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市場調査レポート
商品コード
1544747

代替タンパク質の食品用途市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年

Alternative Protein Market Size for Food Application, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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代替タンパク質の食品用途市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年
出版日: 2024年07月09日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

食品用途の代替タンパク質の世界市場は、環境の持続可能性に対する意識に牽引され、2024年から2032年にかけて11%以上のCAGRを記録します。

消費者は環境に優しいライフスタイルを選ぶようになり、エコロジカル・フットプリントの少ないタンパク質源を求めるようになっています。さらに、健康や食生活に対する懸念が、より健康的で慢性疾患を引き起こしにくいと認識されている植物性タンパク質やラボ栽培タンパク質へのシフトを促しています。2023年に国際食品情報評議会(International Food Information Council)が実施した調査によると、米国人の半数以上(57%)が代替タンパク質を試したことがあり、植物性ひき肉が31%で最も多く、次いで牛肉代替が23%、植物性ソーセージが22%、植物性鶏肉代替が22%となっています。さらに、食品生産における技術的進歩が代替タンパク質をより入手しやすく、費用対効果の高いものにしており、市場拡大を加速させています。

代替タンパク質市場は、供給源、用途、地域によって分類されます。

昆虫ベースのセグメントは、資源利用の効率性により、調査期間中に大きな成長率を記録すると思われます。昆虫は従来の家畜に比べ、土地、水、飼料を大幅に削減できるため、持続可能性の高いタンパク質源となります。さらに、昆虫は飼料転換率が高く、迅速に栽培できるため、拡張可能で弾力性のある食糧システムに対するニーズの高まりに合致しています。持続可能性への懸念が高まり、消費者が革新的なタンパク質源を求める中、環境への影響を最小限に抑えながら世界の食糧安全保障の課題に対処できる可能性があることから、昆虫を利用した選択肢が支持を集めています。

畜産業界における持続可能なタンパク質源の採用により、2032年までに動物飼料用途の代替タンパク質市場が顕著なシェアを占めるようになると思われます。畜産物の需要が増加するにつれて、農家は従来の飼料を補完できる代替タンパク質を模索しています。このシフトは、飼料効率を高め、従来の飼料原料に関連する環境フットプリントを削減したいという願望が動機となっています。代替タンパク質を家畜飼料に組み込むことで、生産者は全体的な資源利用を改善し、飼料不足の課題に対処することができます。

欧州の代替タンパク質市場は、持続可能で倫理的な食品の選択を求める消費者の旺盛な需要によって、2032年まで力強い成長傾向を示すであろう。従来の蛋白源が環境に与える影響に対する意識の高まりから、欧州の消費者はより環境に優しい代替蛋白源を求めるようになっています。さらに、食品生産における持続可能性を促進する厳しい規制と政府のインセンティブが市場の成長を後押ししています。健康志向の高まりと食品技術の革新が代替タンパク質の魅力をさらに高め、この地域の業界企業に有利な機会を創出しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
    • 主要メーカー
    • 流通業者
    • 業界全体の利益率
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 高タンパク質を含む健康的な製品に対する需要の高まり
      • 藻類製品の生産を促進する政府の取り組み
      • 植物性・細胞性水産物への強い嗜好性
      • 様々な代替タンパク質に関連するアレルギー
    • 市場の課題
      • 生産能力拡大のための研究開発活動の急増
      • 食用昆虫の食品産業用途における規制が明確でないこと
    • 市場機会
      • 新たな機会
      • 成長可能性分析
  • 原材料の状況
    • 製造動向
    • 技術の進化
      • 持続可能な製造
        • グリーン・プラクティス
        • 脱炭素化
    • 原材料の持続可能性
    • 価格動向(米ドル/トン)
  • 規制と市場への影響
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場規模・予測:供給源別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 植物由来
    • 分離大豆タンパク質
    • 濃縮大豆タンパク質
    • 発酵大豆タンパク質
    • 浮き草タンパク質
    • その他
  • 昆虫由来
  • 微生物ベース
    • バクテリア
    • 酵母
    • 藻類
    • 菌類
  • その他

第6章 市場規模・予測:用途別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 食品
    • 食肉類似品
    • ベーカリー
    • 乳製品代替品
    • シリアルとスナック
    • 飲料
    • その他
  • 飼料
    • 家禽
      • 肉用鶏
      • 採卵鶏
      • 七面鳥
      • その他
      • 子豚
      • 育成豚
      • 種豚
      • 乳牛
      • 子牛
      • その他
    • 水産養殖
      • サーモン
      • マス
      • エビ
      • その他
    • ペットフード
    • 馬肉
    • その他

