表紙:アニメ映画とテレビ番組の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、プラットフォーム別、視聴者別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
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1321437

アニメ映画とテレビ番組の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、プラットフォーム別、視聴者別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Anime Movies And TV Shows Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (TV Shows, Movies), By Genre (Action & Adventure, Romance & Drama), By Platform, By Audience, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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アニメ映画とテレビ番組の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、プラットフォーム別、視聴者別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

アニメ映画とテレビ番組市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアニメ映画とテレビ番組市場規模は、2023年から2030年にかけて約11.7%のCAGRで成長し、2030年には268億9,000万米ドルに達すると推定されます。

この市場成長の背景には、世界中で人気の娯楽としてアニメ映画やテレビ番組の人気が高まっていることがあります。アニメコンテンツは、その魅力的なキャラクター、独特のストーリーテリング、幅広い魅力、ユニークなビジュアル等を通じて、多くのファン層を惹きつけています。アニメはあらゆる年齢層の視聴者を魅了し、TVチャンネル、ウェブサイト、モバイルアプリケーション、OTTなど様々なプラットフォームで視聴できます。現在進行中のOTTプラットフォームの普及は、アニメ映画&テレビ番組市場に有利な機会を提供しています。これらのストリーミング・サイトは、充実した視聴体験と良質なコンテンツを提供しているため、大きな人気を集めています。

さらに、OTT上のコンテンツはさまざまな年齢層に応じて分類されているため、子供と親の両方にとって信頼できる便利な娯楽手段となっています。Hulu、Netflix、Amazon Primeなどのストリーミング・サービスは、様々な人気アニメ作品の提供に注力する一方、独自の番組も制作しています。例えば、Netflixは2022年3月に開催されたAnimeJapan 2022において、年末までに40タイトルのアニメを配信すると発表しました。このようなイニシアチブは、市場に大きな成長見通しをもたらしています。また、Funimation、Crunchyroll、Viewsterなどのアニメ専用サービスでの視聴者数の増加も成長を牽引しています。これらの企業、特にCrunchyrollは、ファーストパーティストリーミング、ホームエンターテイメント製品(DVDボックスセットなど)、二次流通、商品ライセンスなど、様々なチャネルを通じてビジネスを推進しています。

アニメ映画とテレビ番組市場レポートハイライト

  • タイプ別では、映画分野が2023年から2030年にかけて大幅なCAGRで成長すると推定されます。
  • ジャンル別では、SF&ファンタジー分野が2023年から2030年にかけてCAGR 12.0%で成長すると推定されます。これは、ハイエンド技術、宇宙科学、タイムトラベルなど、想像力豊かで近未来的なテーマのタイトルに対する需要が増加しているためです。
  • 視聴者層別では、2022年には子供・子供向け分野が10.0%近い売上シェアを占めました。このセグメントの視聴者は、際立ったコンテンツと視覚的に魅力的なグラフィックに大きく影響されています。
  • OTTプラットフォーム・セグメントは、新旧の幅広いタイトルとともに高品質のサブスクリプション・ベース・サービスを提供しているため、これらのプラットフォームにおけるアニメ・コンテンツの視聴者数が増加し、予測期間中に大きな成長率を占めると予想されます。
  • アジア太平洋地域はアニメファンの数が多いため、2022年にはかなりの収益シェアを獲得しました。さらに、同地域には様々なアニメスタジオやストリーミングサービスが存在し、市場の成長を後押ししています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • アニメ映画とテレビ番組業界の主な動向
    • ウェブサイトやモバイルアプリでの無料および定期購読のアニメストリーミング
    • OTTプラットフォームでのアニメストリーミング
  • アニメーション技術の主な動向
  • アニメ映画とテレビ番組市場-COVID-19の影響分析

第4章 アニメ映画とテレビ番組市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • テレビ番組
    • 映画

第5章 アニメ映画とテレビ番組市場:ジャンルの推定・動向分析

  • ジャンルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ジャンル別
    • アクションアドベンチャー
    • SF &ファンタジー
    • スポーツ
    • ロマンスとドラマ
    • その他

第6章 アニメ映画とテレビ番組市場:視聴者の推定・動向分析

  • 視聴者の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 視聴者別
    • 子供と子供
    • ティーンエイジャー
    • 大人

第7章 アニメ映画とテレビ番組市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • プラットフォームの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • プラットフォーム別
    • テレビチャンネル
    • シアター
    • OTTプラットフォーム
    • アニメのウェブサイト
    • その他

第8章 アニメ映画とテレビ番組市場:地域別の推定・動向分析

  • アニメ映画とテレビ番組市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のアニメ映画とテレビ番組の市場推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のアニメ映画とテレビ番組の市場推定と予測、2018~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のアニメ映画とテレビ番組の市場推定と予測、2018~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリアおよびニュージーランド(ANZ)
    • オーストラリアとニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのアニメ映画とテレビ番組の市場推定と予測、2018~2030年
    • メキシコ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ(MEA)
    • MEAのアニメ映画とテレビ番組の市場推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア

第9章 競合情勢

  • 主な参加企業(アニメスタジオ)
    • Pierrot Co., Ltd.
    • Production IG, Inc.
    • Studio Ghibli, Inc.
    • Sunrise, Inc.(Bandai Namco Filmworks)
    • Toei Animation Co., Ltd.
    • Bones Inc.
    • Kyoto Animation Co., Ltd.
    • MADHOUSE, Inc.
    • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Progressive Animation Works Co., Ltd.(PA Works)
    • Good Smile Company, Inc.
    • Discotek Media
    • Sentai Holdings, LLC(AMC Networks)
    • VIZ Media, LLC
    • Ufotable Co., Ltd.
    • Atomic Flare
  • 主な参加企業(アニメストリーミングプラットフォーム)
    • Amazon Prime
    • Crunchyroll
    • Hulu, LLC
    • Netflix
    • HIDIVE, LLC
    • Tubi, Inc.
    • Anime Network
    • RetroCrush(Cinedigm)
    • HBO Max(WarnerMedia Direct, LLC)
  • 主要市場参入企業による最近の展開と影響
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Anime Movies & TV Shows Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 2 Anime Movies & TV Shows Market Revenue Estimates and Forecast, By Genre, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 Anime Movies & TV Shows Market Revenue Estimates and Forecast, By Audience, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Anime Movies & TV Shows Market Revenue Estimates and Forecast, By Platform, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 6 Key company categorization
  • Table 7 Company Heat Map Analysis
  • Table 8 Key companies undergoing expansions
  • Table 9 Key companies involved in mergers and acquisitions
  • Table 10 Key companies undergoing collaborations
  • Table 11 Key companies launching new products
  • Table 12 Key Companies undertaking R&D activities

List of Figures

  • Fig. 1 Anime Movies & TV Shows Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot
  • Fig. 8 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 9 Anime Movies & TV Shows Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Anime Movies & TV Shows - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Anime Movies & TV Shows Market Dynamics
  • Fig. 12 Key Market Driver Impact
  • Fig. 13 Key Market Restraint Impact
  • Fig. 14 Anime Movies & TV Shows Market: PORTER's Five Forces Analysis
  • Fig. 15 Anime Movies & TV Shows Market: Macroeconomic Analysis
  • Fig. 16 Anime Movies & TV Shows Market, by Genre, Key Takeaways
  • Fig. 17 Genre movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Anime Movies & TV Shows Market, by Audience, Key Takeaways
  • Fig. 19 Audience movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Anime Movies & TV Shows Market, by Platform, Key Takeaways
  • Fig. 21 Platform movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Regional market size estimates & forecasts, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Regional movement analysis & market share, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Key Company Categorization
  • Fig. 25 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 26 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-101-3

Anime Movies And TV Shows Market Growth & Trends

The global anime movies and TV shows market size is estimated to reach USD 26.89 billion by 2030, growing at a CAGR of around 11.7% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be ascribed to the increasing popularity of anime movies and TV shows as a popular form of entertainment across the globe. The anime content is attracting a large fanbase through its engaging characters, distinct storytelling, broad appeal, unique visuals, etc. Anime has attracted audiences of all ages and is available on various platforms, such as TV channels, websites, mobile applications, and OTT. The ongoing proliferation of OTT platforms offers lucrative opportunities for the anime movies & TV shows market. These streaming sites are gaining massive traction as they offer enhanced viewing experiences and good-quality content.

Moreover, the content on OTT is categorized according to various age groups, which makes it a reliable and convenient mode of entertainment for both kids and parents. The streaming services, such as Hulu, Netflix, and Amazon Prime, are focusing on providing various popular anime titles while also creating their own shows. For instance, in March 2022, Netflix announced a slate of 40 anime titles set to debut on the service through the end of the year, during the AnimeJapan 2022 event. Such initiatives provide significant growth prospects for the market.The growth is also being driven by increasing viewership on anime-only services, such as Funimation, Crunchyroll, and Viewster. These companies, especially Crunchyroll, drive the business through various channels, including first-party streaming, home entertainment products (DVD box sets and so on), secondary distribution, and merchandise licensing.

