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市場調査レポート
商品コード
1708169

NFT(非代替性トークン)市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Non-Fungible Token Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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NFT(非代替性トークン)市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年03月11日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のNFT(非代替性トークン)市場は2024年に22億米ドルに達し、2025年から2034年にかけて25.9%のCAGRで堅調に成長すると予測されています。

NFTはアート、ゲーム、音楽、ファッション、スポーツ、エンターテインメントなど、さまざまな業界で支持を集め続けており、市場は急速に進化しています。NFTが主流になるにつれ、デジタルエコシステムにおけるクリエイター、ブランド、消費者の関わり方が変化しています。デジタルオーナーシップと分散型プラットフォームへのシフトが進む中、NFTの採用が世界中で加速しています。企業も個人も同様に、独自のデジタル資産の所有権を認証するためにNFTを採用し、新たな収益源を生み出し、消費者のエンゲージメントを高めています。著名人、アーティスト、ブランドによるNFTコレクションの立ち上げに対する関心の高まりが、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、人工知能(AI)、機械学習(ML)、ブロックチェーン技術の統合は、NFTの展望を再構築し、現実世界の出来事に進化・対応できるダイナミックなNFTを提供し、その本質的価値を高めています。NFTの成熟が進むにつれ、機関投資家の間で受け入れが進み、ブロックチェーン企業と主流ブランドとのコラボレーションが新たな成長の道を開いています。また、フラクショナル・オーナーシップの出現により、価値の高いNFTをより多くの人々が利用できるようになり、市場機会が拡大しています。

Non-Fungible Token Market-IMG1

NFTの急速な普及は、クロスプラットフォームの互換性と相互運用性を向上させ、NFTをより汎用的で利用しやすいものにする技術的進歩によってもたらされています。こうした技術革新により、NFTはゲームエコシステムやソーシャル・メディア・チャンネルを含む複数のデジタル・プラットフォームでシームレスに機能するようになり、使いやすさと魅力が向上しています。ゲーム内の資産をNFTに変換することで、ユーザーは仮想アイテムを収益化できるようになり、市場の拡大とユーザーのエンゲージメントを促進することができます。NFTには、デジタルアート、コレクターズアイテム、仮想世界、ゲーム資産など、さまざまなタイプの資産が含まれます。このうち、ゲーム資産は2024年の市場で30%の大きなシェアを占めています。この分野は、NFTが仮想現実(VR)や拡張現実(AR)のような没入型技術と融合し、プレイヤーが仮想環境内でNFTベースのアイテム(衣服、武器、アクセサリーなど)を使用できるようになったことから急成長しています。このような没入型インタラクションはユーザーエクスペリエンスを向上させるだけでなく、プレイヤーはユニークなゲーム内アイテムを通じて収入を得ることができ、ゲームプラットフォームへの投資が深まります。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 22億米ドル
予測金額 213億米ドル
CAGR 25.9%

