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市場調査レポート
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1530015

カラー化粧品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、DC別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Color Cosmetics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Nail Products, Lips Products, Eye Products, Hair Products), By DC (Offline, Online), By Region (North America, Europe), And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
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2~10営業日
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カラー化粧品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、DC別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年07月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

カラー化粧品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のカラー化粧品市場規模は、2024年から2030年にかけてCAGR 7.2%で拡大し、2030年には1,110億7,000万米ドルに達する見込みです。

インド、中国、ブラジルなどの新興諸国における購買力の上昇とともに、外見に対する意識の高まりが、製品市場を牽引しています。

さらに、欧米のライフスタイルの急速な浸透により、パーソナルケア製品への消費支出が増加しています。さらに、世界の女性の労働参加率の上昇が、世界全体の需要を押し上げています。このような女性の労働力は、業界の主要な消費者カテゴリーであるため、近い将来、美容製品の需要を高めると予想されます。

フェイシャル製品が市場を独占し、2018年の総売上高の25.0%以上のシェアを占めています。人気のフェイシャル製品には、フェイシャルファンデーション、パウダー、コンシーラー、ブロンザーなどがあります。ソーシャル・メディアやオンライン・メイクアップ・チュートリアルの浸透が、世界中でフェイシャル製品の需要を促進しています。過去数年間、ウォータープルーフや汗に強いメイクアップは、特に夏の間、女性の間で大きな人気を得ています。

アジア太平洋地域は、最も急成長している地域市場になると予想されます。中国、インド、インドネシア、ブラジルなどの国々で一人当たりの所得が増加しているため、消費者は高級パーソナル・ケア製品により多くの支出をする余裕があります。これらの国々における急速な都市化は、この業界の消費者基盤の拡大に役立っています。中国は、中国人旅行者がカラー化粧品の売上を大きく伸ばしたため、成長にかなり貢献しています。彼らは世界の旅行小売業の売上の45%を占めています。ロレアルは日本、中国、インドの新興企業と提携し、これらの有利な市場での存在感を強めています。

ロレアル、エスティローダー、ユニリーバ、資生堂、エイボン・プロダクツ、レブロン、コティ、シアテ・ロンドン、シャンテカイユ・ボーテ、クリオランなどが主要企業です。大手企業もデジタル媒体をマーケティングの重要なツールとして考えています。平均して、ロレアルは毎年マーケティング予算の約30%をデジタル広告に費やしています。同社は、ソーシャル・インフルエンサーの助けを借りて記事やビデオを販売するデジタル・キャンペーン「Beauty Squad」を開始しました。

カラー化粧品市場のハイライト

  • 2023年の売上シェアは29.2%で、フェイシャル製品部門が市場を独占しました。この独占は、肌の健康に対する消費者の意識の高まりに起因しています。
  • ネイル製品分野は2024年から2030年にかけて8.5%のCAGRで最も高い成長が見込まれます。
  • オフライン流通チャネルは、2023年に最大の収益シェアを占めました。オフライン流通チャネルは、様々な小売店、ハイパーマーケット、専門店で構成されており、消費者は製品を物理的に判断することができ、製品を購入している店舗やアウトレットに関する追加情報やサービスを得ることができるため、消費者にとって好都合です。
  • オンライン流通チャネル・セグメントは、今後数年間で著しいペースで成長すると予測されています。スマートフォンと高速インターネットの利用が増加し、消費者と製品間の接続性が向上しています。
  • アジア太平洋地域が2023年の売上高シェア33.4%で市場を独占しています。アジア太平洋地域のカラー化粧品市場は、可処分所得の増加、美の基準の進化、急増する若者人口などのいくつかの要因によって、力強い成長が特徴となっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 カラー化粧品市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • カラー化粧品市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 カラー化粧品市場:製品別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • カラー化粧品市場:製品別変動分析、2024年および2030年
  • ネイル製品
  • リップ製品
  • アイ製品
  • ヘアケア製品
  • フェイシャル製品
  • その他製品

第5章 カラー化粧品市場:流通チャネル別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • カラー化粧品市場:流通チャネル別変動分析、2024年および2030年
  • オンラインDC
  • オフラインDC

第6章 カラー化粧品市場:地域別推定・動向分析

  • カラー化粧品市場シェア、地域別、2024年および2030年
  • 北米
    • 北米のカラー化粧品市場推計・予測、2018年-2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のカラー化粧品市場推計・予測、2018年-2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋地域のカラー化粧品市場推計・予測、2018年-2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのカラー化粧品市場推計・予測、2018年-2030年
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal
    • Unilever
    • Estee Lauder Inc.
    • Avon
    • Shiseido Company,Limited
    • Coty Inc.
    • REVLON
    • Brand Agency London
    • Kryolan
    • CHANTECAILLE BEAUTE
目次
Product Code: GVR-3-68038-335-5

Color Cosmetics Market Growth & Trends:

The global color cosmetics market size is expected to reach USD 111.07 billion by 2030, expanding at a CAGR of 7.2% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., Growing consciousness about physical appearance, along with rising purchasing power in the developing countries such as India, China, and Brazil, is driving the market for the products.

