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市場調査レポート
商品コード
1479114
ウェットティッシュ市場:現状分析と予測(2023-2030年)Wet Wipes Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030) |
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カスタマイズ可能
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ウェットティッシュ市場:現状分析と予測(2023-2030年) |
出版日: 2024年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ウェットティッシュ市場は、製品発売数の増加により、5.1%前後の安定した成長が見込まれています。例えば、2021年2月、アイルランドに本社を置くWaterWipes社は、99.9%の水と1滴のグレープフルーツ種子エキスの2つの成分のみを含む世界で最も純粋なベビーワイプをインドで発売しました。環境に配慮したおしりふきの市場開拓が進んでいること、さまざまな分野でおしりふきが幅広く利用できるようになったことなど、いくつかの要因が予測期間中の市場の成長を後押ししています。これとは別に、ウェットティッシュの製品革新もこの市場を安定した速度で牽引しています。
分解性に基づいて、市場は生分解性ワイプと非生分解性ワイプに二分されます。2022年には、生分解性ワイプが市場を独占しました。生分解性ワイプは、環境中で容易に分解され、害を最小限に抑えることができます。ワイプは竹などの天然資源から作られています。持続可能な環境に関する意識の高まりが、人々に持続可能な選択肢を選ばせることになり、それが市場を後押ししています。このセグメントは、革新的な製品の発売により、今後の期間中に成長します。例えば、米国を拠点とするCoterieは2021年5月、VEOCELブランドとの提携により、100%植物由来の生分解性・堆肥化可能な素材から作られた新しいワイプ「Coterieワイプ」を発売しました。このように、分解性の中でも生分解性ワイプ分野は2022年に大きな市場シェアを占めました。
素材の種類によって、市場は織布と不織布に二分されます。不織布セグメントは、製品発売の増加により、2022年に市場で大きなシェアを占めました。例えば、2023年6月、Ginni Filaments Ltd.は、水を99.9%含み、最小限の成分で、驚くほど柔らかく、肌に優しく、通気性のある不織布スパンレースでできた超純水ワイプをインドのベビーケア分野で発売しました。不織布 ウェットティッシュ従来の織物ではなく、不織布素材で作られたウェットティッシュの一種です。不織布は、熱、化学薬品、機械加工など様々な方法で繊維同士を結合させて作られます。その結果、柔らかく、吸収性があり、耐久性のある生地となり、ウェットティッシュでの使用に適しています。これらのウェットティッシュは通常、スパンレーシングまたはハイドロエンタングルメントと呼ばれる工程で製造されます。そのため、2022年の市場では不織布カテゴリーが大きなシェアを占めています。
用途に基づいて、市場は家庭用、産業用、その他に二分されます。家庭用セグメントは、各世帯ケアセグメント向けの革新的な製品の発売により、2022年に市場で大きなシェアを占めました。例えば、2023年9月、プレミアム環境配慮型オーガニック・パーソナルケア製品の有名メーカーであるTERRA社は、インドの新生児やあらゆる年齢層のニーズに対応し、顔、肌、口の安全を提供するように設計されたおしりふきを発売し、インド市場に参入しました。製品ラインナップは、TERRAマヌカハニーベビーワイプ、TERRAキウイフルーツベビーワイプ、TERRAピュアウォーターベビーワイプ、TERRAメイクアップリムーバーなど。ウェットティッシュは、パーソナルケア、ペットケア、クリーニング、ベビーケアなど、家庭内で多目的に使用できます。標準的な品質のウェットティッシュは、一般家庭のニーズを満たす可能性があり、市場におけるウェットティッシュの需要を高めています。従って、2022年には国内カテゴリーが市場で大きなシェアを占めています。
ウェットティッシュの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。持続可能な環境に関する意識の高まり、環境に優しい拭き取り布の開発への支出の増加、研究開発の活発化、企業提携の増加により、2022年の現在のシナリオでは北米が市場を独占しています。例えば、2022年2月、LysolとDettolのメーカーであるReckitt Benckiser Group plcと、衛生、感染予防、クリーニングソリューションの開発と提供のリーダーである米国のDiversey Holdings, Ltd.は、ウェットティッシュを含む信頼できる衛生ソリューションへの企業のアクセスを拡大するための販売提携に合意しました。このように、地域別では北米が2022年の市場で大きなシェアを占めています。
市場に参入している主要企業には、Procter & Gamble; Johnson & Johnson Private Limited; Kimberly-Clark Worldwide, Inc; Reckitt Benckiser; Rockline Industries; The Clorox Company; Nice-Pak Products, Inc.; MEEMEE.IN; Himalaya Wellness Company; Honasa Consumer Limited.などがあります。
Wet wipes are disposable moistened towels used for cleaning purposes. They are often pre-moistened with water or cleaning solutions and are commonly used for personal hygiene, such as cleaning hands or wiping surfaces. They come in various sizes and formulations for different purposes, including baby wipes, makeup remover wipes, and household cleaning wipes. The increasing demand for wet wipes has led to the market's growth. Several other factors, such as rising research & development activities, rising awareness regarding hygienic practices, and a surge in government collaborations & partnerships are driving the wet wipes market globally.
