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市場調査レポート
商品コード
1493286

米国の複合現実用ヘッドセット市場

U.S. Mixed Reality Headset Market


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国の複合現実用ヘッドセット市場
出版日: 2024年05月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の複合現実用ヘッドセット市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の複合現実用ヘッドセット市場規模は2030年までに53億5,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは26.6%で成長すると予測されています。

ゲーム、ヘルスケア、教育など様々な業界における仮想現実(VR)および拡張現実(AR)技術の需要の増加が市場を牽引しています。National Research Groupによると、米国世帯の13%が少なくとも1つのVRヘッドセットを所有しています。

COVID-19の流行は、米国の複合現実(MR)ヘッドセット市場に大きな影響を与えました。戸締まりや社会的距離を置く措置がとられた結果、個人は屋内にとどまることを余儀なくされ、その結果、複合現実感ヘッドセットの需要が増加しました。当初、こうしたヘッドセットの需要は、バーチャルミーティングや遠隔地での共同作業の必要性によって牽引されていました。多くの企業がリモートワークを選択する中、複合現実感ヘッドセットは、物理的な相互作用なしにチームがコラボレーションやコミュニケーションを行えるシームレスな方法を提供しました。しかし、パンデミックが続くにつれ、複合現実感ヘッドセットの需要は仕事の枠を超えて拡大しました。人々はエンターテインメントやゲーム、さらにはバーチャルツーリズムのためにヘッドセットを使い始め、その結果、複合現実感ヘッドセットメーカーの売上は急増しました。

最新のMRヘッドセットは近年大きく発展し、娯楽やゲームにとどまらないさまざまな用途を提供しています。これらの最先端デバイスは、教育、ヘルスケア、エンジニアリング、デザイン、小売、マーケティング、メンテナンスなどの分野で活用できます。MR技術は、没入型学習体験、遠隔トレーニング、医療トレーニング、3Dビジュアライゼーション、バーチャル試着、インタラクティブな製品デモンストレーション、遠隔ガイダンスやアシスタントを実現します。

さらに、MRヘッドセットのユーザーエクスペリエンスを向上させることに企業が重点を置いていることが、市場の成長を促進すると予想されます。この重点的な取り組みにより、よりスマートで軽く快適なヘッドセットや、より直感的でデータプライバシーを優先したユーザーインターフェースが開発されています。この動向により、MR技術の採用が拡大し、全体としてよりポジティブなユーザー体験が得られるようになっています。

米国の複合現実用ヘッドセット市場レポート・ハイライト

  • コンポーネント別では、ハードウェア分野が2023年に72.4%と最も高い収益シェアを占め、2024年から2030年までその地位を維持すると予測されます。これは、強力なプロセッサとチップセットの開発に起因しています。サービス分野は、クラウドコンピューティングの出現に牽引され、急成長が見込まれています。
  • オペレーティング・システム(OS)に基づくと、アンドロイド・セグメントが2023年内に市場を席巻し、2024年から2030年にかけて大きなCAGRで成長すると予想されます。これは、アンドロイドOS向けアプリケーションの増加に起因しています。
  • ストレージに基づくと、アプリケーション数とストレージサイズの増加により、128GB超セグメントが2024年から2030年にかけて最も速いCAGRで成長すると予想されます。
  • 充電に基づくと、大容量データの伝送をサポートするためにより高い帯域幅へのニーズが高まっていることから、2023年には有線セグメントが最大の市場シェアを占めました。
  • 最終用途別では、軍事・官公庁セグメントが2024年から2030年にかけて最も速いCAGRで成長すると予測されています。
  • 産業別では、プレーヤー数の増加とeスポーツの台頭により、ゲーム分野が2023年の市場を独占しました。
  • 解像度別では、ディスプレイ技術の進歩により、4K以上のセグメントが2024年から2030年にかけて最も急速な成長が見込まれています。
  • 流通チャネル別では、オンラインセグメントが2024年から2030年にかけて最も速いCAGRで成長すると予測されます。これは、スマートフォンとeコマース・プラットフォームの普及が進んでいるためです。
  • 2022年1月、Vrgineers社はパイロット訓練を強化するためのXTAL 3 VRおよびMRヘッドセットを発売しました。このヘッドセットは、国際的な空軍パイロットとの協力により設計され、高い忠実度と広い視野で非常にリアルな体験を提供します。このヘッドセットは、水平180°、垂直90°の広視野を提供し、卓越した視覚体験を提供します。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の複合現実用ヘッドセット市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 業界バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:コンポーネントの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:コンポーネントの変動分析、2023年と2030年
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第5章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:オペレーティングシステムの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:オペレーティングシステム変動分析、2023年および2030年
  • Android
  • Windows
  • その他

