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市場調査レポート
商品コード
1535692

経営管理コンサルティングサービスの市場規模:サービス別、企業規模別、エンドユーザー別、予測、2024年~2032年

Business Management Consulting Services Market Size - By Service (Operations & Supply Chain, Strategy, Human Resources, M&A, Product & Portfolio, ESG, and Technology), By Enterprise Size (Large Enterprise, SMEs), By End User & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
経営管理コンサルティングサービスの市場規模:サービス別、企業規模別、エンドユーザー別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月13日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

経営管理コンサルティングサービスの市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 4.7%を超えると予測されます。

2023年ベンチプレスレポートによると、機関全体の平均利用率は約65%に達します。コンサルタントは、プロセスを合理化し、コストを削減し、全体的な生産性を高めるために、いくつかのサービスを提供しています。イノベーションに対する旺盛なニーズは、新たなビジネスモデルと収益源を模索する企業をさらに駆り立てています。そのため、コンサルティング・サービスは、組織がイノベーションを起こし、新製品や新サービスを開発し、新市場に参入するのを支援するものとして人気を集めています。

経営管理コンサルティングサービス業界は、サービス、企業規模、エンドユーザー、地域に区分されます。

サービス別では、人材コンサルティング・セグメントが2024年から2032年にかけて大きな成長を遂げると思われます。これは、複雑な人事(HR)問題に対処し、組織の成長をサポートし、従業員の全体的な経験を向上させるために、専門的な知識に対する強いニーズがあるためです。HRコンサルタントはまた、組織が労働力の課題を管理し、変化する状況に適応し、危機対応戦略を実行するのを支援し、セグメントの成長に拍車をかけています。

エンドユーザー別に見ると、ヘルスケア分野の経営管理コンサルティングサービス市場は、2032年までかなりの拡大が見込まれます。コンサルタントは、患者のスケジューリング、請求、サプライチェーン管理などのプロセス改善に加え、ヘルスケア組織による業務の合理化、ワークフローの最適化、非効率の削減を支援します。また、医療機関の財務管理を効率化し、財務の健全化を図ることも支援します。

地域別では、持続可能性と環境・社会・ガバナンス(ESG)要因を重視する傾向が強まっているため、欧州の経営管理コンサルティングサービス業界規模は2024年から2032年の間に大幅なCAGRを記録する可能性があります。欧州全域の企業は競争力を維持するためにデジタルトランスフォーメーションへの投資を増やしており、コンサルティング会社はAI、機械学習、データ分析などの新技術を事業に統合する支援に注力しています。顧客体験の向上とパーソナライゼーションへの取り組みの高まりは、この地域の市場成長をさらに後押しすると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • コンサルティング会社
    • ブティック・コンサルタント
    • フリーランス・コンサルタント
    • 技術・プロバイダー
    • 業界団体
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • ビジネス環境の複雑化
      • 中小企業の成長
      • 効率化とコスト削減の重視
      • 戦略的ガイダンスの必要性
      • デジタルトランスフォーメーションに取り組む企業
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 価格圧力と価値の実証
      • 変化への対応
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:サービス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オペレーション&サプライチェーン
  • 戦略
  • 人的資源
  • M&A
  • 製品・ポートフォリオ
  • ESG
  • 技術

第6章 市場推計・予測:企業規模別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • BFSI
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • ヘルスケア
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • 製造
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • リテール
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • IT・通信
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • 政府機関
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • 自動車
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • 産業
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • メディア&エンタテインメント
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術
  • その他
    • オペレーション&サプライチェーン
    • 戦略
    • 人的資源
    • M&A
    • 製品・ポートフォリオ
    • ESG
    • 技術

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • A.T. Kearney
  • Accenture
  • AlixPartners
  • Alvarez & Marsal
  • AON
  • Bain & Company
  • Booz Allen Hamilton
  • Boston Consulting Group(BCG)
  • Capgemini
  • CGI
  • Clarkston Consulting
  • Deloitte Consulting LLP
  • Elixir International
  • Ernst & Young LLP(EY)
  • FTI Consulting
  • Gartner
  • IBM Corp.
  • KPMG LLP
  • L.E.K. Consulting
  • McKinsey & Company
  • Mercer LLC
  • Oliver Wyman
  • PricewaterhouseCoopers(PwC)
  • Protiviti
  • Roland Berger
目次
Product Code: 9856

Business Management Consulting Services Market size will depict over 4.7% CAGR from 2024 to 2032, driven by the strong emphasis by companies on optimizing costs and improving operational efficiency. The 2023 Benchpress Report states that the agency-wide average utilization reached around 65%. Consultants offer several services to streamline processes, reduce costs, and enhance overall productivity. The robust need for innovations is further driving businesses to explore new business models and revenue streams. To that end, consulting services are gaining traction to assist organizations to innovate, develop new products as well as services, and enter new markets.

The business management consulting services industry is segmented into service, enterprise size, end user, and region.

In terms of service, the industry value from the human resource consulting segment will witness strong growth between 2024 and 2032. This can be attributed to the strong need for specialized expertise to address complex human resource (HR) issues, support organizational growth, and enhance the overall employee experience. HR consultants also help organizations to manage workforce challenges, adapt to changing circumstances, and implement crisis response strategies, adding to the segment growth.

