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市場調査レポート
商品コード
1635737
NFLのビジネス(2024/25年)The Business of the NFL 2024/25 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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NFLのビジネス(2024/25年) |
出版日: 2024年12月02日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 89 Pages
納期: 即納可能
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米国では2024/25年シーズンに向けて、複数のネットワークがNFLの試合を紹介しています。NFLは2024/25年シーズンの間、米国の放送局から120億米ドル超を生み出すと予測されます。2024年8月には、Netflixがストリーミング大手の歴史上初めてNFLの試合を生中継すると発表されました。もう1つのストリーミングサービス、Amazon PrimeもNFLシーズン中にNFLの試合を放映する契約を結んでおり、Thursday Night Footballとプレーオフのワイルドカードラウンドの試合を放映します。
2024/25年シーズンを通して、NFLはスポンサーシップ契約から約180万米ドルを生み出すと予測されています。
NFLのスポンサーシップ契約の年額でのトップは、EA Sportsとの5年間のタイトルスポンサーシップ契約で、契約期間全体で16億米ドルに相当します。
酒造企業のAnheuser-Buschは、リーグと2番目に高額な契約を結んでいます。1年更新のパートナーシップは年間3億米ドル相当で、これによりAnheuser-Buschはリーグの世界唯一のビールおよびハードセルツァーのスポンサーを引き続き務めます。
2024/25年シーズンのNFLでもっとも年間契約額が低いのは、La-Z-Boyの3年契約で、年間契約額は50万米ドルに相当し、これにより同ブランドはNFL London Gamesの公式家具パートナーを務めます。
NFLの32チームとそのパートナーとの間には、2,064件の有効なスポンサーシップ契約があります。
NFLチームが合意したスポンサーシップ契約の年間総額は約23億米ドルに上ります。Los Angeles Ramsが2024/25年のNFLシーズンを通してスポンサーからもっとも多くの収入を得ると推定されます。Chicago BearsとLos Angeles Chargersはスポンサーシップパートナーからの収入がもっとも少ないと予測されます。レストラン部門は、NFLチーム全体で232件ともっとも多いです。
当レポートでは、NFLのビジネスについて調査し、NFLの商業情勢を、ソーシャルメディア、スポンサーシップ、メディアの観点から詳細に分析しています。
A complete overview of the commercial landscape of the 2024/25 NFL season. The report takes a closer look at the league from a social media, sponsorship and media perspective. It also takes a closer look at the commercial setups of all the clubs on an individual basis.
Multiple networks are showcasing NFL matches for the 2024/25 season in the United States. The NFL is expected to generate over $12 billion from American broadcasters during the 2024/25 NFL season. In August 2024, it was announced that Netflix would showcase live NFL matches for the first time in the streaming giant's history. Another streaming service Amazon Prime is also contracted to show NFL games during the NFL season, as it will air Thursday Night Football and the playoff WildCard round game.
Across the 2024/25 season the NFL is expected to generate roughly $1.8 million from sponsorship deals.
The NFLs top sponsorship deal in terms of annual value is its five-year title sponsorship deal with EA Sports, worth $1.6 billion across the length of the contract.
The brewing company Anheuser-Busch has the second most annually lucrative agreement in place with the league. The one-year renewal partnership is worth $300 million annually, which allows Anheuser-Busch to continue to serve as the league's global exclusive beer and hard seltzer sponsor.
The league's partnership of lowest annual value for the 2024/25 NFL season is La-Z-Boy's three-year deal, worth $0.5 million annually, which allows the brand to serve as the official furniture partner of the NFL London Games.
There are 2064 active sponsorship deals between the league's 32 teams and their partners.
The total annual value of the sponsorship deals that have been agreed by NFL teams is roughly $2.3 billion. GlobalData estimates that the Los Angeles Rams will receive the most from sponsors across the 2024/25 NFL season. Chicago Bears and Los Angeles Chargers are expecting the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The restaurant sector is the most prominent with 232 deals across NFL teams.
A detailed overview of the commercial landscape from the league's perspective. Outlining the social media position of the main properties as well as ticketing revenue. A clear breakdown of the sponsorship and media deals linked to the clubs.