第7章 市場規模・予測:地域別、2021-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 企業プロファイル

  • Hamlet Protein A/S
  • E.I. Du Pont De Nemours and Company
  • Archer Daniels Midland Company
  • Nordic Soya Oy
  • Deep Branch Biotechnology
  • CHS Inc.
  • Agriprotein Gmbh
  • Darling Ingredients
  • Innovafeed
  • Ynsect
  • Angel Yeast
  • Calysta Inc.
  • Lallemand, Inc.
  • AB Mauri
  • Titan Biotech Limited Company
  • Sojaprotein
  • Crescent Biotech
  • The Scoular Company
  • Cargill Incorporated
  • Nutraferma LLC
  • Evershining Ingredients Company
  • Imcopa Food Ingredients B.V.
  • CJ Selecta
  • Ingredion
  • Beneo GmbH
  • Roquette Freres
  • Burcon Nutrascience Corporation
  • Mycorena
  • Royal DSM NV
  • AGT Food and Ingredients
  • AMCO Proteins
  • Axiom Foods
  • DuPont Nutrition Biosciences
  • Puris
  • 8Prinova Group LLC
  • Titan Biotech Limited
  • Kerry Group
  • Emsland Group
  • Parabel USA Inc
目次
Product Code: 5125

Global Alternative Protein Market for food application will witness over 11% CAGR from 2024 to 2032, driven by the awareness of environmental sustainability. As consumers opt for an eco-friendly lifestyle, they are seeking protein sources with a lower ecological footprint. Additionally, concerns over health and diet are prompting a shift towards plant-based and lab-grown proteins, which are perceived as healthier and less likely to cause chronic diseases. According to a survey conducted by the International Food Information Council in 2023, over half (57%) of Americans have tried alternative proteins, with plant-based ground beef being the most common at 31%, followed by beef alternatives at 23%, plant-based sausage at 22%, and plant-based chicken alternatives at 22%. Further, technological advancements in food production are making alternative proteins more accessible and cost-effective, accelerating market expansion.

The alternative protein market is classified based on source, application, and region.

The insect-based segment will record a significant growth rate over the study period, driven by its efficiency in resource utilization. Insects require significantly less land, water, and feed than traditional livestock, making them a highly sustainable protein source. Additionally, insects have a high feed conversion rate and can be cultivated quickly, which aligns with the growing need for scalable and resilient food systems. As sustainability concerns mount and consumers seek innovative protein sources, insect-based options are gaining traction due to their potential to address global food security challenges while minimizing environmental impact.

The animal feed application segment will clutch a noticeable alternative protein market share by 2032, owing to the adoption of sustainable protein sources within the livestock industry. As the demand for livestock products increases, farmers are exploring alternative proteins that can supplement traditional feed. This shift is motivated by the desire to enhance feed efficiency and reduce the environmental footprint associated with conventional feed ingredients. By integrating alternative proteins into animal feed, producers can improve overall resource utilization and address the challenges of feed scarcity.

Europe alternative protein market will demonstrate a strong growth trend through 2032, driven by robust consumer demand for sustainable and ethical food choices. The increasing awareness of the environmental impact of traditional protein sources has led European consumers to seek more eco-friendly alternatives. Additionally, stringent regulations and government incentives promoting sustainability in food production are fueling market growth. The rise in health-conscious eating and innovations in food technology further bolster the appeal of alternative proteins, creating lucrative opportunities for industry players across the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definition
  • 1.2 Base estimates and calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Key manufacturers
    • 3.1.2 Distributors
    • 3.1.3 Profit margins across the industry
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising demand for healthy products with high protein content
      • 3.2.1.2 Government initiatives to boost algae products production
      • 3.2.1.3 Strong preference for plant-based and cell-based seafood products
      • 3.2.1.4 Allergies associated with different alternative proteins alternatives
    • 3.2.2 Market challenges
      • 3.2.2.1 Surging R and D activities for scaling up of production capabilities
      • 3.2.2.2 Edible insects with lack of regulatory clarity in the food industry applications
    • 3.2.3 Market opportunity
      • 3.2.3.1 New opportunities
      • 3.2.3.2 Growth potential analysis
  • 3.3 Raw material landscape
    • 3.3.1 Manufacturing trends
    • 3.3.2 Technology evolution
      • 3.3.2.1 Sustainable manufacturing
        • 3.3.2.1.1 Green practices
        • 3.3.2.1.2 Decarbonization
    • 3.3.3 Sustainability in raw materials
    • 3.3.4 Pricing trends (USD/Ton)
      • 3.3.4.1 North America
      • 3.3.4.2 Europe
      • 3.3.4.3 Asia Pacific
      • 3.3.4.4 Latin America
      • 3.3.4.5 Middle East and Africa
  • 3.4 Regulations and market impact
  • 3.5 Porter's analysis
  • 3.6 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Company market share analysis
  • 4.2 Competitive positioning matrix
  • 4.3 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Size and Forecast, By Source, 2021-2032 (USD Million, Kilo Tons)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Plant-based
    • 5.2.1 Soy protein isolates
    • 5.2.2 Soy protein concentrates
    • 5.2.3 Fermented soy protein
    • 5.2.4 Duckweed protein
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 insect-based
  • 5.4 Microbial-based
    • 5.4.1 Bacteria
    • 5.4.2 Yeast
    • 5.4.3 Algae
    • 5.4.4 Fungi
  • 5.5 Others

Chapter 6 Market Size and Forecast, By Application, 2021-2032 (USD Million, Kilo Tons)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Food
    • 6.2.1 Meat analogs
    • 6.2.2 Bakery
    • 6.2.3 Dairy alternatives
    • 6.2.4 Cereals and snacks
    • 6.2.5 Beverages
    • 6.2.6 Others
  • 6.3 Animal feed
    • 6.3.1 Poultry
      • 6.3.1.1 Broiler
      • 6.3.1.2 Layer
      • 6.3.1.3 Turkey
      • 6.3.1.4 Others
    • 6.3.2 Swine
      • 6.3.2.1 Starter
      • 6.3.2.2 Grower
      • 6.3.2.3 Sow
    • 6.3.3 Cattle
      • 6.3.3.1 Dairy
      • 6.3.3.2 Calf
      • 6.3.3.3 Others
    • 6.3.4 Aquaculture
      • 6.3.4.1 Salmon
      • 6.3.4.2 Trout's
      • 6.3.4.3 Shrimps
      • 6.3.4.4 Carp
      • 6.3.4.5 Others
    • 6.3.5 Petfood
    • 6.3.6 Equine
    • 6.3.7 Others

Chapter 7 Market Size and Forecast, By Region, 2021-2032 (USD Million, Kilo Tons)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Italy
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 India
    • 7.4.3 Japan
    • 7.4.4 South Korea
    • 7.4.5 Australia
    • 7.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Brazil
    • 7.5.2 Mexico
    • 7.5.3 Argentina
    • 7.5.4 Rest of Latin America
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 South Africa
    • 7.6.4 Rest of MEA

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 Hamlet Protein A/S
  • 8.2 E.I. Du Pont De Nemours and Company
  • 8.3 Archer Daniels Midland Company
  • 8.4 Nordic Soya Oy
  • 8.5 Deep Branch Biotechnology
  • 8.6 CHS Inc.
  • 8.7 Agriprotein Gmbh
  • 8.8 Darling Ingredients
  • 8.9 Innovafeed
  • 8.10 Ynsect
  • 8.11 Angel Yeast
  • 8.12 Calysta Inc.
  • 8.13 Lallemand, Inc.
  • 8.14 AB Mauri
  • 8.15 Titan Biotech Limited Company
  • 8.16 Sojaprotein
  • 8.17 Crescent Biotech
  • 8.18 The Scoular Company
  • 8.19 Cargill Incorporated
  • 8.20 Nutraferma LLC
  • 8.21 Evershining Ingredients Company
  • 8.22 Imcopa Food Ingredients B.V.
  • 8.23 CJ Selecta
  • 8.24 Ingredion
  • 8.25 Beneo GmbH
  • 8.26 Roquette Freres
  • 8.27 Burcon Nutrascience Corporation
  • 8.28 Mycorena
  • 8.29 Royal DSM NV
  • 8.30 AGT Food and Ingredients
  • 8.31 AMCO Proteins
  • 8.32 Axiom Foods
  • 8.33 DuPont Nutrition Biosciences
  • 8.34 Puris
  • 8.35 8Prinova Group LLC
  • 8.36 Titan Biotech Limited
  • 8.37 Kerry Group
  • 8.38 Emsland Group
  • 8.39 Parabel USA Inc