デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1535664

月経ヘルスアプリ市場:アプリプラットフォーム、用途、年齢層別- 世界予測(2024年~2032年)

Menstrual Health Apps Market - By App Platform (Android, iOS), Application (Fertility & Ovulation Management, Menstrual Health Management, Period Cycle Tracking), Age Group (Teens, Young Adults, Adults) - Global Forecast (2024 - 2032)


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
月経ヘルスアプリ市場:アプリプラットフォーム、用途、年齢層別- 世界予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年06月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

月経ヘルスアプリの市場規模は2024年から2032年にかけて18.3%のCAGRを示すと予想され、より正確な周期予測とパーソナライズされた健康洞察を提供するための高度なアルゴリズムや機械学習モデルとの統合が進むことがその要因となっています。

最近では、数多くの月経ヘルスアプリが、個々のユーザーデータに基づいてパーソナライズされたコンテンツや推奨を提供し、体験をより適切で有用なものにしています。これらのアプリの信頼性と機能性を高めるために、ヘルスケアプロバイダーや組織とのパートナーシップが拡大することも、市場の成長を後押しします。例えば、ユニセフは2023年5月、ケニアの女児向けに特別に設計された初の生理記録アプリ「Oky Kenya」を発表しました。

月経ヘルスアプリ産業は、アプリプラットフォーム、用途、年齢層、地域に区分されます。

アプリ・プラットフォームの観点では、iOSセグメントによる業界価値が2024年から2032年の間に力強い成長を遂げると予想されます。iOSプラットフォームは、より正確な予測のためにAIを導入する一方で、ユーザーにパーソナライズされた健康上の洞察やヒントを提供します。不妊治療と妊娠計画への強い関心から、包括的な不妊治療と排卵の追跡がこのセグメントの拡大に有利に働くと思われます。

用途に基づくと、月経健康管理セグメントの月経ヘルスアプリ市場シェアは、2032年までかなりの拡大が見込まれます。月経ヘルスアプリは、ユーザーが月経周期を追跡・理解し、症状を管理し、教育リソースにアクセスするのに役立つさまざまな機能を提供します。ユーザーは、基礎体温や子宮頸管粘液のような他の健康指標を追跡しながら、けいれん、気分変動、疲労のような症状を記録することができ、セグメントの成長に拍車をかけています。

地域的には、アジア太平洋地域の月経ヘルスアプリ産業規模は2024年から2032年の間に大幅なCAGRを記録すると思われます。これは、月経の健康、リプロダクティブ・ウェルネス、避妊に関する情報を提供するためのアプリ内の教育コンテンツの成長に起因しています。AIや機械学習などの先進技術の統合は、より正確な予測とパーソナライズされた健康洞察を提供します。アプリの機能とリーチを強化するために、アプリ開発者、ヘルスケアプロバイダー、月経健康組織間のパートナーシップ開拓が増加していることが、この地域の市場成長にさらに寄与しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
      • 女性の健康問題に対する意識の高まり
      • インターネットへのアクセシビリティの向上と相まって、スマートウェアラブルの採用率が上昇
      • 月経障害の有病率の上昇
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • プライバシーとデータセキュリティの懸念
      • 正確性と信頼性の問題
  • 成長可能性分析
  • 規制状況
  • 技術的展望
    • コア技術
    • 隣接技術
  • 将来の市場動向
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場プレーヤーの競合分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略ダッシュボード

第5章 市場推計・予測:アプリプラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • Android
  • iOS
  • その他のアプリプラットフォーム

第6章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 妊孕性・排卵管理
  • 月経健康管理
  • 生理周期のトラッキング

第7章 市場推計・予測:年齢層別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ティーン(13~19歳)
  • ヤングアダルト(20~29歳)
  • 成人(30~39歳)
  • 高齢者(40歳以上)

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Biowink GmbH
  • Easy@Home Fertility
  • Fitbit, Inc.
  • Flo Health Inc.
  • Glow Inc.
  • Joii Limited
  • MagicGirl
  • Natural Cycles USA Corp
  • Ovia Health
  • Perigee
  • Planned Parenthood
  • Procter & Gamble
  • Simple Design.Ltd
目次
Product Code: 9827

Menstrual Health Apps Market size will depict 18.3% CAGR from 2024 to 2032, driven by increasing integration with advanced algorithms and machine learning models to provide more accurate cycle predictions and personalized health insights.

Of late, numerous menstrual health apps are offering personalized content and recommendations based on individual user data, making the experience more relevant and useful. Growing partnerships with healthcare providers and organizations for helping enhance the credibility and functionality of these apps will also propel the market growth. For instance, in May 2023, UNICEF introduced the first period tracker app Oky Kenya specifically designed for girls in Kenya.

The menstrual health apps industry is segmented into app platform, application, age group, and region.

In terms of app platform, the industry value from the iOS segment is anticipated to witness strong growth between 2024 and 2032, due to the ability to predict menstrual cycles and ovulation whilst offering a large community for support and advice. iOS platforms deploy AI for more accurate predictions while providing health insights and tips personalized to the user. Comprehensive fertility and ovulation tracking on account of the strong focus on fertility and pregnancy planning will favor the segment expansion.

Based on application, the menstrual health apps market share from the menstrual health management segment will foresee considerable expansion up to 2032. Menstrual health apps provide a range of features to help users track and understand their menstrual cycles, manage symptoms, as well as access educational resources. Users can log symptoms, such as cramps, mood swings, and fatigue while tracking other health metrics like basal body temperature and cervical mucus, adding to the segment growth.

Regionally, the Asia Pacific menstrual health apps industry size will record substantial CAGR between 2024 and 2032. This can be attributed to the growth in educational content within apps for providing information on menstrual health, reproductive wellness, and contraception. The integration of advanced technologies, such as AI and machine learning is rendering more accurate predictions and personalized health insights. Increasing partnerships between app developers, healthcare providers, and menstrual health organizations to enhance app functionalities and reach will further contribute to the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increased awareness of health issues among women
      • 3.2.1.2 Increasing adoption rate of smart wearables coupled with increased internet accessibility
      • 3.2.1.3 Rising prevalence of menstrual disorders
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Privacy and data security concerns
      • 3.2.2.2 Accuracy and reliability issues
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
    • 3.5.1 Core technologies
    • 3.5.2 Adjacent technologies
  • 3.6 Future market trends
  • 3.7 Porter's analysis
  • 3.8 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By App Platform, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Android
  • 5.3 iOS
  • 5.4 Other app platforms

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Fertility & ovulation management
  • 6.3 Menstrual health management
  • 6.4 Period cycle tracking

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Age Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Teens (13-19)
  • 7.3 Young adults (20-29)
  • 7.4 Adults (30-39)
  • 7.5 Older adults (40+)

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Biowink GmbH
  • 9.2 Easy@Home Fertility
  • 9.3 Fitbit, Inc.
  • 9.4 Flo Health Inc.
  • 9.5 Glow Inc.
  • 9.6 Joii Limited
  • 9.7 MagicGirl
  • 9.8 Natural Cycles USA Corp
  • 9.9 Ovia Health
  • 9.10 Perigee
  • 9.11 Planned Parenthood
  • 9.12 Procter & Gamble
  • 9.13 Simple Design.Ltd