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市場調査レポート
商品コード
1460114

従業員エクスペリエンス管理市場規模:コンポーネント別、組織規模別、展開モデル別、エンドユーザー別、成長見通し、地域別展望・予測、2024年~2032年

Employee Experience Management Market Size - By Component (Software, Service), By Organization Size (SMEs, Large Enterprises), By Deployment Model (On premises, Cloud), By End User, Growth Prospects, Regional Outlook & Forecast 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 270 Pages | 納期: 2~3営業日

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従業員エクスペリエンス管理市場規模:コンポーネント別、組織規模別、展開モデル別、エンドユーザー別、成長見通し、地域別展望・予測、2024年~2032年
出版日: 2024年02月08日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 270 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

従業員エクスペリエンス管理の市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 6.5%以上で拡大すると予測されます。

従業員の福利厚生と満足度が重視されるようになり、それが生産性と従業員の定着に直接影響するという認識が高まっています。COVID-19の流行によって加速するリモートワークやハイブリッドワークモデルの採用は、分散したチーム間のエンゲージメントと接続性を確保するための効果的な従業員エクスペリエンス管理(EXM)ツールの必要性を高めています。

AI主導のアナリティクスやパーソナライズされたフィードバック・メカニズムなど、重要な発展によりEXMプラットフォームの機能が強化され、ワークフォース・エクスペリエンスの最適化を目指す組織にとって魅力的なものとなっています。職場における多様性、公平性、インクルージョンの取り組みへの注目の高まりは、包括性と公平性を促進するEXMツールの革新を促しています。例えば、カスタマーエクスペリエンスとコールセンターテクノロジーのプロバイダーであるGenesysは、2023年5月、コンタクトセンターの従業員の経験を向上させるために、AIによって駆動されるワークフォース管理ソリューションであるGenesys Cloud EXを発表しました。

従業員エクスペリエンス管理産業は、コンポーネント、組織規模、展開モデル、エンドユーザー、地域に分別されます。

コンポーネントに基づくと、サービスセグメントからの市場価値は2024年から2032年の間に大幅な成長を示すと予測されています。これは、組織が効果的な従業員エクスペリエンス戦略を設計し、実施するのを支援するコンサルティングおよびアドバイザリーサービスの需要が増加しているためです。最近では、EXMソリューションの導入と活用を成功させるためのトレーニングやサポートサービスへのニーズも高まっています。また、サービス・プロバイダーもオーダーメイドのソリューションや専門知識を提供しており、このセグメントの成長をさらに後押ししています。

クラウド導入モデルの従業員エクスペリエンス管理市場価値は、2032年まで大幅な伸びを示すと思われます。クラウドベースのソリューションが提供する拡張性と柔軟性は、進化する組織のニーズへのシームレスな適応を可能にしています。リモートワークやハイブリッドワークモデルの採用拡大が、クラウドベースのEXMソリューションの需要を加速させています。クラウド導入の費用対効果とアクセシビリティは、あらゆる規模の企業にとって魅力的です。

地域別では、アジア太平洋地域のEXM市場規模は、急速な経済開拓と工業化を背景に、2024年から2032年にかけてCAGR 9%以上で拡大します。従業員のエンゲージメントと生産性を高めるソリューションに対する高い需要が、同地域全体でEXMソリューションの魅力を高めています。また、職場におけるテクノロジー導入の増加やリモートワークの台頭も、デジタルEXMプラットフォームへのニーズに拍車をかけています。従業員の福利厚生と満足度を重視する傾向が強まっていることも、地域全体でEXMソリューションへの投資を促す要因となっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • ソフトウェアプロバイダー
    • サービスプロバイダー
    • テクノロジープロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • リモートワークの台頭
      • 従業員の福利厚生への関心の高まり
      • デジタル変革の進展
      • ダイバーシティ、エクイティ、インクルージョン(DEI)への注目の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 従業員ニーズとの整合性の欠如
      • テクノロジーへの過度の依存
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ソフトウェア
    • 従業員エンゲージメント・プラットフォーム
    • 学習・能力開発ツール
    • パフォーマンス管理ソフトウェア
    • 従業員フィードバック&アンケート
    • 従業員福利厚生ソリューション
    • 人事分析と洞察
    • オンボーディング&オフボーディング・ソリューション
    • その他
  • サービス
    • コンサルティング&アドバイザリーサービス
    • 導入・統合サービス
    • トレーニング&サポートサービス
    • マネージドサービス

第6章 市場規模推計・予測:組織規模別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 中小企業
  • 大企業

第7章 市場推計・予測:展開モデル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • オンプレミス
  • クラウド

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • BFSI
  • 製造業
  • 小売
  • IT&テクノロジー
  • ヘルスケア
  • 政府・公共部門
  • ホスピタリティ
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第10章 企業プロファイル

