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市場調査レポート
商品コード
1445888

KYC (Know Your Customer):世界市場シェア (2022年)

Global Market Share: Know Your Customer (KYC Market), 2022

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
KYC (Know Your Customer):世界市場シェア (2022年)
出版日: 2023年11月23日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のKYC (Know Your Customer) 市場は、2027年までに16.80%のCAGRで成長する見通しです。

マネーロンダリングの防止は、企業にとって特に難しい課題です。各企業は、ますます厳しくなる規制への対応と、技術進歩に助けられながら斬新な手段でサイバー攻撃を行う詐欺師の排除とのバランスを取りながら、綱渡りのような作業をこなさなければなりません。COVID-19の大流行は、詐欺師が財政刺激策のために意図された数十億米ドルを持ち去るのを許し、新たな新風を吹き込みました。銀行や金融機関だけでなく、他の業界にとってもKYCは必要不可欠なものとなっています。何故なら盗まれたIDは、テロやデータ流出など他の目的にも使われているからです。こうした要因に加え、セキュリティ構造の変化、複数の決済チャネル、ビジネス・プロセス、ますます厳格化するコンプライアンス要件により、既存の審査方法に代わるダイナミックで柔軟なID管理ソリューションの必要性が浮き彫りになっています。それゆえ、KYC/CDD (顧客管理) は世界中の組織にとって基本的な慣行となっています。KYC/CDDソリューションは、組織が顧客のリスクを評価し、不正行為への関与を判断し、KYC関連法令を遵守するのに役立ちます。KYC/CDDソリューションには、本人確認と顧客のオンボーディング、規制当局へのレポート、リスク・スコアの評価と管理、顧客ライフサイクルの管理などが含まれます。これらのソリューションにより、承認された顧客の金融活動も、そのライフサイクルを通じて監視・評価されます。

当レポートでは、「KYC(Know Your Customer)とは、企業や金融機関が顧客の身元を確認・識別するために実施するプロセスや一連の手続きである。またKYC規制とは、なりすまし、詐欺、マネーロンダリング、テロ資金調達、その他の違法行為を防止するためのものである」と定義しています。ベンダーはまた、KYC/CDDソリューションをより効果的にするために、AI・ML・RPA、高度分析・行動バイオメトリクスなどの新しいツールや技術を取り入れています。シームレスな顧客オンボーディングを促進し、非典型的な消費者・受益者・正規署名者を特定することで、テクノロジーとインテリジェント自動化の融合は、KYC/CDDプロセスを後押しし、金融詐欺の可能性を減らしています。

堅牢なKYC/CDDソリューションは、金融機関や銀行が統一された顧客データを利用できるようにし、金融犯罪との戦いを支援します。このソリューションはまた、銀行や金融機関が危険性を予測し、コンプライアンス違反や不正行為によってもたらされる風評被害や罰金を防ぐことを可能にします。しかし、KYCの導入には新たな課題もあります。KYCは法令遵守の課題に取り組んできたもの、組織はKYC/CDDプロセスにおいて様々な運用上の課題に直面しています。国際的に一貫性がなく、標準化されておらず、労働集約的なKYC/CDDプロセスは、しばしば顧客体験の低下を生じさせます。断片的で一貫性のない顧客データは、リスクの高い顧客を正確に特定するための処理能力を制約します。

当レポートでは、世界のKYC市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 分析概要

  • 競争の見通し (2023年)
  • 主な分析結果と結論

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 市場シェア分析

  • 市場シェア:市場全体の場合
  • 市場シェア:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場シェア:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場シェア:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場シェア:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of Know Your Customer, Worldwide, 2022
  • Fig. 2 Market Share of Know Your Customer, USA, 2022
  • Fig. 3 Market Share of Know Your Customer, Canada, 2022
  • Fig. 4 Market Share of Know Your Customer, Latin America, 2022
  • Fig. 5 Market Share of Know Your Customer, Western Europe, 2022
  • Fig. 6 Market Share of Know Your Customer, Central & Eastern Europe, 2022
  • Fig. 7 Market Share of Know Your Customer, Middle East & Africa, 2022
  • Fig. 8 Market Share of Know Your Customer, Asia excluding Japan and China, 2022
  • Fig. 9 Market Share of Know Your Customer, Japan, 2022
  • Fig. 10 Market Share of Know Your Customer, China, 2022
  • Fig. 11 Market Share of Know Your Customer, IT & Telecom Industry, 2022
  • Fig. 12 Market Share of Know Your Customer, Banking & Financial Services Industry, 2022
  • Fig. 13 Market Share of Know Your Customer, Insurance Industry, 2022
  • Fig. 14 Market Share of Know Your Customer, Healthcare Industry, 2022
  • Fig. 15 Market Share of Know Your Customer, Government & Public Sector, 2022
  • Fig. 16 Market Share of Know Your Customer, Retail & eCommerce, 2022
  • Fig. 17 Market Share of Know Your Customer, Manufacturing, 2022
  • Fig. 18 Market Share of Know Your Customer, Hospitality, 2022
  • Fig. 19 Market Share of Know Your Customer, On-premises Deployment, 2022
  • Fig. 20 Market Share of Know Your Customer, Cloud Deployment, 2022
  • Fig. 21 Market Share of Know Your Customer, SMB Customers, 2022
  • Fig. 22 Market Share of Know Your Customer, Large Customers, 2022
  • Fig. 23 Market Share of Know Your Customer, Enterprise Customers, 2022
目次
Product Code: QKS-02806

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Know Your Customer (KYC) Market is Projected to Register a CAGR of 16.80% by 2027.

Stopping money laundering is an especially vexing task that businesses must follow. They must walk a tightrope, balancing coping with an increasingly stringent slew of regulations with keeping away fraudsters resorting to novel ways aided by technological advancements.to carry out cyberattacks. The COVID-19 pandemic has added a new wrinkle by allowing fraudsters to walk away with billions of dollars intended for fiscal stimulus. Along with banks and FIs, KYC is becoming essential for other industries, as stolen IDs have been used for other purposes, including terrorism and data breaches. These factors, along with changing security fabric, multiple payment channels, business processes, and increasingly rigorous compliance requirements, underline the need for dynamic and flexible identity management solutions in place of existing screening methods. Hence, KYC/CDD has become a fundamental practice for organizations worldwide. KYC/CDD solutions help organizations assess customer risks, determine their involvement in fraudulent activities, and comply with KYC laws. KYC/CDD solutions include identity resolution and customer onboarding, regulatory reporting, risk score assessment & management, and customer lifecycle management. These solutions ensure that even approved customers' financial activities are monitored and evaluated throughout their lifecycle.

Quadrant Knowledge Solutions defines "Know Your Customer (KYC) as a process or set of procedures that businesses and financial institutions implement to verify and identify their customers' identities. KYC regulations are designed to prevent identity theft, fraud, money laundering, terrorist financing, and other illegal activities." Vendors are also incorporating new tools and technologies like AI, ML, RPA, advanced analytics, and behavioral biometrics to make KYC/CDD solutions more effective. By facilitating seamless customer onboarding and identifying atypical consumers, beneficial owners, and authorized signatories, the convergence of technology and intelligent automation is boosting the KYC/CDD process and reducing the likelihood of financial fraud.

A robust KYC/CDD solution makes unified customer data available to FIs and banks, which aids them in their fight against financial crimes. The solution also enables banks and FIs to anticipate hazards and prevent reputational harm and fines brought on by noncompliance and fraudulent activity. However, the implementation also poses newer challenges. Although KYC has tackled regulatory compliance challenges, organizations face various operational challenges with KYC/CDD processes. The globally inconsistent, non-standardized, and labor-intensive KYC/CDD processes often result in poor customer experience. The fragmented and inconsistent customer data limits the processability of identifying risky customers accurately.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Competition Outlook
  • Top Research Findings and Key Takeaways

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Market Share by Total Market
  • Market Share by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Share by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Share by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Share by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies