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市場調査レポート
商品コード
1590574
リーグ・アンの業績:2024/25シーズンThe Business of Ligue 1 2024/25 |
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適宜更新あり
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リーグ・アンの業績:2024/25シーズン |
出版日: 2024年09月24日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即納可能
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DAZNとリーグ・アンとの国内放映権契約は、2024/25シーズンから2028/29シーズンをカバーするもので、年間推定4億3,302万米ドル相当となります。カタールの多国籍ネットワーク『beIN Sports』も、2028/29シーズン終了までリーグ・アンと国内放映権契約を結んでいます。リーグ・アンとの契約は5年間で、総額5億4,127万米ドルに相当します。カナダと米国では、beIN Sportsがリーグ・アンだけでなく、リーグ2とトロフィー・デ・チャンピオンズの試合も放映するメディア権を持っています。2024年から25年にかけて、リーグはスポンサー契約から年間推定5,587万米ドルを生み出すと予想されています。リーグ・アンの年間スポンサー契約額でトップは、McDonald'sとの3年間のタイトルスポンサー契約で、契約期間中9,785万米ドル相当です。ギャンブル会社のBetClicは、リーグと2番目に高額な年間契約を結んでいます。1年更新のパートナーシップは625万米ドル相当で、BetClicはリーグの公式ギャンブル・プラットフォームとしての役割を継続できます。2024/25年シーズンのリーグ・アンにおける年間パートナーシップで最も少額なのは、ポイントPの1年更新契約で、年間300万米ドル相当となっています。
リーグの18チームとそのパートナーとの間には、349の有効なスポンサー契約があります。リーグ・アンのチームが合意したスポンサー契約の年間総額は5億7,889万米ドルです。Paris Saint-Germain (PSG) が2024/25シーズンで最も多くのスポンサーを獲得すると予測されています。Le Havre ACとAngers SCOは、GlobalDataによるとスポンサーからの収入が最も少なくなっています。衣料品&アクセサリー部門が最も多く、リーグ・アンの全チームで36件の契約があります。
当レポートでは、フランスのプロサッカーリーグに関する詳細な洞察を提供しています。リーグ全体の主な財政収入源をすべて調査し、商業収入に基づいて競合チームをランク付けしています。
A complete overview of the commercial landscape of the 2024/25 Ligue 1 season. The report takes a closer look at the league from a social media, sponsorship and media perspective. It also takes a closer look at the commercial setups of all the clubs on an individual basis.
New domestic media rights deals agreed for 2024-29. - DAZN's domestic media rights deal with Ligue 1 covers the 2024/25 to 2028/29 seasons, worth an estimated $433.02 million annually. The Qatari multinational network beIN Sports also has in place a domestic media rights agreement with the league until the end of the 2028/29 season. Their agreement with Ligue 1 is worth in total $541.27 million across the five-year period of the contract. In Canada and the United States, beIN Sports have the media rights to air not only Ligue 1 matches but also Ligue 2 and Trophee des Champions games. Across 2024/25 the league is expected to generate an estimated $55.87 million annually from sponsorship deals. - Ligue 1's top sponsorship deal in terms of annual value is its three-year title sponsorship deal with McDonald's, worth $97.85 million across the length of the contract. The gambling firm BetClic has the second most annually lucrative agreement in place with the league. The one-year renewal partnership is worth $6.25 million, which allows BetClic to continue to serve as the league's official gambling platform. The smallest annual partnership for the 2024/25 Ligue 1 season is Point P's one-year renewal deal, worth $3 million annually.
There are 349 active sponsorship deals between the league's 18 teams and their partners. - The total annual value of the sponsorship deals that have been agreed by Ligue 1 teams is $578.89 million. GlobalData estimates that Paris Saint-Germain (PSG) will receive the most from sponsors across the 2024/25 season. Le Havre AC and Angers SCO are expecting the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The clothing & accessories sector is the most prominent with 36 deals across Ligue 1 teams.