第6章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:ストレージの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:ストレージ変動分析、2023年および2030年
  • 128GB未満
  • 128GB超

第7章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:料金推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:充電変動分析、2023年および2030年
  • 有線
  • 無線

第8章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:エンドユーザーの変動分析、2023年および2030年
  • 商業
  • 消費者
  • 軍と政府

第9章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:業界推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:業界変動分析、2023年および2030年
  • 教育
  • ゲーム
  • メディアとエンターテイメント
  • ヘルスケア
  • 小売業とeコマース
  • ITおよび通信
  • エネルギーと再生可能エネルギー
  • 石油・ガス
  • 自動車
  • 製造業
  • スポーツ
  • その他

第10章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:解像度の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:解像度変動分析、2023年および2030年
  • 高解像度
  • 4K以上

第11章 米国の複合現実用ヘッドセット市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の複合現実用ヘッドセット市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オンライン
  • オフライン

第12章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • Meta Platforms, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Apple Inc.
    • Magic Leap, Inc.
    • Google LLC
    • Valve Corporation
    • Dell Technologies, Inc.
    • FYR Medical
    • VRgineers, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviation
  • Table 2 U.S. mixed reality headset market 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. mixed reality headset market by component, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. mixed reality headset market by operating system, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 U.S. mixed reality headset market by storage, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 U.S. mixed reality headset market by charging, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 U.S. mixed reality headset market by end-user, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 U.S. market estimates and forecasts by industry, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 U.S. market estimates and forecasts by resolution, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 U.S. market estimates and forecasts by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 U.S. Mixed Reality Headset Market Segmentation
  • Fig. 3 U.S. Mixed Reality Headset Landscape
  • Fig. 4 Information Procurement
  • Fig. 5 Data Analysis Models
  • Fig. 6 Market Formulation and Validation
  • Fig. 7 Data Validating & Publishing
  • Fig. 8 Market Snapshot
  • Fig. 9 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 10 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 11 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 12 U.S. Mixed Reality Headset - Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • Fig. 13 U.S. Mixed Reality Headset Market: Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 14 U.S. Mixed Reality Headset Market: Market Dynamics
  • Fig. 15 U.S. Mixed Reality Headset Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 16 U.S. Mixed Reality Headset Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 17 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Component: Key Takeaways
  • Fig. 18 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Component: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 19 Hardware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Headset Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Controller Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Accessories Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Software Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Operating System: Key Takeaways
  • Fig. 26 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Operating System: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 27 Android Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Windows Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Storage: Key Takeaways
  • Fig. 31 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Storage: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 32 <128GB Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 >128GB Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Charging: Key Takeaways
  • Fig. 35 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Charging: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 36 Wired Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Wireless Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 U.S. Mixed Reality Headset Market, by End-user: Key Takeaways
  • Fig. 39 U.S. Mixed Reality Headset Market, by End-user: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 40 Commercial Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Consumer Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Military & Government Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Industry: Key Takeaways
  • Fig. 44 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Industry: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 45 Education Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Gaming Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Media and Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Healthcare Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Retail and E-Commerce Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 IT & Telecom Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Energy and Renewables Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 Oil and Gas Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Automotive Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Manufacturing Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 Sports Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Resolution: Key Takeaways
  • Fig. 58 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Resolution: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 59 HD Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 60 4K and Above Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel: Key Takeaways
  • Fig. 62 U.S. Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 63 Online Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 Offline Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 Key Company Categorization
  • Fig. 66 Company Market Positioning
  • Fig. 67 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-275-1

