市場調査レポート
商品コード
1517600
冷凍食品包装市場:包装タイプ別、材料タイプ別、用途別、予測、2024年~2032年Frozen Food Packaging Market - By Packaging Type (Boxes, Bags, Tubs & Cups, Trays, Pouches, Wraps & Films), By Material Type (Plastic, Paper & Paperboard, Metal, Glass), By Application & Forecast, 2024 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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冷凍食品包装市場:包装タイプ別、材料タイプ別、用途別、予測、2024年~2032年 |
出版日: 2024年04月16日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 350 Pages
納期: 2~3営業日
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冷凍食品包装市場規模は、保存期間と利便性を高めるための先進包装の増加により、2024年から2032年にかけて5.6%以上のCAGRを記録すると予測されています。
環境に優しい材料や改良されたデザインなどのイノベーションにより、食品の安全性が確保され、賞味期限が延長されています。賞味期限を延ばし、食品廃棄物を減らし、消費者の利便性を高めるための開発とともに、生分解性材料やインテリジェント包装ソリューションの研究が続けられています。
持続可能で利便性の高い食品オプションに対する消費者の需要が高まる中、冷凍食品包装の改善は、環境問題に対処しながらこうした期待に応える上で重要な役割を果たすことになります。例えば、2024年2月、American Packaging Corporationは、堆肥ソリューションのデザインと並んで持続可能な包装ポートフォリオを拡大するために、果物や野菜などの冷凍食品用のリサイクルフレキシブル包装技術の新しいRE(TM)デザインを発表しました。
冷凍食品包装市場は包装タイプ、材料タイプ、用途、地域に分別されます。
包装タイプでは、パウチセグメントが2024年から2032年にかけて大きなCAGRを記録すると予想されています。パウチは、その柔軟なデザインで利便性を提供し、食品の品質を保持することにより、強化された冷凍食品包装を提供します。そのため、メーカーは保存性を向上させ、食品の安全性を確保するために、パウチの材料やシーラントを改良しています。環境に優しい包装ソリューションを求める消費者の需要に応えるため、持続可能な取り組みを推進するリサイクル可能な材料や堆肥化可能な材料の革新が製品需要に拍車をかけると思われます。
用途別では、レディミールセグメントの冷凍食品包装産業が2024年から2032年にかけて増加すると予測されます。消費者が利便性と迅速な食事ソリューションを優先しているため、包装業界は革新的な包装ソリューションの急増を目の当たりにしています。より多くの消費者が時間を節約でき、様々なオプションを提供する簡単な食事を選ぶ中、企業は保存性を高め、食品の品質を維持する包装を開発しており、セグメントの成長強化につながっています。例えば、2024年1月、VFCは、便利で多様な食事の選択肢を求める消費者の嗜好の進化に対応するため、冷凍食品包装の革新に重点を置き、食材の品揃えを拡大し、冷凍レディミールを発売しました。
地域的には、欧州の冷凍食品包装市場規模は、可処分所得の増加と急速な都市化によって煽られ、2024年から2032年の間に力強い成長を示すと予測されています。都市化は、世帯の小規模化と多忙なライフスタイルによって消費パターンを再構築しており、冷凍食品の利便性がさらに支持されています。都市人口の増加と所得の上昇に伴い、冷凍食品はこの地域の消費者の需要と規制基準を満たすための包装戦略の拡大を目の当たりにすることになります。
Frozen Food Packaging Market size is projected to witness more than 5.6% CAGR from 2024 to 2032, driven by increasing advancements to enhance shelf life and convenience. Innovations, such as eco-friendly materials and improved designs are ensuring food safety and extending shelf life. There has been ongoing research into biodegradable materials and intelligent packaging solutions along with developments to extend shelf life, reduce food waste, and enhance consumer convenience.
As the consumer demand for sustainable and convenient food options is growing, the improvements in frozen food packaging will play a vital role in meeting these expectations while addressing environmental concerns. For instance, in February 2024, American Packaging Corporation introduced a new RE(TM) design for recycle flexible packaging technology for frozen foods like fruits and vegetables for expanding its sustainable packaging portfolio alongside designs for compost solutions.
The frozen food packaging market is segregated into packaging type, material type, application, and region.
In terms of packaging type, the pouches segment is expected to record significant CAGR from 2024 to 2032. Pouches offer enhanced frozen food packaging by providing convenience and preserving food quality with their flexible designs. To that end, manufacturers are refining pouch materials and sealants to improve shelf life and ensure food safety. Innovations in recyclable and compostable materials for driving sustainability efforts for meeting the consumer demand for eco-friendly packaging solutions will add to the product demand
By application, the frozen food packaging industry from the ready meals segment is projected to rise from 2024 to 2032. As consumers are prioritizing convenience and quick meal solutions, the packaging industry is witnessing a surge in innovative packaging solutions. With more consumers opting for easy meals that are timesaving and offer a variety of options, companies are developing packaging that enhances shelf life and maintains food quality, leading to enhanced segment growth. For instance, in January 2024, VFC expanded its ingredient range and launched frozen ready meals for emphasizing innovations in frozen food packaging to cater to evolving consumer preferences for convenient and diverse meal options.
Regionally, the Europe frozen food packaging market size is projected to exhibit robust growth between 2024 and 2032, fueled by the rising disposable incomes and rapid urbanization. Urbanization is reshaping the consumption patterns with smaller households and busier lifestyles, further favoring the convenience of frozen meals. With the growing urban population and rising incomes, frozen foods will witness expansion in packaging strategies to meet the consumer demands and regulatory standards in the region.