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市場調査レポート
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1301178

顧客関係管理の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、展開別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2023年~2030年

U.S. Customer Relationship Management Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution, By Deployment (On-premise, Cloud), By Application, By End-use, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~10営業日

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顧客関係管理の米国市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、展開別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月01日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国の顧客関係管理市場の成長と動向

GrandView Research, Inc.の最新レポートによると、米国の顧客関係管理市場規模は2030年までに515億3,000万米ドルに達し、2023年から2030年までのCAGRは12.5%で成長すると予測されています。

顧客関係管理(CRM)ソリューションは、必要不可欠な顧客データを収集し、顧客情報を分析し、あらゆる事業規模の優れた顧客体験戦略に転換する創造的な方法に対する継続的なニーズによって推進されています。

これらのソリューションは、一元化されたプラットフォームを通じて、顧客からのフィードバックやデータの収集・管理を支援します。これらの洞察は、企業が改善点を特定し、障害を機会に変え、より良い回答を生み出し、全体的なカスタマー・エクスペリエンスを向上させる上でさらに役立ちます。あらゆる規模の企業が、顧客の行動を理解する必要があります。人々がツイッター、フェイスブック、ピンタレスト、リンクトイン、スナップチャットなど、様々なソーシャル・ネットワーキング・サイトで頻繁に充実した時間を過ごしていることを考えると、企業はこれらのサイトが、顧客の行動がどのように変化しているか、商品やサービスに関する情報をどのように解釈しているかをモニターするのに最適な方法であることに気づいています。

ソーシャル顧客関係管理は、顧客の関与を促し、ブランド認知度を高めることで、今、組織を助けることができます。組織にとっての顧客関与の重要性は高まっています。そのため、CRMの取り組みの一環として、顧客関与の重要性が高まっています。これは、予想される期間中の顧客関係管理市場の拡大を支えると思われます。CRMソリューションへの投資や技術革新に影響を与える主な要因は、現在の業務オペレーションを最適化するために、予測分析や処方分析のような高度な技術を最適に展開したいという継続的な要望です。

例えば、セールスフォース・ドットコムは2021年9月、ビジネス・コミュニケーション・プラットフォームのスラックとの提携を発表しました。さらに、この統合により、代理店パートナーやマーケティングチームがデジタル・ワークスペースで協働できるようになります。

米国の顧客関係管理市場レポートハイライト

  • ソーシャルメディアモニタリング分野は、予測期間中に15.0%のCAGRが見込まれます。CRMシステムは、ソーシャルメディアマーケティングキャンペーンの計画、実行、管理を容易にします。このため、米国ではセグメント別の成長機会が生まれています。
  • クラウド分野は、予測期間中に14.7%のCAGRが見込まれます。CRM市場では2022年以降、クラウド展開が支配的なセグメントとなっており、今後数年間は、コストや柔軟性の面でクラウド展開が有利であるとの認識が高まり、クラウド展開への嗜好が高まっていることから、さらに牽引力が強まる可能性が高いです。
  • 通信・IT分野は、予測期間中にCAGR 14.3%の成長が見込まれます。競争の激しい通信・IT分野では、サービス品質や顧客体験に対する顧客の期待が高まっています。CRMソリューションは、顧客とのやり取り、嗜好、履歴を一元管理するプラットフォームを提供することで、企業がこうした目標を達成するのを支援します。
  • 中小企業セグメントは、予測期間中に14.1%のCAGRを観察すると予測されています。中小企業では、これらのソリューションに対する需要が高まっています。米国市場の中小企業も、ビジネスプロセスを改善するために顧客関係管理ソリューションを導入しており、高い収益が期待できます。
  • 市場の主要プレーヤーは、長年の事業実績、大規模な顧客基盤、大きな競争力を有しています。ベンダーは、無機的な成長戦略に加えて、設置済み製品の定期的な保守を確実にするため、アフターサービスの充実を重視しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法の細分化と範囲
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータの可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 米国の顧客関係管理市場- 競合スナップショット

第3章 米国の顧客関係管理市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因/課題の分析
    • 市場機会分析
  • ビジネス環境分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
    • PEST分析
  • COVID-19感染症の影響分析

第4章 米国の顧客関係管理市場:ソリューションの展望

  • ソリューション別:米国の顧客関係管理市場シェア、2022年および2030年
  • 顧客サービス
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • カスタマーエクスペリエンス管理
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • 分析
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • マーケティングオートメーション
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • 販売力オートメーション
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • ソーシャルメディアの監視
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • その他
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年