Based on end user, the business management consulting services market from the healthcare segment will foresee considerable expansion up to 2032. Consultants assist healthcare organizations to streamline operations, optimize workflows, and reduce inefficiencies in addition to improving processes in patient scheduling, billing, and supply chain management. They also help healthcare organizations to manage their finances more effectively and improve financial health.

Regionally, the Europe business management consulting services industry size may record substantial CAGR between 2024 and 2032, due to growing emphasis on sustainability and Environmental, Social, and Governance (ESG) factors. Companies across Europe are increasingly investing in digital transformation to stay competitive, while consulting firms are focusing on helping businesses integrate new technologies, such as AI, machine learning, and data analytics, into their operations. The growing efforts on enhancing customer experience and personalization will further favor the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Consulting firms
    • 3.2.2 Boutique consultancies
    • 3.2.3 Freelance consultants
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 Industry associations
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing complexity of the business environment
      • 3.8.1.2 Growth of Small & Medium-sized Enterprises (SMEs)
      • 3.8.1.3 Focus on efficiency and cost savings
      • 3.8.1.4 Need for strategic guidance
      • 3.8.1.5 Businesses undergoing digital transformation initiatives
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Price pressure & value demonstration
      • 3.8.2.2 Keeping up with change
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Service, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Operations & supply chain
  • 5.3 Strategy
  • 5.4 Human resource
  • 5.5 M&A
  • 5.6 Product & portfolio
  • 5.7 ESG
  • 5.8 Technology

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Enterprise Size, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Large enterprise
  • 6.3 SMEs

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By End User, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 BFSI
    • 7.2.1 Operations & supply chain
    • 7.2.2 Strategy
    • 7.2.3 Human resource
    • 7.2.4 M&A
    • 7.2.5 Product & portfolio
    • 7.2.6 ESG
    • 7.2.7 Technology
  • 7.3 Healthcare
    • 7.3.1 Operations & supply chain
    • 7.3.2 Strategy
    • 7.3.3 Human resource
    • 7.3.4 M&A
    • 7.3.5 Product & portfolio
    • 7.3.6 ESG
    • 7.3.7 Technology
  • 7.4 Manufacturing
    • 7.4.1 Operations & supply chain
    • 7.4.2 Strategy
    • 7.4.3 Human resource
    • 7.4.4 M&A
    • 7.4.5 Product & portfolio
    • 7.4.6 ESG
    • 7.4.7 Technology
  • 7.5 Retail
    • 7.5.1 Operations & supply chain
    • 7.5.2 Strategy
    • 7.5.3 Human resource
    • 7.5.4 M&A
    • 7.5.5 Product & portfolio
    • 7.5.6 ESG
    • 7.5.7 Technology
  • 7.6 IT & telecom
    • 7.6.1 Operations & supply chain
    • 7.6.2 Strategy
    • 7.6.3 Human resource
    • 7.6.4 M&A
    • 7.6.5 Product & portfolio
    • 7.6.6 ESG
    • 7.6.7 Technology
  • 7.7 Government
    • 7.7.1 Operations & supply chain
    • 7.7.2 Strategy
    • 7.7.3 Human resource
    • 7.7.4 M&A
    • 7.7.5 Product & portfolio
    • 7.7.6 ESG
    • 7.7.7 Technology
  • 7.8 Automotive
    • 7.8.1 Operations & supply chain
    • 7.8.2 Strategy
    • 7.8.3 Human resource
    • 7.8.4 M&A
    • 7.8.5 Product & portfolio
    • 7.8.6 ESG
    • 7.8.7 Technology
  • 7.9 Industrial
    • 7.9.1 Operations & supply chain
    • 7.9.2 Strategy
    • 7.9.3 Human resource
    • 7.9.4 M&A
    • 7.9.5 Product & portfolio
    • 7.9.6 ESG
    • 7.9.7 Technology
  • 7.10 Media & Entertainment
    • 7.10.1 Operations & supply chain
    • 7.10.2 Strategy
    • 7.10.3 Human resource
    • 7.10.4 M&A
    • 7.10.5 Product & portfolio
    • 7.10.6 ESG
    • 7.10.7 Technology
  • 7.11 Others
    • 7.11.1 Operations & supply chain
    • 7.11.2 Strategy
    • 7.11.3 Human resource
    • 7.11.4 M&A
    • 7.11.5 Product & portfolio
    • 7.11.6 ESG
    • 7.11.7 Technology

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Russia
    • 8.3.7 Nordics
    • 8.3.8 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 A.T. Kearney
  • 9.2 Accenture
  • 9.3 AlixPartners
  • 9.4 Alvarez & Marsal
  • 9.5 AON
  • 9.6 Bain & Company
  • 9.7 Booz Allen Hamilton
  • 9.8 Boston Consulting Group (BCG)
  • 9.9 Capgemini
  • 9.10 CGI
  • 9.11 Clarkston Consulting
  • 9.12 Deloitte Consulting LLP
  • 9.13 Elixir International
  • 9.14 Ernst & Young LLP (EY)
  • 9.15 FTI Consulting
  • 9.16 Gartner
  • 9.17 IBM Corp.
  • 9.18 KPMG LLP
  • 9.19 L.E.K. Consulting
  • 9.20 McKinsey & Company
  • 9.21 Mercer LLC
  • 9.22 Oliver Wyman
  • 9.23 PricewaterhouseCoopers (PwC)
  • 9.24 Protiviti
  • 9.25 Roland Berger