表紙:スポーツテクノロジーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、スポーツ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1301241

スポーツテクノロジーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、スポーツ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Sports Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Devices, Smart Venues, Analytics & Statistics, Esports), By Sport, By End-user (Sports Clubs, Sports Associations, Sports Leagues), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 220 Pages | 納期: 2~10営業日

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スポーツテクノロジーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、スポーツ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

スポーツテクノロジー市場の成長と動向

GrandView Research, Inc.の最新調査によると、世界のスポーツテクノロジー市場規模は2023年から2030年にかけてCAGR 20.8%で成長し、2030年には551億4,000万米ドルに達する見込みです。

スポーツが重要な娯楽源として人気が高まっていることと、視聴者を効果的に取り込む必要性が高まっていることが、市場の成長を促進しています。例えば、2022年9月、Microsoft CorporationはNational Basketball Association(NBA)と協業し、ファンにパーソナライズされた体験を提供するNBAアプリのアップグレード版を発表しました。

プロスポーツ団体は、ウェアラブルガジェット、スポーツデータ分析、スマートスタジアム、デジタルサイネージなどの新技術を広く利用して、観客の関心を引き、スマートインフラを構築し、チームのパフォーマンスを向上させており、それによって市場の成長を促進しています。例えば、2023年3月、ジーニアス・スポーツ・グループの第2スペクトル姉妹会社はNBAと協力し、NBAチーム・バスケットボール・アナリティクス・プロバイダーとNBAリーグパス公式オーグメンテッド・プロバイダーの公式パートナーとなる複数年契約を締結しました。

世界中でスポーツイベントの数が大幅に増加しているため、スポーツテクノロジー企業は、スポーツ選手やイベントを監視してスポーツに関連する要素を徹底的に理解することで、市場に対応する十分な機会を得ています。スポーツのパフォーマンスを向上させるために、いくつかの革新的なソリューションが採用されています。例えば、2023年3月、カタパルトは新しいアスリート・モニタリング・ソリューションであるベクターT7を発売しました。この新しいソリューションは、従来の製品よりも73%小型化されています。同社のClearSky Local Positioning Systemを搭載しており、パフォーマンスに関する洞察を提供し、怪我のリスクを軽減し、試合中のライブ判定を行う。

スポーツテクノロジー業界で事業を展開する有力企業も、観客を管理し、より充実したファン体験を提供するためのスタジアム・テクノロジーの採用に注力しています。例えば、ノキア社はシングテル・オプタス・リミテッド社と協力し、5G AirScale屋内無線ソリューション(ASiR)を使用して、VIPエリアや企業ボックスなどの屋内ゾーンに広範なカバレッジを提供しています。

競合19型インフルエンザの世界の流行は、競技や試合の延期や中止など、スポーツ業界に深刻な影響を与えました。しかし、この時期、スポーツ団体やリーグがファンとのエンゲージメントを高めるためにいくつかの技術を採用したため、スポーツテクノロジーは大きな勢いを得ました。アスリートたちが誰もいないアリーナで競技をする一方で、テクノロジーはファンにより良い視聴体験を提供しました。ソーシャルメディアの更新、ライブアップデート、新しいカメラアングル、VRヘッドセットの使用は、ファンの視聴体験をさらに改善し、それによって市場の見通しにプラスの影響を与えました。