Anime Movies And TV Shows Market Report Highlights

  • In terms of type, the movies segment is estimated to record a significant CAGR from 2023 to 2030with the increasing demand for anime movies as a mainstream source of entertainment across the globe
  • In terms of genre, the sci-fi & fantasy segment is estimated to record a CAGR of over 12.0% from 2023 to 2030 owing to increasing demand for titles outlining imaginative and futuristic themes filled with high-end technologies, space science, time travel, etc.
  • In terms of audience, the children & kids segment accounted for a revenue share of nearly 10.0% in 2022. The audience in this segment is largely influenced by the distinguished content and visually appealing graphics
  • The OTT platform segment is expected to record a significant growth rate over the forecast period with increasing viewership for anime content on these platforms as they offer high-quality subscription-based services along with a wide range of new and existing titles
  • Asia Pacific captured a considerable revenue share in 2022 due to the high number of anime fans in the region. Moreover, a strong presence of various anime studios and streaming services in the region is favoring market growth

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market driver Analysis
    • 3.3.2. Market restraint Analysis
    • 3.3.3. Market challenges
    • 3.3.4. Market opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. PORTER'S Analysis
    • 3.4.2. MACROECONOMIC Analysis
  • 3.5. Key Trends in Anime Movies & TV Shows Industry
    • 3.5.1. Free and subscription anime streaming on websites and mobile apps
    • 3.5.2. Anime streaming on OTT platforms
  • 3.6. Major trends in animation tech
  • 3.7. Anime Movies & TV Shows Market- COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Anime Movies & TV Shows Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Anime Movies & TV Shows Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
    • 4.2.1. TV Shows
    • 4.2.2. Movies

Chapter 5. Anime Movies & TV Shows Market: Genre Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Genre Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Anime Movies & TV Shows Market Estimates & Forecast, By Genre (USD Million)
    • 5.2.1. Action & Adventure
    • 5.2.2. Sci-Fi & Fantasy
    • 5.2.3. Sports
    • 5.2.4. Romance & Drama
    • 5.2.5. Others

Chapter 6. Anime Movies & TV Shows Market: Audience Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Audience Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Anime Movies & TV Shows Market Estimates & Forecast, By Audience (USD Million)
    • 6.2.1. Children & Kids
    • 6.2.2. Teenagers
    • 6.2.3. Adults

Chapter 7. Anime Movies & TV Shows Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Anime Movies & TV Shows Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Million)
    • 7.2.1. TV Channels
    • 7.2.2. Theatre
    • 7.2.3. OTT Platforms
    • 7.2.4. Anime Websites
    • 7.2.5. Others

Chapter 8. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Anime Movies & TV Shows Market: Regional Outlook
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 North America anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2 U.S.
    • 8.2.3 U.S. anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4 Canada
    • 8.2.5 Canada anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Europe anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 UK anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4 Germany
    • 8.3.5 Germany anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6 France
    • 8.3.7 France anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.8 Italy
    • 8.3.9 Italy anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.10 Spain
    • 8.3.11 Spain anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Asia Pacific anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 China anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4 India
    • 8.4.5 India anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6 Japan
    • 8.4.7 Japan anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.8 South Korea
    • 8.4.9 South Korea anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.10 Australia & New Zealand (ANZ)
    • 8.4.11 Australia & New Zealand (ANZ) anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Latin America anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Mexico anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.4 Brazil
    • 8.5.5 Brazil anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6 Middle East and Africa (MEA)
    • 8.6.1 MEA anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2 Saudi Arabia
    • 8.5.3 Saudi Arabia anime movies & TV shows market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1 Key Participants (Anime Studios)
    • 9.1.1. Pierrot Co., Ltd.
    • 9.1.2. Production I.G, Inc.
    • 9.1.3. Studio Ghibli, Inc.
    • 9.1.4. Sunrise, Inc. (Bandai Namco Filmworks)
    • 9.1.5. Toei Animation Co., Ltd.
    • 9.1.6. Bones Inc.
    • 9.1.7. Kyoto Animation Co., Ltd.
    • 9.1.8. MADHOUSE, Inc.
    • 9.1.9. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • 9.1.10. Progressive Animation Works Co., Ltd. (PA Works)
    • 9.1.11. Good Smile Company, Inc.
    • 9.1.12. Discotek Media
    • 9.1.13. Sentai Holdings, LLC (AMC Networks)
    • 9.1.14. VIZ Media, LLC
    • 9.1.15. Ufotable Co., Ltd.
    • 9.1.16. Atomic Flare
  • 9.2 Key Participants (Anime Streaming Platforms)
    • 9.2.1. Amazon Prime
    • 9.2.2. Crunchyroll
    • 9.2.3. Hulu, LLC
    • 9.2.4. Netflix
    • 9.2.5. HIDIVE, LLC
    • 9.2.6. Tubi, Inc.
    • 9.2.7. Anime Network
    • 9.2.8. RetroCrush (Cinedigm)
    • 9.2.9. HBO Max (WarnerMedia Direct, LLC)
  • 9.3 Recent Development & Impact, By Key Market Participants
  • 9.4 Company Categorization
  • 9.5 Participant's Overview
  • 9.6 Financial Performance
  • 9.7 Product Benchmarking
  • 9.8 Company Heat Map Analysis
  • 9.9 Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.10 Strategy Mapping
    • 9.10.1 Expansion
    • 9.10.2 Mergers & acquisition
    • 9.10.3 Collaborations
    • 9.10.4 New product launches
    • 9.10.5 Research & Development