  • 15Five
  • Achievers Solutions Inc.
  • ADP Inc.
  • Bamboo HR LLC
  • Ceridian(Dayforce)
  • Cornerstone OnDemand Inc.
  • Culture Amp Pty Ltd
  • IBM Kenexa
  • InMoment
  • Kazoo
  • Kronos Inc.
  • Limeade
  • Microsoft Corp.
  • Oracle Corp
  • Qualtrics
  • Salesforce Inc.
  • SAP SE
  • ServiceNow Inc.
  • SurveyMonkey Inc.
  • Workday Inc.
目次
Product Code: 8080

Employee Experience Management Market size is projected to expand at over 6.5% CAGR from 2024 to 2032. The rising emphasis on employee well-being and satisfaction is increasing the recognition of their direct impact on productivity and retention. The adoption of remote and hybrid work models, accelerated by the COVID-19 pandemic is escalating the need for effective employee experience management (EXM) tools to ensure engagement and connectivity among dispersed teams.

Significant developments including AI-driven analytics and personalized feedback mechanisms are enhancing the capabilities of EXM platforms, making them more appealing to organizations seeking to optimize their workforce experience. The increasing focus on diversity, equity, and inclusion initiatives within workplaces is driving innovations in EXM tools to facilitate inclusivity and fairness. For instance, in May 2023, Genesys, a customer experience and call center technology provider, introduced Genesys Cloud EX, a workforce management solution driven by AI, for elevating the experiences of contact center employees.

The employee experience management industry is segregated into component, organization size, deployment model, end-user, and region.

Based on component, the market value from the service segment is anticipated to depict substantial growth between 2024 and 2032. This is due to the increasing demand for consulting and advisory services to help organizations design and implement effective employee experience strategies. Lately, there has been a growing need for training and support services to ensure the successful deployment and utilization of EXM solutions. Service providers are also offering tailored solutions and expertise, further adding to the segment growth.

Employee experience management market value from the cloud deployment model segment will rise at significant rate until 2032. The scalability and flexibility offered by cloud-based solutions is enabling seamless adaptation to evolving organizational needs. The growing adoption of remote and hybrid work models is accelerating the demand for cloud-based EXM solutions. The cost-effectiveness and accessibility of cloud deployments makes them attractive to businesses of all sizes.

Regionally, the Asia Pacific EXM market size will expand at over 9% CAGR from 2024 to 2032, on account of the rapid economic development and industrialization. The high demand for solutions that enhance employee engagement and productivity is increasing the appeal of EXM solutions across the region. The increasing adoption of technology in workplaces and the rise of remote work are also fueling the need for digital EXM platforms. The growing emphasis on employee well-being and satisfaction is prompting organizations to invest in EXM solutions across the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Software providers
    • 3.2.2 Service providers
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rise of remote work
      • 3.8.1.2 Increasing focus on employee well-being
      • 3.8.1.3 Growing digital transformation
      • 3.8.1.4 Rising focus on diversity, equity, and inclusion (DEI)
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Lack of alignment with employee needs
      • 3.8.2.2 Overreliance on technology
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2018-2032 (USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Software
    • 5.2.1 Employee engagement platforms
    • 5.2.2 Learning & development tools
    • 5.2.3 Performance management software
    • 5.2.4 Employee feedback & surveys
    • 5.2.5 Employee well-being solutions
    • 5.2.6 HR analytics & insights
    • 5.2.7 Onboarding & offboarding solutions
    • 5.2.8 Others
  • 5.3 Service
    • 5.3.1 Consulting & advisory service
    • 5.3.2 Implementation & integration service
    • 5.3.3 Training & support service
    • 5.3.4 Managed service

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Organization Size, 2018-2032 (USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 SMEs
  • 6.3 Large enterprises

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Deployment Model, 2018-2032 (USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 On premises
  • 7.3 Cloud

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End User, 2018-2032 (USD Billion)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 BFSI
  • 8.3 Manufacturing
  • 8.4 Retail
  • 8.5 IT & technology
  • 8.6 Healthcare
  • 8.7 Government & public sector
  • 8.8 Hospitality
  • 8.9 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 (USD Billion)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Nordics
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 15Five
  • 10.2 Achievers Solutions Inc.
  • 10.3 ADP Inc.
  • 10.4 Bamboo HR LLC
  • 10.5 Ceridian (Dayforce)
  • 10.6 Cornerstone OnDemand Inc.
  • 10.7 Culture Amp Pty Ltd
  • 10.8 IBM Kenexa
  • 10.9 InMoment
  • 10.10 Kazoo
  • 10.11 Kronos Inc.
  • 10.12 Limeade
  • 10.13 Microsoft Corp.
  • 10.14 Oracle Corp
  • 10.15 Qualtrics
  • 10.16 Salesforce Inc.
  • 10.17 SAP SE
  • 10.18 ServiceNow Inc.
  • 10.19 SurveyMonkey Inc.
  • 10.20 Workday Inc.