スポーツテクノロジー市場レポートハイライト

  • タイプ別では、スマートスタジアム・セグメントは、ファン体験の向上、運営効率の向上、安全性の向上を提供するためのスタジアムでのスマートテクノロジーの採用増加により、2023年から2030年にかけてCAGR 20%超を記録すると予測されます。
  • ウェアラブルのサブセグメントは、運動トレーニング、負傷後の回復、試合中のパフォーマンスを促進するモニタリングツールの採用が増加し、予測期間中にCAGR 14%近くを記録します。
  • スポーツでは、2030年までにクリケットが顕著な成長率を記録すると予想されます。これは、世界中に相当数のクリケットファンがいるためです。2022年のICC男子T20ワールドカップでは、ICCの全プラットフォームで65億8,000万回の動画視聴が記録され、2021年と比較して65%増加しました。
  • 最終用途別では、スポーツリーグ部門が2022年に45%以上の収益シェアを占めました。これは、スポーツイベントにおいて、正確な決定を下し、ファンに強化された体験を提供するための技術ソリューションの採用が増加したためです。
  • 欧州は、2022年に30%超という大きな収益シェアを占めたが、これは同地域におけるeスポーツの人気上昇と、この分野へのビジネス投資の増加別ものです。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
    • データソースへのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • スポーツテクノロジー市場のスナップショット
  • スポーツテクノロジー- セグメントスナップショット(1/2)
  • スポーツテクノロジー- セグメントスナップショット(2/2)
  • スポーツテクノロジー-競合情勢のスナップショット

第3章 スポーツテクノロジー市場- 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • バリューチェーン分析
    • ウェアラブル-バリューチェーン分析
    • eスポーツ-バリューチェーン分析
    • スポーツ分析-バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析
  • スポーツテクノロジー市場:概要
  • スポーツテクノロジー市場:テクノロジー動向
    • テクノロジーのタイムライン
    • バスケットボールリーグにおける大学全体のスポーツテクノロジーの導入
  • スポーツテクノロジー市場- オット放送技術分析
    • 主要なテクノロジー動向
    • 大規模な投資と提携
  • スポーツテクノロジー市場- ケーススタディ
    • スポーツテクノロジー
    • スマートスタジアム
    • ファンエンゲージメント/ファンエクスペリエンス
  • スポーツテクノロジー市場分析- 分析と統計別オンフィールドサブセグメントの選手とチーム分析カテゴリー、2022年
    • 選手とチームのタイプ別分析
  • スポーツテクノロジー市場-COVID-19の影響分析

第4章 スポーツテクノロジー市場:テクノロジー推定・動向分析

  • テクノロジー変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • テクノロジー別
    • デバイス
    • スマートスタジアム
    • 分析と統計
    • eスポーツ

第5章 スポーツテクノロジー市場:スポーツの推定・動向分析

  • スポーツの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • スポーツ別
    • アメリカンフットボール/ラグビー
    • 野球
    • バスケットボール
    • クリケット
    • ゴルフ
    • アイスホッケー
    • テニス
    • サッカー
    • その他

第6章 スポーツテクノロジー市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • エンドユーザーの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 最終用途別
    • スポーツクラブ
    • スポーツ協会
    • スポーツリーグ
    • その他

第7章 地域の推定・動向分析

  • スポーツテクノロジー市場:地域別展望
  • 北米
    • 北米のスポーツテクノロジー市場の推定と予測、2018~2030年
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のスポーツテクノロジー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のスポーツテクノロジー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • 南米
    • 南米スポーツテクノロジー市場の推定と予測、2018年から2030年
    • ブラジル
    • アルゼンチン
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのスポーツテクノロジー市場の推定と予測、2018年から2030年、
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 スポーツテクノロジー市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Apple Inc.
    • Catapult Group
    • ChyronHego Corporation
    • Cisco Systems, Inc.
    • HCL Technologies Limited
    • International Business Machines(IBM)Corporation
    • Infosys Limited
    • Modern Times Group MTG
    • Oracle Corporation
    • Panasonic Corporation
    • SAP SE
    • Sony Corporation
    • STATS LLC
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • 最近の開発と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 合併と買収

第9章 スポーツテクノロジー市場- データ管理の競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Amazon Web Services Inc.
    • ChyronHego Corporation
    • DELTATRE
    • Ernst &Young Global Limited
    • Genius Sports Group
    • International Business Machines(IBM)Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Sportradar AG
    • Synergy Sports
  • 最近の開発と影響分析
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 合併と買収

第10章 スポーツテクノロジー市場 - ファンエンゲージメント企業の競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • CBS Sports Digital
    • Draft Kings, Inc
    • Dream 11(Sporta Technologies Pvt. Ltd.)
    • Dream Sports Group
    • FanDuel Group
  • 最近の開発と影響分析
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • コラボレーション
    • 新製品の発売
    • 合併と買収
図表

List of Tables

  • Table 1 Sports Technology market - Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint/challenges impact
  • Table 3 Key market restraint/challenges impact
  • Table 4 Key market restraint/challenges impact
  • Table 5 Global Sports Technology Market Revenue Estimates and Forecast, By Technology, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6 Global Sports Technology Market Revenue Estimates and Forecast, By Sport, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 7 Global Sports Technology Market Revenue Estimates and Forecast, By End-User, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 8 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 9 Company Market Share, 2022
  • Table 10 Company Heat Map Analysis
  • Table 11 Key Companies undergoing expansions
  • Table 12 Key Companies undergoing collaborations.
  • Table 13 Key Companies launching new products
  • Table 14 Key Companies involved in M&As
  • Table 15 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 16 Company Market Share, 2022
  • Table 17 Company Heat Map Analysis
  • Table 18 Key Companies undergoing collaborations.
  • Table 19 Key Companies launching new products
  • Table 20 Key Companies involved in M&As
  • Table 21 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 22 Company Heat Map Analysis
  • Table 23 Key Companies undergoing expansions
  • Table 24 Key Companies undergoing collaborations.
  • Table 25 Key Companies launching new products
  • Table 26 Key Companies involved in M&As

List of Figures

  • Fig. 1 Sports Technology Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Sports Wearables - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 11 Market dynamics
  • Fig. 12 Adoption of different technology solutions
  • Fig. 13 Price pool money in the international Dota 2 championship Esports tournament
  • Fig. 14 Sports Technology market: PORTER's Analysis
  • Fig. 15 Sports Technology market: PESTEL Analysis
  • Fig. 16 Major 5G consumer applications
  • Fig. 17 Popular Video Platforms used across Europe
  • Fig. 18 Player & team analysis, by type
  • Fig. 19 Player & team analysis for North America
  • Fig. 20 Player & team analysis for Europe
  • Fig. 21 Player & team analysis for Asia Pacific
  • Fig. 22 Player & team analysis for Latin America
  • Fig. 23 Player & team analysis for Middle East & Africa
  • Fig. 24 Sports Technology Market, by Technology: Key Takeaways
  • Fig. 25 Sports Technology Market, by Technology: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 26 Devices market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 27 Wearables market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 28 Digital signage market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 29 Camera market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 30 Smart stadium market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 31 Software market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 32 Stadium & public security market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 33 Building automation market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 34 Event management market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 35 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 36 Services market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 37 Analytics & statistics market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 38 On-field market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 39 Player & team analysis market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 40 Video analysis market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 41 Performance improvement market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 42 Refereeing decisions market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 43 Health assessment market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 44 Off-field market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 45 Fan engagement market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 46 Content platform market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 47 Fan experience market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 48 Fantasy sports market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 49 Ticket pricing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 50 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 51 Esports market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 52 Tickets & merchandise market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 53 Sponsorships & advertisements market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 54 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 55 Sports Technology Market, by Sport: Key Takeaways
  • Fig. 56 Sports Technology Market, by Sport: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 57 American football/rugby market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 58 Baseball market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 59 Basketball market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 60 Cricket market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 61 Golf market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 62 Ice hockey market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 63 Tennis market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 64 Soccer market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 65 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 66 Sports Technology Market, by End-User: Key Takeaways
  • Fig. 67 Sports Technology Market, by End-User: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 68 Sports clubs market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 69 Sports associations market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 70 Sports leagues market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 71 Other market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 72 Sports Technology Market Revenue By Region, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • Fig. 73 Regional marketplace: Key takeaways (1/2)
  • Fig. 74 Regional marketplace: Key takeaways (2/2)
  • Fig. 75 North America Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 76 U.S. Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 77 Canada Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 78 Mexico Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 79 Europe Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 80 Germany Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 81 UK Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 82 France Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 83 Italy Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 84 Spain Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 85 Asia Pacific Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 86 China Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 87 India Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 88 Japan Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 89 South Korea Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 90 South America Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 91 Brazil Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 92 Argentina Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 93 MEA Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 94 UAE Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 95 Saudi Arabia Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 96 South Africa Sports Technology market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 97 Key Company Categorization
  • Fig. 98 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 99 Strategic framework
  • Fig. 100 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 101 Strategic framework
  • Fig. 102 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-3-68038-736-0

Sports Technology Market Growth & Trends

The global sports technology market size is expected to reach USD 55.14 billion by 2030, growing at a CAGR of 20.8% from 2023 to 2030, according to a new study conducted by Grand View Research, Inc. The growing popularity of sports as a significant source of entertainment, coupled with the increasing need to engage the audience effectively, is driving the growth of the market. For instance, in September 2022, Microsoft Corporation collaborated with The National Basketball Association (NBA) to launch an upgraded version of the NBA App to offer their fans a personalized experience.

Professional sports organizations have been widely using new technologies such as wearable gadgets, sports data analytics, smart stadiums, and digital signage to engage spectators, create smart infrastructures, and improve team performances, thereby driving the growth of the market. For instance, in March 2023, the second spectrum sister company of Genius Sports Group collaborated with NBA and signed a multi-year contract to become the official partner of NBA Team Basketball Analytics Provider and official NBA League Pass Augmented Provider.

The considerable rise in the number of sports events across the globe has provided sports technology companies with ample opportunities to cater to the market by thoroughly understanding the components related to sports by monitoring athletes and events. Several innovative solutions are being employed to improve sports performance. For instance, in March 2023, Catapult launched Vector T7, a new athlete monitoring solution. The new solution is 73% smaller than the preceding offering. It is powered by the company's ClearSky Local Positioning System, which provides performance insights, helps mitigate injury risk, and makes live in-game decisions.

The prominent players operating in the sports technology industry are also focusing on employing stadium technologies to manage the crowd and provide an enhanced fan experience. For instance, Nokia Corporation collaborated with Singtel Optus Pty Limited to provide extensive coverage to indoor zones such as VIP areas or corporate boxes using the 5G AirScale indoor Radio solution (ASiR).

The global outbreak of the COVID-19 pandemic made a severe impact on the sports industry as competitions and matches were either postponed or canceled. However, sports technology gained significant momentum during this period as sports organizations and leagues employed several techniques to increase fan engagement. While athletes competed in empty arenas, technology provided fans with a better viewing experience. The social media updates, live updates, new camera angles, and the use of VR headsets further improved the viewing experience for the fans, thereby positively influencing the market outlook.

Sports Technology Market Report Highlights

  • In terms of type, the smart stadium segment is predicted to record a CAGR of over 20% between 2023 and 2030 owing to increased adoption of smart technology in the stadiums to provide enhanced fan experience, increased operational efficiency, and improved safety
  • The wearables sub-segment will register a CAGR of nearly 14% over the forecast period with increasing adoption of monitoring tools to facilitate athletic training, recovery after an injury, and in-game performance
  • In terms of sport, cricket is expected to record a notable growth rate by 2030. This can be credited to a considerable number of cricket fans worldwide. The ICC Men's T20 World Cup 2022 recorded 6.58 Bn video views across all ICC platforms, a 65% rise as compared to that in 2021
  • In terms of end-user, the sports leagues segment accounted for a revenue share of over 45% in 2022, owing to increased adoption of technological solutions in sports events to reach accurate decisions and provide an enhanced experience to fans
  • Europe accounted for a sizeable revenue share of over 30% in 2022 owing to the rising popularity of eSports in the region followed by increased business investment in this domain

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List To Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Sports Technology Market Snapshot
  • 2.2 Sports Technology - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3 Sports Technology - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4 Sports Technology - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Sports Technology Market - Industry Outlook

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Value Chain Analysis
    • 3.2.1 Wearables - Value Chain Analysis
    • 3.2.2 Esports - Value Chain Analysis
    • 3.2.3 Sports Analytics - Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1 Growing Demand For Data-Driven Decisions And Operations
      • 3.3.1.2 Increasing Number Of Sports Events
      • 3.3.1.3 Increasing Focus On Engaging Fans At Stadiums
      • 3.3.1.4 Rising Influence Of Sports Ott Platforms
      • 3.3.1.5 Growing Popularity Of Fan-Engagement Platforms
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1 High Initial Investment And Longer Wait For Return On Investment
    • 3.3.3 Market Opportunity
    • 3.3.4 Market Challenge
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 Porter's Analysis
    • 3.4.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.5 Sports Technology Market: Overview
  • 3.6 Sports Technology Market - Technology Trends
    • 3.6.1 Technology Timeline
    • 3.6.2 Sports Technology Adoption Across Universities For Basketball Leagues
  • 3.7 Sports Technology Market - Ott Broadcasting Technologies Analysis
    • 3.7.1 Key Technology Trends
    • 3.7.2 Major Investments And Collaborations
  • 3.8 Sports Technology Market - Case Studies
    • 3.8.1 Sports Technology
    • 3.8.2 Smart Stadium
    • 3.8.3 Fan Engagement/ Fan Experience
  • 3.9 Sports Technology Market Analysis - Player & Team Analysis Category Of On-Field Sub-Segment By Analytics & Statistics, 2022
    • 3.9.1 Player & Team Analysis, By Type
      • 3.9.1.1 Player & Team Analysis For North America
      • 3.9.1.2 Player & Team Analysis For Europe
      • 3.9.1.3 Player & Team Analysis For Asia Pacific
      • 3.9.1.4 Player & Team Analysis For Latin America
      • 3.9.1.5 Player & Team Analysis For Middle East & Africa
  • 3.10 Sports Technology Market - Covid-19 Impact Analysis

Chapter 4 Sports Technology Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Technology Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Sports Technology Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Billion)
    • 4.2.1 Devices
      • 4.2.1.1 Wearables
      • 4.2.1.2 Digital Signage
      • 4.2.1.3 Camera
    • 4.2.2 Smart Stadium
      • 4.2.2.1 Software
      • 4.2.2.1.1 Stadium & Public Security
      • 4.2.2.1.2 Building Automation
      • 4.2.2.1.3 Event Management
      • 4.2.2.1.4 Others
      • 4.2.2.2 Services
    • 4.2.3 Analytics & Statistics
      • 4.2.3.1 On-Field
      • 4.2.3.1.1 Player & Team Analysis
      • 4.2.3.1.2 Video Analysis
      • 4.2.3.1.2.1 Performance Improvement
      • 4.2.3.1.2.2 Refereeing Decisions
      • 4.2.3.1.3 Health Assessment
      • 4.2.3.2 Off-Field
      • 4.2.3.2.1 Fan Engagement
      • 4.2.3.2.1.1 Content Platform
      • 4.2.3.2.1.2 Fan Experience
      • 4.2.3.2.1.3 Fantasy Sports
      • 4.2.3.2.2 Ticket Pricing
      • 4.2.3.2.3 Others
    • 4.2.4 Esports
      • 4.2.4.1 Tickets & Merchandise
      • 4.2.4.2 Sponsorships & Advertisements
      • 4.2.4.3 Others

Chapter 5 Sports Technology Market: Sport Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Sport Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Sports Technology Market Estimates & Forecast, By Sport (USD Billion)
    • 5.2.1 American Football/Rugby
    • 5.2.2 Baseball
    • 5.2.3 Basketball
    • 5.2.4 Cricket
    • 5.2.5 Golf
    • 5.2.6 Ice Hockey
    • 5.2.7 Tennis
    • 5.2.8 Soccer
    • 5.2.9 Others

Chapter 6 Sports Technology Market: End-User Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 End-User Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Sports Technology Market Estimates & Forecast, By End-User (USD Billion)
    • 6.2.1 Sports Clubs
    • 6.2.2 Sports Associations
    • 6.2.3 Sports Leagues
    • 6.2.4 Others

