市場調査レポート
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1590574

リーグ・アンの業績:2024/25シーズン

The Business of Ligue 1 2024/25


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GlobalData
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英文 74 Pages
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リーグ・アンの業績:2024/25シーズン
出版日: 2024年09月24日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 74 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

DAZNとリーグ・アンとの国内放映権契約は、2024/25シーズンから2028/29シーズンをカバーするもので、年間推定4億3,302万米ドル相当となります。カタールの多国籍ネットワーク『beIN Sports』も、2028/29シーズン終了までリーグ・アンと国内放映権契約を結んでいます。リーグ・アンとの契約は5年間で、総額5億4,127万米ドルに相当します。カナダと米国では、beIN Sportsがリーグ・アンだけでなく、リーグ2とトロフィー・デ・チャンピオンズの試合も放映するメディア権を持っています。2024年から25年にかけて、リーグはスポンサー契約から年間推定5,587万米ドルを生み出すと予想されています。リーグ・アンの年間スポンサー契約額でトップは、McDonald'sとの3年間のタイトルスポンサー契約で、契約期間中9,785万米ドル相当です。ギャンブル会社のBetClicは、リーグと2番目に高額な年間契約を結んでいます。1年更新のパートナーシップは625万米ドル相当で、BetClicはリーグの公式ギャンブル・プラットフォームとしての役割を継続できます。2024/25年シーズンのリーグ・アンにおける年間パートナーシップで最も少額なのは、ポイントPの1年更新契約で、年間300万米ドル相当となっています。

リーグの18チームとそのパートナーとの間には、349の有効なスポンサー契約があります。リーグ・アンのチームが合意したスポンサー契約の年間総額は5億7,889万米ドルです。Paris Saint-Germain (PSG) が2024/25シーズンで最も多くのスポンサーを獲得すると予測されています。Le Havre ACとAngers SCOは、GlobalDataによるとスポンサーからの収入が最も少なくなっています。衣料品&アクセサリー部門が最も多く、リーグ・アンの全チームで36件の契約があります。

当レポートでは、フランスのプロサッカーリーグに関する詳細な洞察を提供しています。リーグ全体の主な財政収入源をすべて調査し、商業収入に基づいて競合チームをランク付けしています。

目次

第1章 概要

第2章 メディアの情勢

  • フランス全土におけるリーグ・アンの放送内訳
  • リーグ・アンの世界のその他の地域での放送内訳
  • メディア情勢-国内権利の比較

第3章 リーグスポンサーシップ

  • 概要
  • 年間価値
  • パートナーシップの歴史と契約
  • 業界別内訳

第4章 キットサプライヤーの情勢

  • 2024年のリーグ・アンキットサプライヤーの情勢
  • 2024年~2025年のリーグ・アンキットサプライヤー
  • 取引価値
  • ブランドカバレッジ
  • ブランドカバレッジ- 前年比
  • 前年比の変化
  • パートナーシップの歴史

第5章 シャツ前面の情勢

  • 概要
  • スポンサー内訳
  • 業界内訳
  • ロケーション内訳
  • 前年比の変化
  • パートナーシップの歴史

第6章 スリーブスポンサー情勢

  • 概要
  • スポンサー内訳
  • 業界内訳
  • ロケーション内訳
  • パートナーシップの歴史

第7章 チームスポンサーシップ分析

  • サマリー
  • チーム別年間取引額
  • セクター別販売数量
  • セクター別支出
  • ブランドの知名度

第8章 チームプロファイル

  • 全18チームの個人プロファイル

第9章 スタジアム、観客動員数、シーズンチケットの価格

  • スタジアム概要
  • 平均観客数
  • シーズンチケット価格

第10章 ソーシャルメディア

  • チーム比較
  • チーム比較- 前年比
  • 世界リーグ比較

第11章 付録

目次
Product Code: GDUKSPC125302

A complete overview of the commercial landscape of the 2024/25 Ligue 1 season. The report takes a closer look at the league from a social media, sponsorship and media perspective. It also takes a closer look at the commercial setups of all the clubs on an individual basis.

New domestic media rights deals agreed for 2024-29. - DAZN's domestic media rights deal with Ligue 1 covers the 2024/25 to 2028/29 seasons, worth an estimated $433.02 million annually. The Qatari multinational network beIN Sports also has in place a domestic media rights agreement with the league until the end of the 2028/29 season. Their agreement with Ligue 1 is worth in total $541.27 million across the five-year period of the contract. In Canada and the United States, beIN Sports have the media rights to air not only Ligue 1 matches but also Ligue 2 and Trophee des Champions games. Across 2024/25 the league is expected to generate an estimated $55.87 million annually from sponsorship deals. - Ligue 1's top sponsorship deal in terms of annual value is its three-year title sponsorship deal with McDonald's, worth $97.85 million across the length of the contract. The gambling firm BetClic has the second most annually lucrative agreement in place with the league. The one-year renewal partnership is worth $6.25 million, which allows BetClic to continue to serve as the league's official gambling platform. The smallest annual partnership for the 2024/25 Ligue 1 season is Point P's one-year renewal deal, worth $3 million annually.

There are 349 active sponsorship deals between the league's 18 teams and their partners. - The total annual value of the sponsorship deals that have been agreed by Ligue 1 teams is $578.89 million. GlobalData estimates that Paris Saint-Germain (PSG) will receive the most from sponsors across the 2024/25 season. Le Havre AC and Angers SCO are expecting the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The clothing & accessories sector is the most prominent with 36 deals across Ligue 1 teams.

Key Highlights

  • A detailed overview of the commercial landscape from the league's perspective. Outlining the social media position of the main properties as well as ticketing revenue. A clear breakdown of the sponsorship and media deals linked to the clubs.

Scope

  • The report looks to offer a detailed insight into the professional French soccer league. It explores all the main financial revenue generators across the league. It also ranks the competing teams based on commercial revenue.

Reasons to Buy

  • The report gives a detailed and in-depth overview of a highly lucrative sports league.
  • The report provides the reader with deep insight into the media and sponsorship landscape of both the league and teams involved.

Table of Contents

Table of Contents

1.Overview

  • Executive Summary
  • Overview
  • League 1 Titles

2. Media Landscape

  • Ligue 1 Broadcast Breakdown Across France
  • Ligue 1 Broadcast Breakdown Across the Rest of the World
  • Media Landscape - Domestic Rights Comparison

3. League Sponsorship

  • Overview
  • Annual Values
  • Partnership history & contracts
  • Industry Breakdown

4. Kit Supplier Landscape

  • 2024 Ligue 1 Kit Supplier Landscape
  • 2024/25 Ligue 1 Kit Suppliers
  • Deal Values
  • Brand Coverage
  • Brand Coverage - Year-on-Year
  • Year-on-Year Changes
  • Partnership history

5. Front-of-Shirt Landscape

  • Overview
  • Sponsors Breakdown
  • Industry Breakdown
  • Location Breakdown
  • Year-on-Year Changes
  • Partnership history

6. Sleeve Sponsorship Landscape

  • Overview
  • Sponsors Breakdown
  • Industry Breakdown
  • Location Breakdown
  • Partnership history

7. Team Sponsorship Analysis

  • Summary
  • Annual Deal Value by Team
  • Sector Volume
  • Sector Spend
  • Brand prominence

8. Team Profiles

  • Individual profiles of all 18 teams

9. Stadiums, Attendances & Season Ticket Prices

  • Stadium Overview
  • Average Attendances
  • Season Ticket Prices

10. Social Media

  • Teams Comparison
  • Teams Comparison - Year-on-Year
  • Global League Comparison

11. Appendix

  • Overview