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市場調査レポート
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1405966

アプリ内購入(IAP)の市場規模、シェア、動向分析レポート:オペレーティングシステム別、タイプ別、アプリケーション別、地域別、セグメント予測、2023-2030年

In-app Purchase Market Size, Share & Trends Analysis Report By Operating System (Android, iOS), By Type (Consumable, Non-Consumable, Auto-Renewable Subscription, Non-Renewing Subscriptions), By Application, By Region, & Segment Forecasts, 2023-2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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アプリ内購入(IAP)の市場規模、シェア、動向分析レポート:オペレーティングシステム別、タイプ別、アプリケーション別、地域別、セグメント予測、2023-2030年
出版日: 2023年12月11日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

アプリ内購入(IAP)市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアプリ内購入(IAP)市場規模は2023年から2030年にかけて12.9%のCAGRを記録し、2030年までに4,499億米ドルに達すると予測されています。

自動化され統合されたソリューションへの欲求の高まりは、市場の成長にとって良い兆候です。技術的に高度なアプリ内購入(IAP)ソリューションの需要は、人的資源への依存を減らし、雑務を最小限に抑え、手作業によるミスを減らすために、簡素化された堅牢なソフトウェアを選択する企業が増えていることから高まっています。例えば、モバイル・アプリケーションやデジタル・ウォレットは、物理的なロイヤルティや古いパンチカードに取って代わっています。この動きは、顧客に手間をかけさせないだけでなく、企業にも顧客行動に対するより良い洞察をもたらします。

アプリ内購入(IAP)ソリューションにより、ユーザーは顧客がどのようにビジネスに関与しているか、リアルタイムの統計を見ることができます。企業はこの情報を利用して、ロイヤリティ・プログラムやブランドを強化するためのユニークで効果的な方法を生み出すことができます。各消費者向けのソフトウェアでは、個別のプロファイルを作成することもできます。さらに、企業は顧客の行動に応じて、消費者の関与、サブスクリプションの利用状況、利用頻度をモニターし、把握することができます。カスタマーサービスマネージャー(CSM)は、特定の消費者をターゲットにしたプログラムやプランを開発し、顧客の維持、満足度、エンゲージメントを高める。

スマートフォンユーザーの急速な増加は、より多くの個人がオンライン広告に接し、オンラインショッピングを検討するよう促していることを示唆しています。スマートフォンを所有し、インターネットを利用する個人の数は、先進経済諸国では依然として高い水準にあるが、新興経済諸国では増加傾向にあります。特にアジア太平洋、ラテンアメリカ、中東の新興経済圏でインターネット利用者が増加しており、市場の成長に寄与すると予想されます。そのため、スマートフォンの普及率の上昇、インターネット利用率の増加、オンラインショッピングに対する消費者の嗜好の高まりなどが、市場の成長を後押しする主な要因となっています。

アプリ内購入(IAP)市場レポートハイライト

  • iOSセグメントが世界市場の収益を独占し、2022年の市場シェアを占めました。このオペレーティングシステムは、潜在的な攻撃のための表面積を最小限に抑えることによってセキュリティを向上させ、インターネットに接続されていなくてもプログラムが機能することを保証します。
  • 自動更新可能サブスクリプションセグメントが世界市場の収益を独占し、2022年の市場シェアを占めました。顧客は、定期的なプランに自動的に登録されれば、解約したりライバルに乗り換えたりする可能性が低くなり、顧客生涯価値と継続率を高めることができます。
  • 2022年の市場シェアは、ゲームセグメントが世界市場の収益を独占しました。同分野の成長は、人口動態の拡大、アクセス性の向上、社会的交流、人口増加に起因しています。
  • Apple Inc.、Disney、King.com Ltd.、Netflix, Inc.、Roblox Corporation、Google LLCなどの企業がアプリ内購入(IAP)産業の分野に参入しており、既存の競合他社に有望な競争をもたらす可能性が高いです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 アプリ内購入(IAP)市場概要

  • 市場系統の見通し
  • バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会分析
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • アプリ内購入(IAP)市場-COVID-19の影響分析

第4章 アプリ内購入(IAP)市場:オペレーティングシステムの推定・動向分析

  • オペレーティングシステムの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • オペレーティングシステム別
    • Android
    • iOS
    • その他

第5章 アプリ内購入(IAP)市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • 消耗品
    • 非消耗品
    • 自動更新可能サブスクリプション
    • 非更新サブスクリプション

第6章 アプリ内購入(IAP)市場:アプリケーションの推定・動向分析

  • アプリケーションの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • アプリケーション別
    • ゲーム
    • エンターテインメント・音楽
    • ヘルス・フィットネス
    • 旅行・アクション
    • ソーシャルネットワーキング
    • ファイナンス
    • その他

第7章 地域の推定・動向分析

  • アプリ内購入(IAP)市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のアプリ内購入(IAP)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のアプリ内購入(IAP)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のアプリ内購入(IAP)市場の推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのアプリ内購入(IAP)市場の推定と予測、2018~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのアプリ内購入(IAP)市場の推定と予測、2018~2030年
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 アプリ内購入(IAP)市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
    • Apple Inc.
    • Disney
    • Google LLC
    • King.com Ltd.
    • Netflix, Inc.
    • Creative Clicks
    • AdMaven
    • POCKETGUARD
    • PubMatic
    • Roblox Corporation
    • InMobi
    • Brainly
    • Recurly
    • Propeller Ads
    • Tango
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張/売却
    • 合併と買収
    • コラボレーション/パートナーシップ
    • 新製品の発売
    • 投資
図表

List of Tables

  • Table 1 In-App Purchase market - Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint/challenges impact
  • Table 3 Key market opportunity impact
  • Table 4 Global In-App Purchase Market Revenue Estimates and Forecast, By Operating System, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Global In-App Purchase Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 Global In-App Purchase Market Revenue Estimates and Forecast, By Application, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 7 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 8 Company Heat Map Analysis
  • Table 9 Key Companies undergoing expansions/divestitures.
  • Table 10 Key Companies Involved in M&As
  • Table 11 Key Companies Undergoing Collaborations.
  • Table 12 Key Companies launching new products.
  • Table 13 Key Companies Adopting Investment.

List of Figures

  • Fig. 1 In-App Purchase Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 In-App Purchase - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Market Dynamics
  • Fig. 12 In-App Purchase Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 13 In-App Purchase Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 14 In-App Purchase Market, by Operating System: Key Takeaways
  • Fig. 15 In-App Purchase Market, by Operating System: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 In-App Purchase Market, by Type: Key Takeaways
  • Fig. 17 In-App Purchase Market, by Type: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 18 In-App Purchase Market, by Application: Key Takeaways
  • Fig. 19 In-App Purchase Market, by Application: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 20 In-App Purchase Market Revenue by Region, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 22 North America In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 23 U.S. In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 24 Canada In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 Europe In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 U.K. In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Germany In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 France In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Italy In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Spain In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Asia Pacific In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 China In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 33 Japan In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 South Korea In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 35 India In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 Latin America In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Brazil In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 Mexico In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Middle East and Africa In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 Saudi Arabia In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 41 UAE In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 42 South Africa In-App Purchase market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 Key Company Categorization
  • Fig. 44 Company Market Positioning
  • Fig. 45 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 46 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-165-2

In-app Purchase Market Growth & Trends:

The global in-app purchase market size is anticipated to reach USD 449.90 billion by 2030, registering a CAGR of 12.9% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increased desire for automated and integrated solutions bodes well for the market's growth. The demand for technologically advanced in-app purchase (IAP) solutions is growing as more businesses are opting for simplified and robust software to reduce reliance on human resources, minimize mundane chores, and reduce manual errors. For instance, mobile applications and digital wallets have mostly replaced physical loyalty and old punch cards. This move gives customers ease while also providing businesses with better insight into customer behavior.

The in-app purchase solutions allow the user to see real-time statistics on how customers interact with their business. Organizations can use this information to generate unique and effective ways to strengthen loyalty programs and the brand. The software for each consumer can also create individual profiles. Furthermore, firms can monitor and comprehend consumer involvement, subscription utilization, and usage frequency depending on customer behavior. Customer Service Managers (CSMs) develop programs and plans to target specific consumers to increase customer retention, satisfaction, and engagement.

The rapid increase in the number of smartphone users suggests that more individuals are exposed to online ads and prompted to consider online shopping. The number of individuals owning a smartphone or using the internet remains high in developed economies, whereas it is increasing in emerging economies. The growing number of internet users, particularly in the emerging economies of Asia Pacific, Latin America, and the Middle East, is expected to contribute to the growth of the market. Therefore, the rising proliferation of smartphones, growing internet usage rate, and rising consumer preference for online shopping are among the primary factors propelling the growth of the market.

In-app Purchase Market Report Highlights:

  • The iOS segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. The operating system increases security by minimizing the surface area for potential strikes and ensures that programs can function even while not connected to the internet.
  • The auto-renewable subscription segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. Customers are less likely to cancel or switch to a rival if they are automatically enrolled in a recurring plan, which can boost customer lifetime value and retention rate.
  • The gaming segment dominated the global market revenue, with a market share in 2022. The segment growth can be attributed to the broadening demographics, increased accessibility, social interaction, and population growth.
  • Companies such Apple Inc., Disney, King.com Ltd., Netflix, Inc., Roblox Corporation, and Google LLC, among others are in the field of in-app purchase industry that are likely to pose promising competition to the existing competitors

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List Of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 In-App Purchase Market Snapshot
  • 2.2 In-App Purchase - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3 In-App Purchase - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4 In-App Purchase - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 In-App Purchase Market Overview

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Opportunity Analysis
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 Porter's Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.5 In-App Purchase Market - Covid-19 Impact Analysis

Chapter 4 In-App Purchase Market: Operating System Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Operating System Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Operating System (USD Billion)
    • 4.2.1 Android
    • 4.2.2 iOS
    • 4.2.3 Others

Chapter 5 In-App Purchase Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Type (USD Billion)
    • 5.2.1 Consumable
    • 5.2.2 Non-Consumable
    • 5.2.3 Auto Renewable Subscription
    • 5.2.4 Non-Renewing Subscriptions

Chapter 6 In-App Purchase Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 In-App Purchase Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
    • 6.2.1 Gaming
    • 6.2.2 Entertainment & Music
    • 6.2.3 Health & Fitness
    • 6.2.4 Travel & Action
    • 6.2.5 Social Networking
    • 6.2.6 Finance
    • 6.2.7 Others

Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 In-App Purchase Market: Regional Outlook
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2 U.K.
      • 7.3.2.1 U.K. In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.3 Germany
      • 7.3.3.1 Germany In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.4 France
      • 7.3.4.1 France In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5 Italy
      • 7.3.5.1 Italy In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.6 Spain
      • 7.3.6.1 Spain In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.2 China
      • 7.4.2.1 China In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.3 Japan
      • 7.4.3.1 Japan In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.4 India
      • 7.4.4.1 India In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.5 South Korea
      • 7.4.5.1 South Korea In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Latin America In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.3 Mexico
      • 7.5.3.1 Mexico In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6 Middle East And Africa
    • 7.6.1 Middle East And Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.2 UAE
      • 7.6.2.1 UAE In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.3 Saudi Arabia
      • 7.6.3.1 Saudi Arabia In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.4 South Africa
      • 7.6.4.1 South Africa In-App Purchase Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8 In-App Purchase Market - Competitive Landscape

  • 8.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
    • 8.1.1 Apple Inc.
    • 8.1.2 Disney
    • 8.1.3 Google LLC
    • 8.1.4 King.com Ltd.
    • 8.1.5 Netflix, Inc.
    • 8.1.6 Creative Clicks
    • 8.1.7 AdMaven
    • 8.1.8 POCKETGUARD
    • 8.1.9 PubMatic
    • 8.1.10 Roblox Corporation
    • 8.1.11 InMobi
    • 8.1.12 Brainly
    • 8.1.13 Recurly
    • 8.1.14 Propeller Ads
    • 8.1.15 Tango
  • 8.2 Company Categorization
  • 8.3 Participant's Overview
  • 8.4 Financial Performance
  • 8.5 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Market Share Analysis, 2022
  • 8.7 Company Heat Map Analysis
  • 8.8 Strategy Mapping
    • 8.8.1 Expansion/Divestiture
    • 8.8.2 Mergers & Acquisition
    • 8.8.3 Collaborations/Partnerships
    • 8.8.4 New Product Launches
    • 8.8.5 Investments