市場調査レポート
商品コード
1617544

世界のスープ部門における機会:2024年

Opportunities in the Global Soups Sector 2024


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発行
GlobalData
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英文 159 Pages
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世界のスープ部門における機会:2024年
出版日: 2024年11月26日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 159 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスープの市場規模は、2023年に217億米ドルとなりました。同市場は4.8%のCAGRで拡大し、2028年には275億米ドルに達すると予測されています。同部門の数量は2028年に37億kgに達し、2023年~2028年のCAGRは1.7%となります。2023年には、常温スープが金額ベースで最大のカテゴリーとなり、42%のシェアを占め、次いで乾燥スープ(ミックス)が37.8%を占めています。米国は40.4%のシェアを獲得し、金額ベースでは世界一の国となりました。スープの主要市場は南北アメリカと西欧で、2023年の金額シェアはそれぞれ49.2%と25.6%でした。

消費者の間でスープに含まれる人工着色料や保存料に対する懸念が高まる中、自然で安全な食材への需要が高まっています。消費者は、安全に摂取できると認識する植物由来の成分を求めています。その結果、メーカーは自然由来の安全な原料を使ってスープを調合するようになっています。スープの分野は表示規制が厳しく、メーカーは良質な原材料を配合したクリーンラベルの商品を製造することが求められています。消費者は、明確な情報を提供する製品を選ぶようになっています。そのため、各ブランドは、製品使用の安全性を高めるため、パックラベルでのコミュニケーション強化に注力しています。

当レポートでは、世界のスープ部門について調査し、市場の概要とともに、市場の規模とセグメント別、地域別動向、今後の見通しなどについてまとめています。

目次

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • セクター概要
  • 世界の概要
  • アジア太平洋の概要
  • 中東・アフリカの概要
  • アメリカの概要
  • 西欧の概要
  • 東欧の概要
  • スープ:世界的課題
  • 全体的な食料消費パターンの変化
  • 食品産業全体における価値シェアの変化、2023年~2028年
  • 価値シェアの変化の理由
  • 消費レベルの変化:南北アメリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:アジア太平洋、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:東欧、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:中東・アフリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:西欧、2018年~2028年
  • 潜在力の高い国、地域別
  • 調査手法-潜在力の高い国の特定
  • 国別動向
  • 潜在力の高い国分析
  • 今後の展望
  • 健康とウェルネス分析
  • 健康とウェルネス分析- 世界と地域
  • 競合環境
  • 価値別主要企業-世界
  • 主要企業とブランドのシェア分析- 世界
  • 地域別主要企業・ブランドシェア分析
  • 競合情勢-市場分析
  • 主要ブランド- 常温スープ
  • 主要ブランド- チルドスープ
  • 主要ブランド- 乾燥スープ(ミックス)
  • 主要ブランド- 冷凍スープ
  • 主要ブランド-UHTスープ
  • プライベートブランドの市場シェア
  • プライベートブランドのシェア分析、地域別
  • プライベートブランドのシェア分析、カテゴリー別
  • 主な流通チャネル
  • 主要流通チャネルのシェア- 世界および地域レベル
  • 主な包装形式
  • 主な包装素材とパックタイプ別の成長分析
  • クロージャータイプと主な一次外装タイプ別の成長分析
  • 業界指標
  • 世界の特許出願
  • 世界の求人分析
  • 世界の取引
  • 付録
  • 定義
  • GlobalDataについて
目次
Product Code: GDCG240011GS

Provides an overview of current soups scenario regarding the future outlook in terms of ingredients, product claims, labeling, distribution, and packaging. The analysis also covers regional overview across five regions - Asia-Pacific, Middle East and Africa, Americas, Western Europe, and Eastern Europe - highlighting industry size, growth drivers, latest developments, and future inhibitors for the regions.

The global soups sector was valued at $21.7 billion in 2023 and will reach $27.5 billion in 2028 at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.8%. The sector's volume will reach 3.7 billion kg in 2028 and will generate a CAGR of 1.7% during 2023-28. In 2023, ambient soup was the largest category by value, accounting for a share of 42%, followed by dried soup (mixes) with 37.8%. The US was the leading country in value terms globally, amassing a share of 40.4%. The Americas and Western Europe were the leading markets for soups, with value shares of 49.2% and 25.6%, respectively, in 2023.