The Wet Wipes Market is expected to grow at a steady rate of around 5.1% owing to the rising number of product launches. For instance, in February 2021, Ireland-based WaterWipes launched the world's purest baby wipes in India that contain only two ingredients - 99.9% water and a drop of grapefruit seed extract. Several factors, including the rising development of environment-friendly wipes, and the wide availability of wipes for different sectors, are driving the market's growth during the forecast period. Apart from this, product innovations in wet wipes are also driving this market at a steady rate.
Based on the decomposability, the market is bifurcated into biodegradable and non-biodegradable wipes. The biodegradable wipes segment dominated the market in the year 2022. Biodegradable wipes are easily decomposed in the environment causing minimum to no harm which is a driving factor for this segment. The wipes are made from natural sources such as bamboo. Rising awareness regarding sustainable environment impels people to choose sustainable options which is propelling the market. The segment is growing during the forthcoming period owing to innovative product launches. For instance, in May 2021, U.S.-based Coterie in partnership with the VEOCEL brand launched its new Wipe made from 100% plant-based biodegradable and compostable materials, the Coterie Wipes, consisting of 99 percent water which is fully compostable after just a few weeks. Thus, among the decomposability, the biodegradable wipes segment held a significant market share in 2022.
Based on the material type, the market is bifurcated into woven and non-woven. The non-woven segment held a significant share of the market in 2022 owing to the rising product launches. For instance, in June 2023, Ginni Filaments Ltd. launched its ultra-pure water wipes containing 99.9% water, with minimal ingredients and made up of incredibly soft, skin-friendly, and breathable nonwoven spun lace fabric in the baby care segment in India. Nonwoven wet wipes are a type of wet wipe made from nonwoven fabric material rather than traditional woven textiles. Nonwoven fabric is made by bonding fibers together using various methods such as heat, chemicals, or mechanical processes. This results in a fabric that is soft, absorbent, and durable, making it suitable for use in wet wipes. These wet wipes are typically manufactured using a process called spunlacing or hydroentanglement. Thus, the non-woven category held a significant share of the market in the year 2022.
Based on the application, the market is bifurcated into domestic, industrial, and others. The domestic segment held a significant share of the market in 2022 owing to the innovative product launch for every household care segment. For instance, in September 2023, TERRA a renowned manufacturer of premium eco-conscious and organic personal care products, entered the Indian market launching wipes designed to provide safety for faces, skin, and mouths, catering to the needs of newborns and individuals of all age groups in India. The product lineup included TERRA Manuka Honey Baby Wipes, TERRA Kiwifruit Baby Wipes, TERRA Pure Water Baby Wipes, and TERRA Makeup Remover. Wet wipes can be used in the domestic ambiance for multiple purposes like personal care, pet care, cleaning, baby care, and many more. Standard quality wipes potentially succeed in satisfying the needs of the average household which increases demand for these wipes in the market. Thus, the domestic category held a significant share of the market in the year 2022.
For a better understanding of the market adoption of wet wipes, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is dominating the market in the current scenario of 2022 due to the surge in awareness regarding sustainable environment, rising expenditure on developing environment-friendly wipes, rising research initiatives, and rising company collaborations. For instance, in February 2022, Reckitt Benckiser Group plc, maker of Lysol and Dettol, and U.S-based Diversey Holdings, Ltd., a leader in the development and delivery of hygiene, infection prevention, and cleaning solutions, agreed on distribution collaboration to expand businesses' access to trusted hygiene solutions including wet wipes. Thus, amongst regions, North America held a significant share of the market in 2022.
Some of the major players operating in the market include Procter & Gamble; Johnson & Johnson Private Limited; Kimberly-Clark Worldwide, Inc; Reckitt Benckiser; Rockline Industries; The Clorox Company; Nice-Pak Products, Inc.; MEEMEE.IN; Himalaya Wellness Company; Honasa Consumer Limited.