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市場調査レポート
商品コード
1699404

ゲーミングNFT市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Gaming NFT Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025-2034


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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ゲーミングNFT市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年02月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のゲーミングNFT市場は2024年に48億米ドルに達し、2025年から2034年にかけてCAGR24.8%という目覚ましい成長を遂げると予測されています。

この急拡大は、ブロックチェーン技術の普及によるところが大きく、真のデジタル所有権と収益化の機会を導入することでゲーム業界に革命をもたらしています。ゲーミングNFTはゲーム内資産を価値あるデジタル商品へと変貌させ、プレイヤーはプラットフォーム間でアイテムを売買・取引できるようになりました。仮想資産がエコシステムの外では有形価値を持たない従来のゲームとは異なり、ブロックチェーンベースのゲームでは、プレイヤーはPlay-to-Earn(P2E)モデルを通じて現実世界での収入を得ることができます。この進化により、ゲーミングNFTはゲーム経済を再構築する基本的な力として位置付けられ、投資家の大きな関心を集め、市場の成長を加速させています。

Gaming NFT Market-IMG1

分散型ゲーミングエコシステムの台頭は、開発者がNFTベースの資産を自社のゲーミングモデルに統合し続けていることから、多額の資本投資を引き寄せています。デジタル収集品や仮想経済への関心が高まる中、ゲーム用NFTはブロックチェーン業界で有利なセグメントとして台頭しています。スマートコントラクトの統合により、セキュリティ、透明性、真正性が確保され、デジタル資産が複数のゲーム環境で検証可能かつ取引可能になります。市場の急速な進展は規制当局の監視強化にもつながり、統治機関はNFT取引を規制し投資家を保護する政策に取り組んでいます。大手ゲーム企業、ブロックチェーンスタートアップ企業、ハイテク大手が、NFTを活用した没入感のあるゲーム体験の開発にしのぎを削っており、競合情勢はさらに激化しています。このような技術革新は、プレイヤーのエンゲージメントを高めるだけでなく、世界中の開発者やコンテンツ制作者の収益源を拡大しています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 48億米ドル
予測金額 441億米ドル
CAGR 24.8%

ゲーミングNFT市場は、ゲーム内アセット、コレクティブル、トレーディングカード、仮想不動産、暗号通貨トークンなどのカテゴリーに区分されます。このうち、ゲーム内アセットは依然として圧倒的な強さを誇り、2024年の市場規模は19億米ドルに達します。スキン、武器、アバター、仮想商品などのデジタルアイテムは高い人気を誇り、プレイヤー主導型経済の新時代を牽引しています。これらのブロックチェーンに保存された資産は、所有権を検証でき、異なるゲーム間で取引できるため、その魅力をさらに高めています。プレイヤーはますます、相互運用性を提供するブロックチェーン搭載ゲームに引き寄せられ、デジタルコレクションが単一のゲームエコシステムを超えて長期的な価値を維持できるようになっています。

ゲーミングNFTは、PC、コンソール、モバイル、AR/VR、ウェブベースのゲームなど、複数のプラットフォームで採用されています。コンソールゲーム分野は、独占ゲームの発売やサブスクリプションベースのサービスによる着実な普及を反映して、2034年までに76億米ドルに達すると予測されています。モバイルゲーム分野でも、スマートフォンでのブロックチェーン技術の利用が促進され、NFTの統合が加速しています。コンソールゲームは、ゲーム会社がパートナーシップやマーケットプレースの拡大を通じてNFTベースのコンテンツを導入し、ユーザーのエンゲージメントとリテンションをさらに高めていることから、引き続き市場に大きく貢献しています。また、サブスクリプションサービスはNFTを利用したゲームへのアクセスを拡大し、より多くのユーザーがアクセスできるようにする上で極めて重要な役割を果たしています。