Furthermore, rapid adoption of the western lifestyle has increased the consumer spending on personal care products. Furthermore, rising women participation in the global workforce has boosted the demand across the world. This women workforce is expected to raise the demand for beauty products in the near future as it represents the main consumer category of the industry.

Facial products dominated the market, accounting for over 25.0% share of the total revenue in 2018. Popular facial products include facial foundation, powder, concealer, and bronzer. Growing penetration of social medial and online makeup tutorials has been propelling the demand of the facial products over the world. Over the past few years, waterproof and sweat proof makeups have gained significant popularity among the women, especially during summer.

Asia Pacific is expected to be the fastest growing regional market. Increasing per capita income in countries such as China, India, Indonesia, and Brazil has provided consumers the space to spend more on premium personal care products. Rapid urbanization in these nations has helped in expanding the consumer base of the industry. China makes a considerable contribution to the growth as Chinese travelers has fueled the sales of the color cosmetics significantly. They accounted for 45% of sales of the travel retails in the world. L'Oreal has partnered with the local start-ups of Japan, China, and India to strengthen its presence in these lucrative markets.

Some of the key players are L'Oreal S.A.; Estee Lauder Companies Inc.; Unilever; Shiseido Company, Limited; Avon Products, Inc.; Revlon Inc.; Coty Inc.; Ciate London; CHANTECAILLE BEAUTE; and Kryolan. Major companies are also considering the digital medium as an important tool for marketing. On an average, L'Oreal annually spends around 30% of marketing budget on the digital advertising. The company has started a digital campaign - Beauty Squad, through which it sells articles and videos with the help of the social influencers.

Color Cosmetics Market Report Highlights:

  • The facial product segment dominated the market with a revenue share of 29.2% in 2023.This dominance can be attributed to increasing consumer awareness about skin health.
  • The nail product segment is expected to grow at the highest CAGR of 8.5% from 2024 to 2030.
  • Offline distribution channels accounted for the largest revenue share in 2023. Offline distribution channels consist of a variety of retail stores, hypermarkets, and specialty stores, which are favorable for consumers as they get to judge the products physically and can get extra information and services on the stores and outlets where they have been purchasing the product.
  • The online distribution channel segment is projected to grow at a significant pace in the coming years. The increase in the use of smartphones and high-speed internet has improved connectivity between consumers and products.
  • Asia Pacific dominated the market with a revenue share of 33.4% in 2023. Robust growth characterizes the color cosmetics market in the Asia Pacific region, driven by several factors including rising disposable income, evolving beauty standards, and a burgeoning youth population.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Color Cosmetics Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Color Cosmetics Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Color Cosmetics Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Color Cosmetics Market: Product Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 4.3. Nail Product
    • 4.3.1. Nail Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Lip Product
    • 4.4.1. Lip Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Eye Product
    • 4.5.1. Eye Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Hair Product
    • 4.6.1. Hair Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Facial Product
    • 4.7.1. Facial Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Others Product
    • 4.8.1. Others Product Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Color Cosmetics Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Color Cosmetics Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2030
  • 5.3. Online DC
    • 5.3.1. Online DC Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Offline DC
    • 5.4.1. Offline DC Learning Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Color Cosmetics Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Color Cosmetics Market Share, By Region, 2024 & 2030, USD Billion
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.4. Mexico
      • 6.2.4.1. Mexico Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.2. U.K.
      • 6.3.2.1. U.K. Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Germany Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. France Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.5. Spain
      • 6.3.5.1. Spain Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.6. Italy
      • 6.3.6.1. Italy Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. China Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Japan Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.5. South Korea
      • 6.4.5.1. South Korea Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.6. Australia
      • 6.4.6.1. Australia Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Brazil Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. South Africa
      • 6.6.1.1. South Africa Color Cosmetics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. L'Oreal
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Unilever
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Estee Lauder Inc.
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Avon
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Shiseido Company,Limited
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Coty Inc.
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.7. REVLON
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Brand Agency London
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Kryolan
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.10. CHANTECAILLE BEAUTE
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives