デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1535585

テーマパークの市場規模:アトラクションタイプ別、年齢層別、収益源別、予測、2024年~2032年

Theme Parks Market Size - By Attraction Type, Age Group, Revenue Source & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 280 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
テーマパークの市場規模:アトラクションタイプ別、年齢層別、収益源別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月04日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のテーマパーク市場は、投資家の支援による拡大努力の高まりにより、2024年から2032年にかけて5.5%以上のCAGRを記録すると思われます。

投資家がテーマパークの収益性と長期的な可能性をますます認識するようになり、多額の資本がこれらのエンターテインメントハブの開発と強化に割り当てられています。このような投資の流入は、新しいテーマパークの建設や既存のテーマパークの拡張を促進し、革新的なアトラクション、最先端技術、没入型体験の導入につながっています。例えば、イマジネーション・エデュテインメント・インディアは2024年6月、キッザニアの屋内テーマパークをインドの主要都市に拡大すると発表しました。

テーマパークの大型化、多様化の動向は、家族連れ、スリルを求める人、外国人観光客など、より幅広い層に対応しています。投資家心理が高水準を維持し、ユニークなレジャー体験に対する消費者の需要が高まる中、テーマパーク市場は継続的な拡大と革新の態勢を整え、世界のエンターテインメント業界の主要セグメントとしての地位をさらに強固なものにしています。

アトラクションの種類別に見ると、テーマパーク市場の収益は、ファミリー向け乗り物分野で2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを記録すると思われます。あらゆる年齢層に対応するように設計されたこれらのアトラクションは、家族で一緒に楽しめる包括的なエンターテインメント・オプションを提供することで、テーマパークの魅力を高めています。穏やかなジェットコースター、テーマ別のメリーゴーランド、インタラクティブな体験など、家族向けの乗り物は、幼児から祖父母まで、誰もがパークを楽しめるようにします。このように家族向けのアトラクションに力を入れることは、来場者の満足度を高めるだけでなく、長期滞在やリピーターの増加を促します。楽しく思い出に残る体験を求める家族が増えるにつれ、家族向けの多様な乗り物を特徴とするテーマパーク市場は成長を続け、業界全体の拡大に拍車をかけています。

収入源という点では、飲食品部門が2024年から2032年にかけて顕著な成長を遂げると思われます。パークが一日中楽しめる場所に進化するにつれ、手軽なスナックからグルメな食事まで、幅広い食事体験を提供することが来場者の満足度を高め、滞在時間を延ばすことになります。革新的なフードコンセプト、テーマ性のあるダイニングエリア、質の高い料理は、幅広い来場者を魅了し、消費額の増加を促します。このような飲食品への注力は、エンターテインメント体験を補完するだけでなく、楽しさと利便性の両方を求める来場者の進化する嗜好にも合致しています。テーマパークが料理の提供を強化し続けるにつれて、テーマパークの全体的な体験における食事の重要性を反映し、需要と収益が増加しています。

欧州のテーマパーク市場は、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを示すと思われます。欧州の消費者は、スリル満点の乗り物からテーマランドまで、ユニークなアトラクションを提供するテーマパークをますます求めるようになっており、家族連れや冒険好きな人たちにも人気があります。既存のテーマパークの拡張や新しいテーマパークの開発は、質の高いレジャー活動と革新的な体験への欲求に後押しされたこの動向を反映しています。加えて、文化的要素の統合や季節ごとのイベントの提供にも注力することで、魅力が高まっています。欧州の観光業が回復と進化を続ける中、テーマパーク市場も継続的な成長と投資が見込まれています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • ライドメーカー
    • 演出・デザイン会社
    • 技術プロバイダー
    • 飲食品サプライヤー
    • 商品サプライヤー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • レジャー体験を求める中間層の台頭
      • 乗り物体験を向上させる技術の進歩
      • 没入型エンターテイメントやテーマ型エンターテイメントへの需要の高まり
      • 総合的な体験を提供するホテルやリゾートとの提携
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • レジャーへの裁量支出に影響を与える景気後退
      • 事故や安全事故によるネガティブな評判
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:アトラクションタイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • スリルライド
  • ファミリーライド
  • ショー・エンターテイメント
  • テーマランド・イマーシブ体験

第6章 市場推計・予測:年齢層別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 18歳まで
  • 19~35歳
  • 36~50歳
  • 51~65歳
  • 65歳以上

第7章 市場推計・予測:収益源別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • チケット
  • 飲食品
  • マーチャンダイズ
  • ホテル・リゾート
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Blackpool Pleasure Beach
  • Cedar Fair Entertainment Company
  • Dollywood Company
  • Dyrehavsbakken
  • Efteling
  • Europa-Park
  • Grona Lund
  • Hershey Entertainment & Resorts Company
  • Legoland Parks
  • Liseberg
  • Merlin Entertainments
  • Parques Reunidos
  • Phantasialand
  • Puy du Fou
  • SeaWorld Parks & Entertainment
  • Six Flags Entertainment Corporation
  • Tivoli Gardens
  • Universal Parks & Resorts
  • Walt Disney Parks and Resorts
目次
Product Code: 9741

Global Theme Parks Market will witness over 5.5% CAGR between 2024 and 2032 due to the rising expansion efforts supported by investors. As investors increasingly recognize the profitability and long-term potential of theme parks, substantial capital is being allocated towards the development and enhancement of these entertainment hubs. This influx of investment is driving the construction of new parks and the expansion of existing ones, leading to the introduction of innovative attractions, cutting-edge technology, and immersive experiences. For instance, in June 2024, Imagination Edutainment India announced that it is set to expand KidZania indoor theme parks into major Indian cities.

The trend toward larger, more diverse theme parks caters to a broader audience, including families, thrill-seekers, and international tourists. As investor confidence remains high and consumer demand for unique leisure experiences grows, the theme parks market is poised for continued expansion and innovation, further solidifying its position as a major segment within the global entertainment industry.

The overall Theme Parks Industry value is classified based on the attraction type, age group, revenue source, and region.

Based on attraction type, the theme parks market revenue from the family rides segment will register a commendable CAGR from 2024 to 2032. These attractions, designed to cater to all age groups, enhance the appeal of theme parks by offering inclusive entertainment options that bring families together. Family rides such as gentle roller coasters, themed carousels, and interactive experiences ensure that everyone, from toddlers to grandparents, can enjoy the park. This focus on family-friendly attractions not only boosts visitor satisfaction but also encourages longer stays and repeat visits. As more families seek out enjoyable and memorable experiences, the market for theme parks featuring diverse family rides continues to grow, fueling overall industry expansion.

In terms of revenue source, the food and beverage segment will witness a noteworthy growth from 2024 to 2032. As parks evolve into all-day destinations, offering a wide range of dining experiences-from quick snacks to gourmet meals-enhances visitor satisfaction and extends their stay. Innovative food concepts, themed dining areas, and high-quality culinary offerings attract a broader audience and encourage higher spending. This focus on food and beverage not only complements the entertainment experience but also meets the evolving preferences of visitors seeking both enjoyment and convenience. As theme parks continue to enhance their culinary offerings, they see increased demand and revenue, reflecting the importance of dining in the overall park experience.

Europe theme parks market will exhibit a notable CAGR from 2024 to 2032. European consumers are increasingly seeking out theme parks that offer unique attractions, from thrilling rides to themed lands, catering to families and adventure-seekers alike. The expansion of existing parks and the development of new ones reflect this trend, driven by a desire for high-quality leisure activities and innovative experiences. Additionally, the focus on integrating cultural elements and offering seasonal events enhances the appeal. As European tourism continues to rebound and evolve, the theme parks market is set for continued growth and investment.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Ride manufacturers
    • 3.2.2 Theming and design firms
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 Food and beverage suppliers
    • 3.2.5 Merchandise suppliers
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Emerging middle class seeking leisure experiences
      • 3.8.1.2 Technological advancements enhancing ride experiences
      • 3.8.1.3 Rising demand for immersive and themed entertainment
      • 3.8.1.4 Partnerships with hotels and resorts for integrated experiences
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Economic downturns impacting discretionary spending on leisure
      • 3.8.2.2 Negative publicity from accidents or safety incidents
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Attraction Type 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Thrill rides
  • 5.3 Family rides
  • 5.4 Shows & entertainment
  • 5.5 Themed lands & immersive experiences

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Age Group, 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Up to 18 years
  • 6.3. 19-35 years
  • 6.4. 36-50 years
  • 6.5. 51-65 years
  • 6.6 Above 65 years

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Revenue Source, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Tickets
  • 7.3 Food & beverage
  • 7.4 Merchandise
  • 7.5 Hotel & resorts
  • 7.6 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Australia
    • 8.4.6 Singapore
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Blackpool Pleasure Beach
  • 9.2 Cedar Fair Entertainment Company
  • 9.3 Dollywood Company
  • 9.4 Dyrehavsbakken
  • 9.5 Efteling
  • 9.6 Europa-Park
  • 9.7 Grona Lund
  • 9.8 Hershey Entertainment & Resorts Company
  • 9.9 Legoland Parks
  • 9.10 Liseberg
  • 9.11 Merlin Entertainments
  • 9.12 Parques Reunidos
  • 9.13 Phantasialand
  • 9.14 Puy du Fou
  • 9.15 SeaWorld Parks & Entertainment
  • 9.16 Six Flags Entertainment Corporation
  • 9.17 Tivoli Gardens
  • 9.18 Universal Parks & Resorts
  • 9.19 Walt Disney Parks and Resorts