U.S. Mixed Reality Headset Market Growth & Trends:

The U.S. mixed reality headset market size is anticipated to reach USD 5.35 billion by 2030, growing at a CAGR of 26.6% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing demand for virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies in various industries, such as gaming, healthcare, and education, is driving the market. According to the National Research Group, 13% of U.S. households own at least one VR headset.

The COVID-19 pandemic significantly impacted the U.S. market for mixed reality (MR) headsets. The imposition of lockdowns and social distancing measures resulted in individuals being forced to remain indoors, which, in turn, led to an increase in demand for mixed reality headsets. Initially, the demand for these headsets was driven by the need for virtual meetings and remote collaboration. With many companies opting for remote work, mixed reality headsets provided a seamless way for teams to collaborate and communicate without physical interaction. However, as the pandemic persisted, the demand for mixed reality headsets expanded beyond work. People started using headsets for entertainment, gaming, and even virtual tourism, resulting in a surge in sales for mixed reality headset manufacturers.

The latest MR headsets have significantly developed in recent years and offer a range of applications beyond entertainment and gaming. These cutting-edge devices can be utilized for education, healthcare, engineering, design, retail, marketing, and maintenance, among other fields. MR technology delivers immersive learning experiences, remote training, medical training, 3D visualization, virtual try-ons, interactive product demonstrations, and remote guidance and assistance.

Furthermore, the emphasis of companies in improving the user experience of MR headsets is anticipated to drive the market's growth. This focus has resulted in the development of sleeker, lighter, and more comfortable headsets and user interfaces that are more intuitive and prioritize data privacy. This trend has led to a greater adoption of MR technology and a more positive user experience overall.

U.S. Mixed Reality Headset Market Report Highlights:

  • Based on component, the hardware segment accounted for the highest revenue share of 72.4% in 2023 and is expected to retain its position from 2024 to 2030. It can be attributed to the development of powerful processors and chipsets. The services segment is expected to witness the fastest growth, led by the emergence of cloud computing.
  • Based on operating systems (OS), the android segment dominated the market within 2023 and is expected to grow at a significant CAGR from 2024 to 2030. This can be attributed to the increasing number of applications for Android OS.
  • Based on storage, the >128GB segment is expected to grow at the fastest CAGR from 2024 to 2030, owing to the increase in the number of applications and storage size
  • Based on charging, the wired segment held the largest market share in 2023 owing to the increasing need for higher bandwidth to support the transmission of large data volumes
  • Based on end-user, the military and government segment is anticipated to grow at the fastest CAGR from 2024 to 2030, owing to the need for realistic simulations in planning and training
  • Based on industry, the gaming segment dominated the market in 2023, owing to the increasing number of players and the rise of e-sports
  • Based on resolution, the 4K and above segment is expected to witness the fastest growth from 2024 to 2030, owing to the advancements in display technologies
  • Based on the distribution channel, the online segment is anticipated to grow at the fastest CAGR from 2024 to 2030. This is attributed to the increasing adoption of smartphones and e-commerce platforms
  • In January 2022, Vrgineers launched the XTAL 3 VR and MR headset to enhance pilot training. The headset was designed in collaboration with international Air Force pilots to offer highly realistic experiences with high fidelity and a wide field of view. The headset features an extended field of view, offering 180° horizontal and 90° vertical vision, providing an exceptional visual experience.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Component
    • 1.2.2. Operating System
    • 1.2.3. Storage
    • 1.2.4. Charging
    • 1.2.5. End-user
    • 1.2.6. Industry
    • 1.2.7. Resolution
    • 1.2.8. Distribution Channel
    • 1.2.9. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
    • 2.1.1. Component Outlook
    • 2.1.2. Operating System Outlook
    • 2.1.3. Storage Outlook
    • 2.1.4. Charging Outlook
    • 2.1.5. End-user Outlook
    • 2.1.6. Industry Outlook
    • 2.1.7. Resolution Outlook
    • 2.1.8. Distribution Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Mixed Reality Headset Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Emergence of metaverse
      • 3.4.1.2. Technological advancements
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. High cost of devices
    • 3.4.3. Industry Opportunities
      • 3.4.3.1. Integration with IoT and AI technologies
    • 3.4.4. Industry Challenges
  • 3.5. U.S. Mixed Reality Headset Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.5.2.3. Technological landscape
      • 3.5.2.4. Environmental landscape
      • 3.5.2.5. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Mixed Reality Headset Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Component Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Headset
      • 4.3.1.1. Headset market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.2. Microphone
      • 4.3.1.2.1. Microphone market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.3. Sensors
      • 4.3.1.3.1. Sensors market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.3.2. Depth sensor
      • 4.3.1.3.2.1. Depth sensor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.3.3. G-sensor
      • 4.3.1.3.3.1. G-sensor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)Gyroscope
      • 4.3.1.3.4. Proximity sensor
      • 4.3.1.3.4.1. Proximity sensor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.3.5. Others
      • 4.3.1.3.5.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.4. Display
      • 4.3.1.4.1. Display market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.4.2. LED technology
      • 4.3.1.4.2.1. LED technology market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.4.3. LCD technology
      • 4.3.1.4.3.1. LCD technology market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.5. Battery
      • 4.3.1.5.1. Battery market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.6. Processor
      • 4.3.1.6.1. Processor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.7. Camera
      • 4.3.1.7.1. Camera market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.8. Speakers
      • 4.3.1.8.1. Speakers market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.1.9. Others
      • 4.3.1.9.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. Controller
      • 4.3.2.1. Controller market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.2. Sensors
      • 4.3.2.2.1. Sensors market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.2.2. G-sensor
      • 4.3.2.2.2.1. G-sensor market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.2.3. Gyroscope
      • 4.3.2.2.3.1. Gyroscope market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.2.4. Others
      • 4.3.2.2.4.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.3. Battery
      • 4.3.2.3.1. Battery market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.2.4. Others
      • 4.3.2.4.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.3. Accessories
      • 4.3.3.1. Accessories market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.2. Casing & covers
      • 4.3.3.2.1. Casing & covers market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.3. Wrist wearable
      • 4.3.3.3.1. Wrist wearable market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.4. Cables
      • 4.3.3.4.1. Cables market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.5. Power adapter
      • 4.3.3.5.1. Power adapter market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.6. External battery
      • 4.3.3.6.1. External battery market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.7. Gloves
      • 4.3.3.7.1. Gloves market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.8. Full body trackers
      • 4.3.3.8.1. Full body trackers market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.9. Lenses
      • 4.3.3.9.1. Lenses market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.10. Strap belts
      • 4.3.3.10.1. Strap belts market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.3.3.11. Others
      • 4.3.3.11.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software
    • 4.4.1. Software market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Services
    • 4.5.1. Services market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Mixed Reality Headset Market: Operating System Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Operating System Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Android
    • 5.3.1. Android market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Windows
    • 5.4.1. Windows market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Mixed Reality Headset Market: Storage Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Storage Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. <128GB
    • 6.3.1. <128GB market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. >128GB
    • 6.4.1. >128GB market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Mixed Reality Headset Market: Charging Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Charging Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.3. Wired
    • 7.3.1. Wired market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Wireless
    • 7.4.1. Wireless market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. U.S. Mixed Reality Headset Market: End-user Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: End-user Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 8.3. Commercial
    • 8.3.1. Commercial market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Consumer
    • 8.4.1. Consumer market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Military and Government
    • 8.5.1. Military and government market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. U.S. Mixed Reality Headset Market: Industry Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Industry Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 9.3. Education
    • 9.3.1. Education market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.4. Gaming
    • 9.4.1. Gaming market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.5. Media and Entertainment
    • 9.5.1. Media and entertainment market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.6. Healthcare
    • 9.6.1. Healtcare market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.7. Retail and E-Commerce
    • 9.7.1. Retail and e-commerce market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.8. IT & Telecom
    • 9.8.1. IT & telecom market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.9. Energy and Renewables
    • 9.9.1. Energy and renewables market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.10. Oil and Gas
    • 9.10.1. Oil and gas market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.11. Automotive
    • 9.11.1. Automotive market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.12. Manufacturing
    • 9.12.1. Manufacturing market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.13. Sports
    • 9.13.1. Sports market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9.14. Others
    • 9.14.1. Others market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. U.S. Mixed Reality Headset Market: Resolution Estimates & Trend Analysis

  • 10.1. Segment Dashboard
  • 10.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Resolution Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 10.3. HD
    • 10.3.1. HD market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10.4. 4K and Above
    • 10.4.1. 4K and above market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 11. U.S. Mixed Reality Headset Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 11.1. Segment Dashboard
  • 11.2. U.S. Mixed Reality Headset Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 11.3. Online
    • 11.3.1. Online market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 11.4. Offline
    • 11.4.1. Offline market revenue estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 12. Competitive Landscape

  • 12.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 12.2. Company Categorization
  • 12.3. Company Market Positioning
  • 12.4. Company Heat Map Analysis
  • 12.5. Strategy Mapping
    • 12.5.1. Expansion
    • 12.5.2. Mergers & Acquisition
    • 12.5.3. Partnerships & Collaborations
    • 12.5.4. New Product Launches
    • 12.5.5. Research And Development
  • 12.6. Company Profiles
    • 12.6.1. Meta Platforms, Inc.
      • 12.6.1.1. Participant's Overview
      • 12.6.1.2. Financial Performance
      • 12.6.1.3. Product Benchmarking
      • 12.6.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.2. Microsoft Corporation
      • 12.6.2.1. Participant's Overview
      • 12.6.2.2. Financial Performance
      • 12.6.2.3. Product Benchmarking
      • 12.6.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.3. Apple Inc.
      • 12.6.3.1. Participant's Overview
      • 12.6.3.2. Financial Performance
      • 12.6.3.3. Product Benchmarking
      • 12.6.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.4. Magic Leap, Inc.
      • 12.6.4.1. Participant's Overview
      • 12.6.4.2. Financial Performance
      • 12.6.4.3. Product Benchmarking
      • 12.6.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.5. Google LLC
      • 12.6.5.1. Participant's Overview
      • 12.6.5.2. Financial Performance
      • 12.6.5.3. Product Benchmarking
      • 12.6.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.6. Valve Corporation
      • 12.6.6.1. Participant's Overview
      • 12.6.6.2. Financial Performance
      • 12.6.6.3. Product Benchmarking
      • 12.6.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.7. Dell Technologies, Inc.
      • 12.6.7.1. Participant's Overview
      • 12.6.7.2. Financial Performance
      • 12.6.7.3. Product Benchmarking
      • 12.6.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.8. FYR Medical
      • 12.6.8.1. Participant's Overview
      • 12.6.8.2. Financial Performance
      • 12.6.8.3. Product Benchmarking
      • 12.6.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 12.6.9. VRgineers, Inc.
      • 12.6.9.1. Participant's Overview
      • 12.6.9.2. Financial Performance
      • 12.6.9.3. Product Benchmarking
      • 12.6.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives