous places present in the region due to a variety of leisure and adventure activities. An increase in social media networking and growing acceptance of travel blogging and videography is further expected to pique the traveler's interest in the regional market.