ブロックチェーンプラットフォームでは、イーサリアムベースのNFTが2024年に40%のシェアを獲得し、市場を独占しました。イーサリアムは分散型ネットワーク、高度なセキュリティ、堅牢なスマートコントラクト機能を備えており、NFTの創設や取引において有力な選択肢となっています。ユーザーの匿名性を維持しながら、安全で透明性の高い取引を提供できるイーサリアムは、NFT分野での地位を強化しています。ユーザーは個人情報を開示することなくNFTを売買・取引できるため、デジタル資産交換のための安全な環境が構築されます。地域別では、アジア太平洋地域が2024年の世界NFT市場の35%を占め、パーソナライズされた収集可能なデジタルコンテンツに対する需要の高まりがその要因となっています。消費者はNFTを利用して思い出や節目、旅行やお祝いなどの体験を保存し、収益化したり独自のデジタルコレクションに追加したりしています。企業はNFTを活用して限定商品や限定コンテンツを作成し、消費者とのつながりを深めてブランド・ロイヤルティを高めています。個人・商用を問わずNFTの人気は高まっており、アジア太平洋地域の市場成長は引き続き加速しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
      • プラットフォームプロバイダー
      • チャネルパートナー
      • ディストリビューター/ロジスティクス
      • エンドユース
  • 利益率分析
  • テクノロジー&イノベーション・情勢
  • 特許分析
  • 規制状況
  • 価格動向
  • 使用事例
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 暗号通貨の採用拡大
      • パブリック・ブロックチェーンの出現
      • NFTの技術的進歩
      • ブランドと有名人のエンゲージメント
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 取引時間の遅延とコストの上昇
      • 著作権保護の問題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競争情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:資産タイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • デジタルアート
    • ファインアート・イラストレーション
    • ジェネレーティブアート(アルゴリズム作成)
    • AI支援アートワーク
    • 写真
  • コレクション
    • プロファイル写真とアバター
    • トレーディングカード
    • バーチャルのおもちゃやフィギュア
    • 歴史的/文化的工芸品
  • ゲーム資産
  • メディアとエンターテイメント
  • 仮想世界
    • 土地
    • 建物と構造物
    • ウェアラブルとアクセサリー
    • 体験とイベント
  • アイデンティティとアクセス
    • 会員パス
    • イベントチケット
    • クレデンシャルと証明書
    • ドメイン名
  • 物理的裏付けのあるNFT
    • 不動産
    • 高級品の認証
    • トークン化された美術品
    • コモディティと現物資産

第6章 市場推計・予測:ブロックチェーンプラットフォーム別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • Ethereumベース
  • Polygonベース
  • Solanaベース
  • Flowベース
  • その他

第7章 市場推計・予測:市場参入企業別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • クリエイター/アーティスト
  • コレクター
  • 投資家
  • その他

第8章 市場推計・予測:最終用途別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 個人
  • 商業

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第10章 企業プロファイル

  • Binance
  • Blur
  • CryptoPunks
  • Dapper Labs
  • Foundation
  • Funko
  • Looksrare
  • Magic Eden
  • NBA Top Shot
  • Nifty Gateway
  • OpenSea
  • Ordinals Wallet
  • Rarible
  • SolanArt
  • Sorare
  • SuperRare
  • Tensor
  • Unisat
  • X2Y2
  • YellowHeart
目次
Product Code: 13304

The Global Non-Fungible Token Market reached USD 2.2 billion in 2024 and is projected to grow at a robust CAGR of 25.9% between 2025 and 2034. The market is rapidly evolving as NFTs continue to gain traction across multiple industries, including art, gaming, music, fashion, sports, and entertainment. As NFTs become more mainstream, they are transforming the way creators, brands, and consumers interact in digital ecosystems. The increasing shift toward digital ownership and decentralized platforms is fueling the adoption of NFTs worldwide. Companies and individuals alike are embracing NFTs to authenticate ownership of unique digital assets, creating new revenue streams and enhancing consumer engagement. Rising interest from celebrities, artists, and brands in launching NFT collections is further propelling market growth. Moreover, the integration of artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and blockchain technology is reshaping the NFT landscape, offering dynamic NFTs that can evolve and respond to real-world events, enhancing their intrinsic value. As NFTs continue to mature, growing acceptance among institutional investors and collaborations between blockchain companies and mainstream brands are opening new avenues for growth. Additionally, the emergence of fractional ownership is making high-value NFTs more accessible to a broader audience, thereby expanding market opportunities.

Non-Fungible Token Market - IMG1

The rapid adoption of NFTs is being driven by technological advancements that improve cross-platform compatibility and interoperability, making NFTs more versatile and accessible. These innovations allow NFTs to function seamlessly across multiple digital platforms, including gaming ecosystems and social media channels, boosting their usability and attractiveness. By turning in-game assets into NFTs, users gain the ability to monetize their virtual items, fueling market expansion and user engagement. NFTs can represent a diverse range of asset types, including digital art, collectibles, virtual worlds, and gaming assets. Among these, gaming assets commanded a significant 30% share of the market in 2024. This segment is booming as NFTs merge with immersive technologies like virtual reality (VR) and augmented reality (AR), enabling players to use NFT-based items-such as clothing, weapons, and accessories-within virtual environments. This immersive interaction not only enhances user experience but also allows players to earn income through unique in-game items, deepening their investment in gaming platforms.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$2.2 Billion
Forecast Value$21.3 Billion
CAGR25.9%

In terms of blockchain platforms, Ethereum-based NFTs dominated the market with a 40% share in 2024. Ethereum's decentralized network, advanced security, and robust smart contract capabilities make it a leading choice for NFT creation and trading. Its ability to offer secure, transparent transactions while maintaining user anonymity strengthens its position in the NFT space. Users can buy, sell, and trade NFTs without disclosing personal data, creating a safe environment for digital asset exchange. Regionally, Asia Pacific accounted for 35% of the global NFT market in 2024, driven by rising demand for personalized and collectible digital content. Consumers are using NFTs to preserve memories, milestones, and experiences, such as travel and celebrations, which can be monetized or added to unique digital collections. Businesses are leveraging NFTs to create exclusive products and limited-edition content, fostering deeper connections with consumers and driving brand loyalty. The growing popularity of NFTs for both personal and commercial use continues to accelerate market growth across Asia Pacific.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates & calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope & definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 3600 synopsis, 2021 - 2034

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
      • 3.2.1.1 Platform providers
      • 3.2.1.2 Channel partners
      • 3.2.1.3 Distributors/Logistics
      • 3.2.1.4 End use
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Price trends
  • 3.8 Use cases
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Growing adoption of cryptocurrencies
      • 3.9.1.2 Emergence of a public blockchain
      • 3.9.1.3 Technological advancements in NFT
      • 3.9.1.4 Brand and celebrity engagement
    • 3.9.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.2.1 Slower transaction times and higher costs
      • 3.9.2.2 Issues with copyright protection
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Type of Asset, 2021-2034 ($Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Digital art
    • 5.2.1 Fine art and illustrations
    • 5.2.2 Generative art (algorithm-created)
    • 5.2.3 AI-assisted artwork
    • 5.2.4 Photography
  • 5.3 Collectibles
    • 5.3.1 Profile pictures and avatars
    • 5.3.2 Trading cards
    • 5.3.3 Virtual toys and figurines
    • 5.3.4 Historical/cultural artifacts
  • 5.4 Gaming asset
  • 5.5 Media and entertainment
  • 5.6 Virtual world
    • 5.6.1 Land parcels
    • 5.6.2 Buildings and structures
    • 5.6.3 Wearables and accessories
    • 5.6.4 Experiences and events
  • 5.7 Identity and access
    • 5.7.1 Membership passes
    • 5.7.2 Event tickets
    • 5.7.3 Credentials and certificates
    • 5.7.4 Domain names
  • 5.8 Physical-backed NFTs
    • 5.8.1 Real estate
    • 5.8.2 Luxury goods authentication
    • 5.8.3 Tokenized physical art
    • 5.8.4 Commodities and physical assets

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Blockchain Platform, 2021-2034 ($Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Ethereum-based
  • 6.3 Polygon-based
  • 6.4 Solana-based
  • 6.5 Flow-based
  • 6.6 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Market Participants, 2021-2034 ($Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Creators/Artists
  • 7.3 Collectors
  • 7.4 Investors
  • 7.5 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End Use, 2021-2034 ($Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Personal
  • 8.3 Commercial

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2034 ($Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Southeast Asia
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Binance
  • 10.2 Blur
  • 10.3 CryptoPunks
  • 10.4 Dapper Labs
  • 10.5 Foundation
  • 10.6 Funko
  • 10.7 Looksrare
  • 10.8 Magic Eden
  • 10.9 NBA Top Shot
  • 10.10 Nifty Gateway
  • 10.11 OpenSea
  • 10.12 Ordinals Wallet
  • 10.13 Rarible
  • 10.14 SolanArt
  • 10.15 Sorare
  • 10.16 SuperRare
  • 10.17 Tensor
  • 10.18 Unisat
  • 10.19 X2Y2
  • 10.20 YellowHeart