北米のゲーミングNFT市場は2024年に15億米ドルに達し、同地域は世界的に有力なプレーヤーとして位置づけられています。この成長を後押ししているのは、ゲームエコシステムにおけるNFTの人気の高まりと、デジタル資産所有に対する関心の高まりです。北米の企業は戦略的提携を結んで市場での存在感を高め、ゲーム用NFTの需要急増を取り込もうとしています。こうした取り組みは、技術の進歩、規制の明確化、大手ゲームフランチャイズにおけるNFT導入動向の高まりによってさらに後押しされています。ゲーミング業界の進化に伴い、北米は引き続きNFT一体型ゲーミングプラットフォームの開発と拡大の先頭に立ち、継続的な革新と市場成長の舞台を整えています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • デジタル所有権に対する需要の高まり
      • プレイ・トゥ・イヤー(P2E)モデルの採用拡大
      • ゲームやプラットフォーム間の相互運用性の高まり
      • 投資と戦略的パートナーシップの増加
      • AIとメタバース技術の統合の進展
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 規制の不確実性とコンプライアンスの問題
      • 市場の変動と投機リスク
  • 成長可能性の分析
  • 規制状況
  • 技術情勢
  • 将来の市場動向
  • ギャップ分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 主要市場プレーヤーの競合分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:NFTタイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • ゲーム内アセット
  • コレクターズアイテム
  • トレーディングカード
  • 仮想不動産
  • 暗号資産トークン

第6章 市場推計・予測:ゲームプラットフォーム別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • PCゲーム
  • コンソールゲーム
  • モバイルゲーム
  • AR/VRゲーム
  • ウェブベースのゲーム

第7章 市場推計・予測:機能別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 純粋なコレクターズアイテム
  • リワードトークン
  • アクセスパス
  • ユーティリティベース

第8章 市場推計・予測:ブロックチェーンネットワーク別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • Ethereum
  • Binance Smart Chain
  • Flow
  • Polygon
  • Solana
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第10章 企業プロファイル

  • Activision Blizzard
  • Axie Infinity
  • Bandai Namco Entertainment
  • Dapper Labs
  • Decentraland
  • Electronic Arts(EA)
  • Epic Games
  • Konami
  • Meta(formerly Facebook Gaming)
  • Microsoft(Xbox Game Studios)
  • NetEase
  • Niantic
  • Nintendo
  • Riot Games
  • Roblox Corporation
  • Sega
  • Sony Interactive Entertainment
  • Square Enix
  • Supercell
  • Take-Two Interactive
  • Tencent Games
  • Ubisoft
  • Unity Technologies
  • Valve Corporation
  • Zynga
目次
Product Code: 10172

The Global Gaming NFT Market reached USD 4.8 billion in 2024 and is projected to grow at a remarkable 24.8% CAGR between 2025 and 2034. This rapid expansion is largely driven by the widespread adoption of blockchain technology, which is revolutionizing the gaming industry by introducing true digital ownership and monetization opportunities. Gaming NFTs have transformed in-game assets into valuable digital commodities, allowing players to buy, sell, and trade items across platforms. Unlike traditional games, where virtual assets hold no tangible value outside the ecosystem, blockchain-based gaming enables players to generate real-world income through the Play-to-Earn (P2E) model. This evolution has positioned gaming NFTs as a fundamental force reshaping the gaming economy, fueling immense investor interest and accelerating market growth.

Gaming NFT Market - IMG1

The rise of decentralized gaming ecosystems has attracted significant capital investments as developers continue integrating NFT-based assets into their gaming models. With heightened interest in digital collectibles and virtual economies, gaming NFTs are emerging as a lucrative segment in the blockchain industry. The integration of smart contracts ensures security, transparency, and authenticity, making digital assets verifiable and tradeable across multiple gaming environments. The market's rapid progress has also led to increased regulatory scrutiny, with governing bodies working on policies to regulate NFT transactions and protect investors. The competitive landscape is further intensified by leading gaming companies, blockchain startups, and tech giants vying to develop immersive, NFT-powered gaming experiences. These innovations are not only enhancing player engagement but also expanding revenue streams for developers and content creators worldwide.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$4.8 Billion
Forecast Value$44.1 Billion
CAGR24.8%

The gaming NFT market is segmented into categories such as in-game assets, collectibles, trading cards, virtual real estate, and cryptocurrency tokens. Among these, in-game assets remain a dominant force, with the segment valued at USD 1.9 billion in 2024. Digital items like skins, weapons, avatars, and virtual goods have become highly sought-after, driving a new era of player-driven economies. These blockchain-stored assets provide verifiable ownership and the ability to trade them across different games, further enhancing their appeal. Players are increasingly gravitating towards blockchain-powered games that offer interoperability, ensuring that their digital collections retain long-term value beyond a single gaming ecosystem.

Gaming NFTs are being embraced across multiple platforms, including PC, console, mobile, AR/VR, and web-based gaming. The console gaming segment is projected to reach USD 7.6 billion by 2034, reflecting steady adoption driven by exclusive game launches and subscription-based services. Mobile gaming is also experiencing an upsurge in NFT integration, fueled by the accessibility of blockchain technology on smartphones. Console gaming remains a key contributor to the market as gaming companies introduce NFT-based content through partnerships and marketplace expansions, further enhancing user engagement and retention. Subscription services are also playing a pivotal role in broadening access to NFT-powered games, making them more accessible to a wider audience.

The North America Gaming NFT Market reached USD 1.5 billion in 2024, positioning the region as a dominant player in the global landscape. This growth is fueled by the increasing popularity of NFTs in gaming ecosystems and the rising interest in digital asset ownership. Companies across North America are forming strategic alliances to strengthen their market presence and tap into the surging demand for gaming NFTs. These initiatives are further supported by technological advancements, regulatory clarity, and the rising trend of NFT adoption in major gaming franchises. As the gaming industry evolves, North America continues to spearhead the development and expansion of NFT-integrated gaming platforms, setting the stage for continued innovation and market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising demand for digital ownership
      • 3.2.1.2 Growing adoption of play-to-earn (P2E) models
      • 3.2.1.3 Increasing interoperability across games and platforms
      • 3.2.1.4 Rising investment and strategic partnerships
      • 3.2.1.5 Growing integration of AI and metaverse technologies
    • 3.2.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.2.2.1 Regulatory uncertainty and compliance issues
      • 3.2.2.2 Market volatility and speculation risks
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technology landscape
  • 3.6 Future market trends
  • 3.7 Gap analysis
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By NFT Type, 2021 – 2034 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 In-game assest
  • 5.3 Collectibles
  • 5.4 Trading cards
  • 5.5 Virtual real estate
  • 5.6 Cryptocurrency tokens

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Gaming Platform, 2021 – 2034 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 PC games
  • 6.3 Console games
  • 6.4 Mobile games
  • 6.5 AR/VR games
  • 6.6 Web-based games

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Functionality, 2021 – 2034 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Purely collectibles
  • 7.3 Reward tokens
  • 7.4 Access pass
  • 7.5 Utility-based

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Blockchain Network, 2021 – 2034 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Ethereum
  • 8.3 Binance Smart Chain
  • 8.4 Flow
  • 8.5 Polygon
  • 8.6 Solana
  • 8.7 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 – 2034 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 UAE

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Activision Blizzard
  • 10.2 Axie Infinity
  • 10.3 Bandai Namco Entertainment
  • 10.4 Dapper Labs
  • 10.5 Decentraland
  • 10.6 Electronic Arts (EA)
  • 10.7 Epic Games
  • 10.8 Konami
  • 10.9 Meta (formerly Facebook Gaming)
  • 10.10 Microsoft (Xbox Game Studios)
  • 10.11 NetEase
  • 10.12 Niantic
  • 10.13 Nintendo
  • 10.14 Riot Games
  • 10.15 Roblox Corporation
  • 10.16 Sega
  • 10.17 Sony Interactive Entertainment
  • 10.18 Square Enix
  • 10.19 Supercell
  • 10.20 Take-Two Interactive
  • 10.21 Tencent Games
  • 10.22 Ubisoft
  • 10.23 Unity Technologies
  • 10.24 Valve Corporation
  • 10.25 Zynga