市場調査レポート
商品コード
1301214

アニメマーチャンダイジングの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント予測:2023年~2030年

Anime Merchandising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Figurine, Clothing, Books, Posters), By Distribution Channel (Online, Offline), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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アニメマーチャンダイジングの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント予測:2023年~2030年
出版日: 2023年06月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

アニメマーチャンダイジング市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアニメマーチャンダイジングの市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR9.4%で成長し、2030年には186億3,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場の著しい成長は、アニメのキャラクターやプロパティをフィーチャーしたフィギュア、アパレル、アクセサリー、書籍、ポスター、玩具などに対する消費者の関心の高まりに起因しています。加えて、呪術廻戦、鬼滅の刃、ONE PIECE、NARUTO、ブルーロックなどのアニメタイトルが主流のエンターテイメントとして採用されつつあることが、世界中で市場の成長を加速させています。

世界のアニメ人気の高まりは、市場に有利な機会を生み出しています。グッズ販売はアニメ市場の主要部分を占めており、今後も顕著な成長が見込まれます。アニメファンは、自分の好きなシリーズやキャラクターに関連したグッズを購入することにますます興味を持っています。ファンのコミュニティを維持し、アニメ業界をサポートするために、グッズ販売は非常に重要であると考えているファンも多く、市場の成長をさらに促進すると期待されています。人気のグッズには、フィギュア、シャツ、帽子、ステッカーなどがあります。

同市場で事業を展開する複数の企業は、より広範な顧客層を獲得し、業界における足場を固めるため、新製品や新商品の投入に注力しています。例えば、2022年6月、Bandai Namco Toys & Collectibles Americaは、カスタマイズを通じてアニメファンに充実した体験を提供するガンダムインフィニティフィギュアの最新ラインナップを世界的に発表しました。この新製品シリーズは、交換可能なパーツやアクセサリーをいくつか備えた、カスタマイズ可能なフィギュアのエキサイティングなラインナップを提供しています。このような取り組みが、予測期間中の市場成長を促進すると期待されています。

アニメマーチャンダイジング市場レポートハイライト

  • 製品セグメンテーションに基づくと、衣料品セグメントは2023-2030年の予測期間中に10%の大幅なCAGRで成長すると予測されています。これは、様々なジャンルのアニメへの関心の高まり別製品需要の増加によるものです。
  • 流通チャネル別では、オフラインセグメントが2023年から2030年にかけてCAGR 6.8%で成長すると予測されます。
  • 日本地域は、オタク文化の伝統の高まりにより、2022年の同市場で最大の売上シェアを占めました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
    • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • セグメントのスナップショット
  • 競合情勢のスナップショット

第3章 市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場の課題
    • 市場機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • マクロ経済分析

第4章 製品の推定・動向分析

  • 製品の動向分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別
    • フィギュア
    • 衣料品
    • 書籍
    • ボードゲーム・トイ
    • ポスター
    • その他(アクセサリー)

第5章 流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの動向分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン

第6章 地域の推定・動向分析

  • アニメマーチャンダイジング市場、地域別、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米のアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018年~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018年~2030年
    • フランス
    • 英国
    • ドイツ
    • 西欧
  • アジア太平洋(日本を除く)
    • アジア太平洋(日本を除く)のアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018年~2030年
    • ニュージーランド
    • 中国
    • インド
    • フィリピン
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018年~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018~2030年
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
  • 日本
    • 日本のアニメマーチャンダイジング市場の推定と予測、2018年~2030年

第7章 アニメマーチャンダイジング市場-競合情勢

  • 主要な市場参入企業
    • Studio Ghibli, Inc.
    • Bandai Namco Filmworks Inc.
    • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Good Smile Company, Inc.
    • Sentai Holdings, LLC(AMC Networks)
    • Ufotable Co., Ltd.
    • Atomic Flare
    • MegaHouse(Bandai Namco Filmworks Inc.)
    • MAX FACTORY, INC.
    • Alter Co., Ltd.
    • BANDAI SPIRITS CO., LTD.
    • Bioworld Merchandising, Inc.
    • Stronger Co., Ltd.
    • Aniplex Inc.(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Medicom Toy Co., Ltd.
  • 最近の開発と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業ヒートマップ分析
  • 主要企業の市場シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
    • パートナーシップ
    • 合併と買収
    • 新製品/新機能の発表
    • 認証
    • 拡張
図表

List of Tables

  • Table 1 Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint impact
  • Table 3 Global anime merchandising market revenue estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Global anime merchandising market revenue estimates and forecast, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Company heat map analysis
  • Table 6 Key companies undergoing partnerships
  • Table 7 Key companies involved in merger & acquisition
  • Table 8 Key companies involved in new product launch

List of Figures

  • Fig. 1 Anime merchandising market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and validation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Industry snapshot
  • Fig. 9 Anime market value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Value chain analysis
  • Fig. 11 Market dynamics
  • Fig. 12 Anime merchandising market: Porter's analysis
  • Fig. 13 Anime merchandising market: PESTEL analysis
  • Fig. 14 Anime merchandising market, by product, key takeaways, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
  • Fig. 15 Anime merchandising market, by product: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 Figurine market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Clothing market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Books market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Board Games and Toys market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Posters market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Others market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Anime merchandising market, by distribution channel, key takeaways, 2018 - 2030, Revenue (USD Million)
  • Fig. 23 Anime merchandising market, by distribution channel: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 24 Online market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Offline market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Anime merchandising market by region, 2022 & 2030, Revenue (USD Million)
  • Fig. 27 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 28 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 29 North America anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Millions)
  • Fig. 30 U.S. anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Canada anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Europe anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 France anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 UK anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Germany anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Western Europe anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 37 Asia Pacific Ex. Japan anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 ANZ anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 China anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 India anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Philippines anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 South Korea anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Latin America anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Brazil anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Mexico anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 MEA anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 UAE anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Saudi Arabia anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Japan anime merchandising market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Key company categorization
  • Fig. 51 Key company market share analysis, 2022
  • Fig. 52 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-084-4

Anime Merchandising Market Growth & Trends

The global anime merchandising market size is expected to reach USD 18.63 billion by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.4% from 2023 to 2030, based on a recent report by Grand View Research, Inc. The significant growth of the market is attributed to the increasing consumer interest in figurines, apparel, accessories, books, posters, toys, etc., featuring anime characters and properties. Additionally, the rising adoption of anime titles, such as Jujutsu Kaisen, Demon Slayer, One Piece, Naruto, and Blue Lock, among others, as mainstream entertainment is accelerating the growth of the market across the globe.

The growing anime popularity globally has created lucrative opportunities for the market. Merchandise sales make up a major part of the anime market and is expected to observe notable growth in the future. Anime fans are increasingly interested in buying merchandise related to their favorite series and characters. Several fans believe merchandising is crucial to keep the fan community together and support the anime industry, which is expected to further fuel the market growth. Some popular merchandise items include figurines, shirts, hats, and stickers, among others.

Several companies operating in the market focus on launching new products and offerings to attract a more extensive customer base and strengthen their foothold in the industry. For instance, in June 2022, Bandai Namco Toys & Collectibles America introduced its latest line of Gundam Infinity figures to deliver an enhanced experience to anime fans through customization globally. The new product range offers an exciting line of customizable figures with several interchangeable parts and accessories. Such initiatives are expected to propel the market growth during the forecast period.

Anime Merchandising Market Report Highlights

  • Based on the product segmentation, the clothing segment is anticipated to grow with a significant CAGR of 10% during the forecast period of 2023-2030. This is attributed to the increased product demand driven by growing interest in anime across several genres
  • Based on the distribution channel segment, the offline segment is expected to witness a CAGR of 6.8% from 2023 to 2030 as a considerable number of customers prefer buying from physical stores for hands-on experience
  • The Japan region contributed the largest revenue share in 2022 to the market owing to the growing tradition of otaku culture

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1 List of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Industry Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
    • 3.3.3 Market Challenges
    • 3.3.4 Market Opportunities
  • 3.4 Industry Analysis Tools
    • 3.4.1 PORTER'S Analysis
    • 3.4.2 MACROECONOMIC Analysis

Chapter 4 Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 4.2.1 Figurine
    • 4.2.2 Clothing
    • 4.2.3 Books
    • 4.2.4 Board games and toys
    • 4.2.5 Posters
    • 4.2.6 Others (accessories)

Chapter 5 Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Anime Merchandising Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 5.2.1 Online
    • 5.2.2 Offline

Chapter 6 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Anime Merchandising Market by Region, 2022 & 2030
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 North America Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Millions)
    • 6.2.2 U.S.
      • 6.2.2.1 U.S. Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3 Canada
      • 6.2.3.1 Canada Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3 Europe
    • 6.3.1 Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2 France
      • 6.3.2.1 France Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3 UK
      • 6.3.3.1 UK Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4 Germany
      • 6.3.4.1 Germany Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5 Western Europe
      • 6.3.5.1 Western Europe Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4 Asia Pacific Ex. Japan
    • 6.4.1 Asia Pacific Ex. Japan Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2 ANZ
      • 6.4.2.1 ANZ Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3 China
      • 6.4.3.1 China Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4 India
      • 6.4.4.1 India Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5 Philippines
      • 6.4.5.1 Philippines Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.6 South Korea
      • 6.4.6.1 South Korea Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5 Latin America
    • 6.5.1 Latin America Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2 Brazil
      • 6.5.2.1 Brazil Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.3 Mexico
      • 6.5.3.1 Mexico Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6 Middle East & Africa (MEA)
    • 6.6.1 MEA Anime Merchandise Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Millions)
    • 6.6.2 Saudi Arabia
      • 6.6.2.1 Saudi Arabia Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3 UAE
      • 6.6.3.1 UAE Anime Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7 Japan
    • 6.7.1 Japan Anime Merchandise Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Millions)

Chapter 7 Anime Merchandising Market - Competitive Landscape

  • 7.1 Key Market Participants
    • 7.1.1 Studio Ghibli, Inc.
    • 7.1.2 Bandai Namco Filmworks Inc.
    • 7.1.3 Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • 7.1.4 Good Smile Company, Inc.
    • 7.1.5 Sentai Holdings, LLC (AMC Networks)
    • 7.1.6 Ufotable Co., Ltd.
    • 7.1.7 Atomic Flare
    • 7.1.8 MegaHouse(Bandai Namco Filmworks Inc.)
    • 7.1.9 MAX FACTORY, INC.
    • 7.1.10 Alter Co., Ltd.
    • 7.1.11 BANDAI SPIRITS CO., LTD.
    • 7.1.12 Bioworld Merchandising, Inc.
    • 7.1.13 Stronger Co., Ltd.
    • 7.1.14 Aniplex Inc. (Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • 7.1.15 Medicom Toy Co., Ltd.
  • 7.2 Recent Development & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7.3 Company Categorization
  • 7.4 Participant's Overview
  • 7.5 Financial Performance
  • 7.6 Product Benchmarking
  • 7.7 Company Heat Map Analysis
  • 7.8 Key Company Market Share Analysis, 2022
  • 7.9 Strategy Mapping
    • 7.9.1 Partnership
    • 7.9.2 Merger & Acquisition
    • 7.9.3 New Product/Feature Launch
    • 7.9.4 Certifications
    • 7.9.5 Expansion