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市場調査レポート
商品コード
1571583

米国の缶詰食品市場の市場規模、シェア、動向分析:タイプ別、製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

U.S. Canned Food Market Size, Share & Trends Analysis By Type (Organic, Conventional), By Product (Fruits & Vegetables, Meat Products), By Distribution Channel (Foodservice), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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米国の缶詰食品市場の市場規模、シェア、動向分析:タイプ別、製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

米国の缶詰食品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の缶詰食品の市場規模は、2030年までに410億米ドルに達し、CAGRは5.5%に達すると予測されています。

同市場は、安全な消費のために食品の品質と加工に関する規制を受けています。規制は、地域によって食品の加工、収穫、缶詰食品製造に及んでいます。米国はアジア太平洋地域からの輸入が多いため、企業は米国の規則を遵守する必要があります。

米国の缶詰食品業界は、米国食品医薬品局(FDA)による缶詰食品の原材料とその成分、安全性、包装、表示に関する規制を受けています。FDAの規制は、各企業が販売する缶詰食品の品質を維持するための基準を規定し、製品ラベルに表示される情報の形式も規定しています。

業界は、冷凍・乾燥製品カテゴリーに相当数の代替品の存在を示しています。プレーヤーは、利便性と保存期間の延長という同様の利点を提供する製品の乾燥に携わっています。代替品の価格は缶詰食品と同じような範囲にあり、したがって代替品の脅威を低くするスイッチング・コストが少ないです。

米国の缶詰食品市場のレポートハイライト:

  • 調理済みの食料市場は、労働者階級からの広範な需要により、予測期間中CAGR6.5%で大幅な成長が見込まれます。
  • 従来型食品が2023年に87.7%と圧倒的な市場シェアを確保しました。これらの食品は伝統的な農法を用いて生産され、有機食品と比較してより入手しやすくコスト効率が高いです。
  • 小売部門は、2023年に68.7%と圧倒的な市場シェアを記録しました。スーパーマーケットやハイパーマーケット、コンビニエンスストアなどの大規模小売チャネルは、消費者に便利でワンストップのショッピング体験を提供します。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の缶詰食品市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション / 系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国の缶詰食品市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の缶詰食品市場:タイプの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の缶詰食品市場:タイプ分析、百万米ドル、2023年・2030年
  • オーガニック
  • 従来型

第5章 米国の缶詰食品市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の缶詰食品市場:製品分析、百万米ドル、2023年・2030年
  • 缶詰食品の果物と野菜
  • 缶詰食品肉製品
  • 缶詰食品の魚 / シーフード
  • 缶詰食品の調理済み食品
  • 缶詰食品調味料

第6章 米国の缶詰食品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の缶詰食品市場:流通チャネル変動分析、百万米ドル、2023年・2030年
  • 小売り
  • フードサービス

第7章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Bumble Bee Seafoods
    • StarKist Co
    • ICICLE SEAFOODS, INC.
    • LDH(La Doria)Ltd
    • Thai Union Frozen Products
    • American Tuna, Inc.
    • Tri Marine Group
    • NIPPON SUISAN KAISHA, LTD
    • Conagra Brands, Inc.
    • Connors Bros. Ltd.
目次
Product Code: GVR-2-68038-160-3

U.S. Canned Food Market Growth & Trends:

The U.S. canned food market size is expected to reach USD 41.0 billion by 2030, registering a CAGR of 5.5%, according to a new report by Grand View Research, Inc. owing to the rise in demand for convenience food products which in turn is expected to have a positive impact on industry growth.

The market is subjected to regulations on food quality and processing, for safe consumption. The regulations are spread over to processing, harvesting and canning of food products according to the regional presence. Large number of imports are noted for the U.S. from Asia Pacific region and thus the companies need to abide to the rules mentioned by the U.S.

The industry in U.S. is subjected to regulations concerning the ingredients and their composition, safety, packaging, and labeling of canned foods by the U.S. FDA. The FDA regulations specifies the standards to maintain the quality of canned foods sold by various companies, and also prescribes the format of information displayed on the product labels.

The industry exhibits the presence of a significant number of substitutes in frozen and dried products category. The players are involved in drying of products that provide similar benefits of convenience and extended storage lifetimes. The price of substitutes is found to be in similar range as canned food and thus switching cost is less leading to a lower threat of substitutes.

U.S. Canned Food Market Report Highlights:

  • The ready meals market is expected to witness significant growth at a CAGR of 6.5% over the forecast period owing to the widespread demand from the working class population.
  • Conventional food secured the dominant market share with 87.7% in 2023. These foods are produced by using traditional farming methods and are more accessible and cost-effective compared to their organic counterparts.
  • The retail segment registered the dominant market share with 68.7% in 2023. Large-scale retail channels such as supermarkets & hypermarkets, and convenience stores offer convenient and one-stop shopping experiences for consumers.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Canned Foods Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. U.S. Canned Foods Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Canned Foods Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Canned Foods Market: Type Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 4.3. Organic
    • 4.3.1. Organic Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Conventional
    • 4.4.1. Conventional Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Canned Foods Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Canned Foods Market: Product Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Canned Fruits & Vegetables
    • 5.3.1. Canned Fruits & Vegetables Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Canned Meat Products
    • 5.4.1. Canned Meat Products Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Canned Fish/Seafoods
    • 5.5.1. Canned Fish/ Seafoods Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Canned Ready Meals
    • 5.6.1. Canned Ready Meals Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Canned Condiments
    • 5.7.1. Canned Condiments Canned Foods Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Canned Foods Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Canned Foods Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Retail
    • 6.3.1. Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Foodservice
    • 6.4.1. Foodservice Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Bumble Bee Seafoods
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.2. StarKist Co
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.3. ICICLE SEAFOODS, INC.
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.4. LDH (La Doria) Ltd
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Thai Union Frozen Products
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.6. American Tuna, Inc.
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Tri Marine Group
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.8. NIPPON SUISAN KAISHA, LTD
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Conagra Brands, Inc.
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.10. Connors Bros. Ltd.
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives