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市場調査レポート
商品コード
1375971
ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年Wet Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Household Wipes, Baby Wipes, Intimate Wipes), By Material (Non-Woven, Woven), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、素材別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年10月19日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の世界市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 3.8%を記録し、2030年には365億6,000万米ドルに達する見込みです。
消費者の衛生意識の高まりと個人用衛生用品への支出が市場成長を促進すると予測されています。人々の衛生意識の高まりは、市場成長を促進する主な理由の一つです。親密用、湿潤用、流せるタイプ、女性用、香り付きなど、多様なタイプのおしりふきが過去10年間に開発され、さまざまな用途に使用されてきました。
新興市場と輸入品需要の高まりは、オンライン消費をさらに促進します。インスタグラムやフェイスブックは、カスタマーレビューや購入に関する問題を解決するための数多くのフォーラムを提供することで、消費者の購買決定に影響を与えています。新興市場の消費者は、中国のTmallやインドのFlipkartなど、現地のeコマース・プラットフォームを好みます。南アジア諸国の新興市場からの需要の増加により、他のパーソナルケア製品の中でもウェットワイプ(ウェットティッシュ)のオンライン市場は近年著しい成長を遂げています。
2020年にはCOVID-19の大流行により消毒用製品への需要がかつてないほど高まり、家庭用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)にとって注目すべき年となっています。米国クリーニング協会(American Cleaning Institute)の報告によると、2021年第2四半期は2020年に比べ、クリーニング・消毒用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)の入手性が向上しました。消費者は今、日常生活におけるこれらの製品の価値と利便性を認識しています。パニック的な購買は一段落したもの、清掃習慣の永続的な変化や衛生・健康志向の継続により、家庭用・清掃用ウェットワイプ(ウェットティッシュ)への持続的な関心が予想されます。
近年、ウェットワイプ(ウェットティッシュ)は世界的に人気が急上昇しており、あらゆる年齢層の人々にアピールしています。メイク落とし、冷却、香り付き、抗菌、ボディワイプ、一般的なクリーニングワイプなど、多様な品揃えがあるため、日常的に広く使用されています。A Dollar Shave Clubが2022年に行った調査によると、調査対象となった米国男性消費者1,000人のうち51%がおしりふきを好むと回答し、23%が代替衛生用品を使用していると回答しました。同調査はまた、女性の方が男性よりもウェットワイプ(ウェットティッシュ)を好む傾向があることを指摘しています。
化学物質を含まないウェットワイプ(ウェットティッシュ)への需要の高まりは、特に赤ちゃんのための自然なおしりふきを探している親にアピールする新製品を開発するようメーカーを後押ししています。例えば、2021年5月、コトリーはレンチング社の堆肥化可能なVEOCELTM繊維を使用したベビーワイプを米国市場に投入しました。肌に優しい添加物を配合したこの新製品は、肌のバリア特性とpHバランスを守りながら、汚れや刺激物質を効果的に除去します。
The global wet wipes market size is expected to reach USD 36.56 billion by 2030, registering a CAGR of 3.8% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc.. The rising hygiene consciousness among consumers and expenditure on personal hygiene products is anticipated to drive market growth. Increasing awareness of hygiene among people is one of the primary reasons driving market growth. Diverse types of wipes, including intimate, moist, flushable, feminine, and scented, have been developed during the past decade to serve a variety of purposes.
Emerging markets and rising demand for imported goods drive online spending even more. Instagram and Facebook influence consumer purchasing decisions by providing customer reviews and numerous forums to address purchase issues. Consumers in emerging markets prefer local e-commerce platforms, such as Tmall in China and Flipkart in India. Due to increasing demand from emerging markets in South Asian countries, the online market for wet wipes among other personal care products has experienced significant growth in recent years.
In 2020, the COVID-19 pandemic led to an unprecedented demand for disinfecting products, making it a remarkable year for household wipes. The American Cleaning Institute reported improved availability of cleaning and disinfecting wipes in the second quarter of 2021, compared to 2020. Consumers now recognize the value and convenience of these products in everyday life. While panic buying has subsided, sustained interest in household and cleaning wipes is expected due to permanent changes in cleaning habits and a continued focus on hygiene and wellness.
In recent years, wet wipes have surged in popularity worldwide, appealing to people of all ages. The availability of a diverse range, such as makeup removers, cooling, scented, antibacterial, body wipes, and general cleaning wipes, has led to widespread daily use. According to a 2022 survey by A Dollar Shave Club, 51% of 1,000 surveyed U.S. male consumers expressed a preference for wipes, while 23% reported using alternative hygiene products. The study also noted that women tend to favor wet wipes more than men, driven by their increasing focus on health and hygiene products.
Growing demand for chemical-free wet wipes has encouraged manufacturers to come up with new products that would especially appeal to parents who are looking for natural wipes for their babies. For instance, in May 2021, Coterie introduced baby wipes made using compostable VEOCELTM fibers from Lenzing to the U.S. market. The new product, formulated with gentle additives, effectively removes dirt and irritants while protecting the skin's barrier properties and pH balance.