市場調査レポート
商品コード
1532655
VaaS(Vehicle as a Service)の市場規模:エンジン別、サービスプロバイダー別、エンドユーザー別、車両別、予測、2024年~2032年Vehicle as a Service Market Size - By Engine (Electric, IC Engine), Service Provider (Automotive OEM, Auto Dealerships, Auto Tech Startups, Car Subscription Software Providers), End User (Enterprise Users, Private Users), Vehicle & Forecast, 2024 - 2032 |
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VaaS(Vehicle as a Service)の市場規模:エンジン別、サービスプロバイダー別、エンドユーザー別、車両別、予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年05月21日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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VaaS(Vehicle as a Service)市場規模は、共有モビリティ・ソリューションへのシフトの高まりと、柔軟な交通手段に対する消費者の嗜好の高まりに牽引され、2024~2032年にCAGR20.5%超を記録すると見られています。
都市化の進展と都市の混雑が、カーシェアリング、ライドヘイリング、サブスクリプション・ベースの車両サービスなどの需要急増につながっています。World bank.orgによると、現在、人口の56%が都市部に住んでいます。VaaS(Vehicle as a Service)は、所有の負担なしに自動車を利用できる利便性を消費者に提供するもので、特に若い都市人口に魅力的です。
自動車メーカー、テクノロジー企業、サービス・プロバイダー間の投資や戦略的提携の増加も、市場成長に有利に働くと思われます。大手自動車会社は、ユーザー・エクスペリエンスと業務効率を高めるために、自律走行やAIのような先進技術を統合してVaaSサービスを開発・拡大するために、ハイテク企業とも協力しています。
VaaS(Vehicle as a Service)産業は、エンジン、サービスプロバイダー、車両、エンドユーザー、地域に区分されます。
エンジンに基づくと、電気エンジン・セグメントの市場規模は、環境持続可能性目標との整合性とコスト効率により、2024年から2032年の間にかなりの収益を生み出す見通しです。電気自動車(EV)は排出ガスがゼロであるため、都市公害を削減し、厳しい規制基準を満たすことを目的とした共有モビリティ・サービスにとって魅力的な選択肢となります。
車両に関しては、トラック・セグメントのVaaS産業は、柔軟で費用対効果の高い物流・貨物ソリューションに対する需要の増加により、2024年から2032年にかけて成長するとみられています。企業は、自社車両の購入と維持に伴う高額な資本支出を避けるため、トラック・アズ・ア・サービス・モデルを選択するようになってきています。これにより、企業は大きな財務的負担を負うことなく、需要に応じて業務を拡大することができます。
アジア太平洋のVaaS(Vehicle as a Service)市場は、2032年まで大幅に拡大すると思われます。中国、インド、日本のような国々の政府は、ライドシェアやカーシェアプラットフォームを含む共有モビリティサービスをサポートするインフラに多額の投資を行っています。中産階級の人口増加も、より柔軟で費用対効果の高い交通手段を求めており、この地域の市場成長をさらに促進しています。
Vehicle as a Service Market size is set to register over 20.5% CAGR during 2024-2032 driven by the increasing shift towards shared mobility solutions and the rising consumer preference for flexible transportation options. Rising urbanization and the congestion in cities have led to the surge in demand for services like car-sharing, ride-hailing, and subscription-based vehicle services. As per World bank.org, currently 56% of the population lives in urban areas. Vehicle as a service (VaaS) offers consumers the convenience of accessing vehicles without the burden of ownership, which is particularly appealing to the younger, urban population.
The increasing investments and strategic partnerships among automotive manufacturers, technology companies, and service providers will also favor the market growth. Major automotive companies are also collaborating with tech firms to develop and expand their VaaS offerings by integrating advanced technologies like autonomous driving and AI to enhance user experience and operational efficiency.
The vehicle as a service industry is segmented into engine, service provider, vehicle, end-user, and region.
Based on engine, the market size from electric engine segment is poised to generate substantial revenue between 2024 and 2032 due to the alignment with environmental sustainability goals and cost efficiency. Electric vehicles (EVs) produce zero emissions, making them an attractive option for shared mobility services aimed at reducing urban pollution and meeting the stringent regulatory standards.
In terms of vehicle, the VaaS industry from the truck segment is set to grow during 2024-2032 owing to the increasing demand for flexible, cost-effective logistics and freight solutions. Businesses are increasingly opting for truck-as-a-service models to avoid the high capital expenditure associated with purchasing and maintaining their own fleet. This allows companies to scale their operations as per the demands without significant financial strain.
Asia Pacific vehicle as a service market will expand significantly through 2032. Governments in countries like China, India, and Japan are heavily investing in infrastructure to support shared mobility services, including ridesharing and car-sharing platforms. The growing middle-class population is also seeking more flexible and cost-effective transportation options, further driving the regional market growth.