第5章 米国の顧客関係管理市場:展開の見通し

  • 展開別:米国の顧客関係管理市場シェア、2022年および2030年
  • オンプレミス
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • クラウド
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年

第6章 米国の顧客関係管理市場:用途の展望

  • 用途別:米国の顧客関係管理市場シェア、2022年および2030年
  • BFSI
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • 小売り
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • ヘルスケア
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • テレコム&IT
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • ディスクリート製造
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • 政府と教育
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • その他
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年

第7章 米国の顧客関係管理市場:最終用途の見通し

  • 最終用途別:米国の顧客関係管理市場シェア、2022年および2030年
  • 大企業
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年
  • 中小企業
    • 市場規模の推定と予測、2018~2030年

第8章 競合情勢

  • 企業の分類(成熟企業、新興企業)
  • 企業ランキング/シェア分析、2022年
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル(会社概要、業績、製品概要、戦略的取り組み)
    • Adobe Systems Inc.
    • Copper CRM, Inc.
    • Creatio
    • Genesys
    • HubSpot Inc.
    • IBM
    • Insightly, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Nimble
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Salesforce.com, Inc.
    • SugarCRM Inc.
    • Verint Systems Inc.
    • Zoho Corp.
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviation
  • Table 2 U.S. Customer Relationship Management market, by deployment 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 U.S. Customer Relationship Management market, by solution 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 U.S. Customer Relationship Management market, by end-use 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 U.S. Customer Relationship Management market, by application 2018 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. Customer Relationship Management market segmentation
  • Fig. 2 Methodology
  • Fig. 3 Primary Research Pattern
  • Fig. 4 Information analysis
  • Fig. 5 Data Analysis Model
  • Fig. 6 Data Validation & Publishing
  • Fig. 7 U.S. Customer Relationship Management: Market Snapshot
  • Fig. 8 U.S. Customer Relationship Management: Segment Snapshot
  • Fig. 9 U.S. Customer Relationship Management: Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 U.S. Customer Relationship Management Market Lineage Outlook
  • Fig. 11 U.S. Customer Relationship Management Market: Value chain analysis
  • Fig. 12 Market driver analysis
  • Fig. 13 Market restraint analysis
  • Fig. 14 Market opportunity analysis
  • Fig. 15 U.S. Customer Relationship Management Market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. Customer Relationship Management Market: PEST analysis
  • Fig. 17 U.S. Customer Relationship Management market analysis: Deployment segment analysis
  • Fig. 18 U.S. Customer Relationship Management market analysis: Solution segment analysis
  • Fig. 19 U.S. Customer Relationship Management market analysis: End-use segment analysis
  • Fig. 20 U.S. Customer Relationship Management market analysis: Application segment analysis
目次
Product Code: GVR-4-68038-129-0

U.S. Customer Relationship Management Market Growth & Trends

The U.S. customer relationship management market size is expected to reach USD 51.53 billion by 2030, growing at a CAGR of 12.5% from 2023 to 2030, according to the recent reports of Grand View Research, Inc. Customer Relationship Management (CRM) solutions are being driven by the ongoing need for creative ways to gather essential customer data, analyze customer information, and turn it into a superior customer experience strategy across all business sizes.

Through a centralized platform, these solutions assist businesses in gathering and managing client feedback and data. These insights can further assist businesses in identifying improvement areas, turning obstacles into opportunities, producing better replies, and improving the overall customer experience. Businesses of all sizes need to understand client behavior. Given that people frequently spend quality time on various social networking sites like Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn, and Snapchat, among others, businesses have realized that these sites can be a great way to monitor how customers' behavior is changing and how they are interpreting information about goods and services.

Social customer relationship management can help organizations now by encouraging customer engagement and raising brand recognition. The importance of customer involvement to organizations is rising. Customer involvement is hence growing in importance as a part of CRM efforts. This would support the customer relationship management market's expansion during the anticipated period. A key factor influencing investments and innovation in CRM solutions is the ongoing desire for the optimized deployment of advanced technologies like predictive and prescriptive analytics to optimize current operational operations.

For instance, Salesforce.com, Inc. announced in September 2021 a partnership with Slack, a business communication platform, to allow the sales team to collaborate in real time and close more deals from any location. Additionally, this integration allows agency partners and marketing teams to work together in a digital workspace.

U.S. Customer Relationship Management Market Report Highlights

  • The social media monitoring segment is anticipated to observe a CAGR of 15.0% during the forecast period. CRM systems can facilitate the planning, execution, and management of social media marketing campaigns. This has developed opportunities for segmental growth in the U.S.
  • The cloud segment is anticipated to observe a CAGR of 14.7% during the forecast period. Cloud deployment has been the dominant segment since 2022 of the CRM market and is likely to witness more traction in the upcoming years, owing to rising preference and increased awareness regarding its benefits in terms of cost and flexibility
  • The telecom & IT segment is anticipated to observe a CAGR of 14.3% during the forecast period. Customers have increased expectations for the quality of services and customer experience in the highly competitive telecom and IT sector. By offering a centralized platform to handle customer interactions, preferences, and history, CRM solutions assist businesses in meeting these objectives
  • The SMBs segment is anticipated to observe a CAGR of 14.1% during the forecast period. There is a growing demand for these solutions from small and medium-sized businesses. SMEs in the U.S. market are also deploying customer relationship management solutions to improve business processes, which is likely to result in high revenue generation
  • Key market players have an extended operating history, a large customer base, and significant competitive strengths. In addition to the inorganic growth strategies, vendors emphasize improving after-sale service offerings to ensure periodic maintenance of installed products

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Methodology Segmentation & Scope
  • 1.2. Information procurement
    • 1.2.1. Purchased database
    • 1.2.2. GVR's internal database
    • 1.2.3. Secondary sources & third-party perspectives
    • 1.2.4. Primary research
  • 1.3. Information analysis
    • 1.3.1. Data analysis models
  • 1.4. Market formulation & data visualization
  • 1.5. Data validation & publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. U.S. Customer Relationship Management Market - Market Snapshot, 2018 - 2030
  • 2.2. U.S. Customer Relationship Management Market - Solution Snapshot, 2018 - 2030
  • 2.3. U.S. Customer Relationship Management Market - Deployment Snapshot, 2018 - 2030
  • 2.4. U.S. Customer Relationship Management Market - Application Snapshot, 2018 - 2030
  • 2.5. U.S. Customer Relationship Management Market - End-use Snapshot, 2018 - 2030
  • 2.6. U.S. Customer Relationship Management Market - Competitive Snapshot

Chapter 3. U.S. Customer Relationship Management Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint/Challenge Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
  • 3.4. Business Environment Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.4.2. PEST Analysis
  • 3.5. COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. U.S. Customer Relationship Management Market Solution Outlook

  • 4.1. U.S. Customer Relationship Management Market Share by Solution, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • 4.2. Customer Service
    • 4.2.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.3. Customer Experience Management
    • 4.3.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Analytics
    • 4.4.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Marketing Automation
    • 4.5.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Salesforce Automation
    • 4.6.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Social Media Monitoring
    • 4.7.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Others
    • 4.8.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. U.S. Customer Relationship Management Market Deployment Outlook

  • 5.1. U.S. Customer Relationship Management Market Share by Deployment, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • 5.2. On-premise
    • 5.2.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Cloud
    • 5.3.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Customer Relationship Management Market Application Outlook

  • 6.1. U.S. Customer Relationship Management Market Share by Application, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • 6.2. BFSI
    • 6.2.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Retail
    • 6.3.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Healthcare
    • 6.4.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Telecom & IT
    • 6.5.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Discrete Manufacturing
    • 6.6.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.7. Government & Education
    • 6.7.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.8. Others
    • 6.8.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. U.S. Customer Relationship Management Market End-use Outlook

  • 7.1. U.S. Customer Relationship Management Market Share by End-use, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • 7.2. Large Enterprises
    • 7.2.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.3. SMBs
    • 7.3.1. Market size estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Company Categorization (Mature Players, Emerging Players)
  • 8.2. Company Ranking/Share Analysis, 2022
  • 8.3. Strategy Mapping
  • 8.4. Company Profiles (Overview, Financial Performance, Product Overview, Strategic Initiatives)
    • 8.4.1. Adobe Systems Inc.
    • 8.4.2. Copper CRM, Inc.
    • 8.4.3. Creatio
    • 8.4.4. Genesys
    • 8.4.5. HubSpot Inc.
    • 8.4.6. IBM
    • 8.4.7. Insightly, Inc.
    • 8.4.8. Microsoft Corporation
    • 8.4.9. Nimble
    • 8.4.10. Oracle Corporation
    • 8.4.11. SAP SE
    • 8.4.12. Salesforce.com, Inc.
    • 8.4.13. SugarCRM Inc.
    • 8.4.14. Verint Systems Inc.
    • 8.4.15. Zoho Corp.