With growing concerns around artificial colors and preservatives in soups among consumers, there has been an increase in demand for natural and safe ingredients. Consumers are looking for plant derived ingredients as they perceive to be safe to consume. As a result, manufacturers are formulating soups using naturally sourced and safe ingredients. The soups sector is highly regulated in terms of labeling, while manufacturers are expected to produce clean-label items with good-quality ingredient formulations. Consumers are increasingly opting for products that provide clear information. Therefore, brands are focusing on strengthening their communication on pack labels, to increase safety in product usage.

Scope

This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global soups sector, analyzing data from 108 countries. It includes analysis of the following -

  • Sector overview: Provides an overview of the current sector scenarios in terms of ingredients, manufacturer claims, labeling, and packaging. The analysis also provides a regional overview across five regions-Asia-Pacific, the Middle East and Africa, the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting sector size, growth drivers, the latest developments, and future challenges for each region.
  • Change in consumption: Provides an overview of changes in the consumption of soups over 2018-28, at global and regional levels.
  • High-potential countries: Provides risk-reward analysis of the top two high-potential countries in each region based on market assessment, economic development, governance indicators, sociodemographic factors, and technological infrastructure.
  • Country and regional analysis: Provides a deep-dive analysis of 10 high-potential countries, covering value growth during 2018-28, consumer demographics, city analysis, and key trends.
  • Competitive landscape: Provides an overview of the leading brands at global and regional levels. The section also analyzes the market share and sales of private labels in each region.
  • Key distribution channels: Provides an analysis of the leading distribution channels in the global soups sector in 2023. It covers hypermarkets & supermarkets, convenience stores, food & drinks specialists, cash & carries and warehouse clubs, and others, which comprises e-retailers, "dollar stores", variety stores & general merchandise retailers, department stores, drugstores & pharmacies, and other distribution channels.
  • Packaging analysis*: The report provides the percentage share (in 2023) and growth rate (during 2018-28) for various pack materials, pack types, closures, and primary outer types based on volume sales in the soups sector.

Reasons to Buy

  • Manufacturers and retailers seek latest information on how the market is evolving to formulate their sales and marketing strategies. There is also demand for authentic market data with a high level of detail. This report has been created to provide its readers with up-to-date information and analysis to uncover emerging opportunities of growth within the sector in the region
  • The report provides a detailed analysis of the countries in the region, covering the key challenges, competitive landscape and demographic analysis, that can help companies gain insight into the country specific nuances
  • The analysts have also placed a significant emphasis on the key trends that drive consumer choice and the future opportunities that can be explored in the region, than can help companies in revenue expansion
  • To gain competitive intelligence about leading brands in the sector in the region with information about their market share and growth rates

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Sector Overview
  • Global Overview
  • Asia-Pacific Overview
  • Middle East and Africa Overview
  • Americas Overview
  • Western Europe Overview
  • Eastern Europe Overview
  • Soups: Global Challenges
  • Shift in Overall Food Consumption Patterns
  • Change in Value Share in the Overall Food Industry, 2023-28
  • Reasons for Shift in Value Share
  • Change in Consumption Levels: Americas, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Asia-Pacific, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Eastern Europe, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Middle East and Africa, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Western Europe, 2018-28
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Methodology - Identifying High-Potential Countries
  • Country Deep Dive
  • High-Potential Country Analysis
  • Future Outlook
  • Health & Wellness Analysis
  • Health & Wellness Analysis - Global & Regional
  • Competitive Environment
  • Leading Companies by Value - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis by Region
  • Competitive Landscape - Market Analysis
  • Key Brands - Ambient Soup
  • Key Brands - Chilled Soup
  • Key Brands - Dried Soup (Mixes)
  • Key Brands - Frozen Soup
  • Key Brands - UHT Soup
  • Market Share of Private Labels
  • Private Labels' Share Analysis by Region
  • Private Labels' Share Analysis by Category
  • Key Distribution Channels
  • Share of Key Distribution Channels - Global and Regional Level
  • Key Packaging Formats
  • Growth Analysis by Key Pack Material and Pack Type
  • Growth Analysis by Closure Type and Primary Outer Type
  • Select Industry Metrics
  • Global Patent Filings
  • Global Job Analytics
  • Global Deals
  • Appendix
  • Definitions
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