Chapter 7 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Sports Technology Market: Regional Outlook
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 North America Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.2 U.S.
      • 7.2.2.1 U.S. Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Billion)
    • 7.2.3 Canada
      • 7.2.3.1 Canada Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.2.4 Mexico
      • 7.2.4.1 Mexico Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Europe Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2 Germany
      • 7.3.2.1 Germany Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Billion)
    • 7.3.3 UK
      • 7.3.3.1 Uk Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.4 France
      • 7.3.4.1 France Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5 Italy
      • 7.3.5.1 Italy Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.6 Spain
      • 7.3.6.1 Spain Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Asia Pacific Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.2 China
      • 7.4.2.1 China Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.3 India
      • 7.4.3.1 India Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.4 Japan
      • 7.4.4.1 Japan Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.4.5 South Korea
      • 7.4.5.1 South Korea Sports Technology Market Estimates & Forecasts,2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 South America Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.2 Brazil
      • 7.5.2.1 Brazil Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.5.3 Argentina
      • 7.5.3.1 Argentina Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.6 Middle East And Africa
    • 7.6.1 Middle East And Africa Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030, (USD Billion)
    • 7.6.2 UAE
      • 7.6.2.1 UAE Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.3 Saudi Arabia
      • 7.6.3.1 Saudi Arabia Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.6.4 South Africa
      • 7.6.4.1 South Africa Sports Technology Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8 Sports Technology Market - Competitive Landscape

  • 8.1 Key Market Participants
    • 8.1.1 Apple Inc.
    • 8.1.2 Catapult Group
    • 8.1.3 ChyronHego Corporation
    • 8.1.4 Cisco Systems, Inc.
    • 8.1.5 HCL Technologies Limited
    • 8.1.6 International Business Machines (IBM) Corporation
    • 8.1.7 Infosys Limited
    • 8.1.8 Modern Times Group MTG
    • 8.1.9 Oracle Corporation
    • 8.1.10 Panasonic Corporation
    • 8.1.11 SAP SE
    • 8.1.12 Sony Corporation
    • 8.1.13 STATS LLC
    • 8.1.14 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • 8.2 Recent Developments & Impact Analysis
  • 8.3 Company Categorization
  • 8.4 Participant's Overview
  • 8.5 Financial Performance
  • 8.6 Product Benchmarking
  • 8.7 Company Market Share Analysis, 2022
  • 8.8 Company Heat Map Analysis
  • 8.9 Strategy Mapping
    • 8.9.1 Expansion
    • 8.9.2 Collaborations
    • 8.9.3 New Product Launches
    • 8.9.4 Mergers & Acquisition

Chapter 9 Sports Technology Market - Data Management Competitive Landscape

  • 9.1 Key Market Participants
    • 9.1.1 Amazon Web Services Inc.
    • 9.1.2 ChyronHego Corporation
    • 9.1.3 DELTATRE
    • 9.1.4 Ernst & Young Global Limited
    • 9.1.5 Genius Sports Group
    • 9.1.6 International Business Machines (IBM) Corporation
    • 9.1.7 Microsoft Corporation
    • 9.1.8 SAS Institute Inc.
    • 9.1.9 Sportradar AG
    • 9.1.10 Synergy Sports
  • 9.2 Recent Developments & Impact Analysis
  • 9.3 Participant's Overview
  • 9.4 Financial Performance
  • 9.5 Product Benchmarking
  • 9.6 Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.7 Company Heat Map Analysis
  • 9.8 Strategy Mapping
    • 9.8.1 Collaborations
    • 9.8.2 New Product Launches
    • 9.8.3 Mergers & Acquisition

Chapter 10 Sports Technology Market (Fan Engagement Companies) - Competitive Landscape

  • 10.1 Key Market Participants
    • 10.1.1 CBS Sports Digital
    • 10.1.2 Draft Kings, Inc
    • 10.1.3 Dream 11 (Sporta Technologies Pvt. Ltd.)
    • 10.1.4 Dream Sports Group
    • 10.1.5 FanDuel Group
  • 10.2 Recent Developments & Impact Analysis
  • 10.3 Participant's Overview
  • 10.4 Financial Performance
  • 10.5 Product Benchmarking
  • 10.6 Company Heat Map Analysis
  • 10.7 Strategy Mapping
    • 10.7.1 Expansion
    • 10.7.2 Collaborations
    • 10.7.3 New Product Launches
    • 10.7.4 Mergers & Acquisition