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市場調査レポート
商品コード
1424885
フードサービスの日本市場の予測(~2027年)Japan Foodservice Market Forecast to 2027 |
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フードサービスの日本市場の予測(~2027年) |
出版日: 2024年01月17日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即納可能
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日本の営利部門の収益は、2022年に19兆2,000億円(1,461億米ドル)に達し、2017年~2022年にCAGRで-8.5%の減少となりました。この減少は、国内のインフレが進み、営利部門の売上にマイナスの影響を与えたことによるものと考えられます。世界銀行によると、インフレは2021年の0.2%から2022年に6.1%に上昇し、これはエネルギーと食品の高い価格によるものです。
FSRは第1位のチャネルで、同セグメントの総売上の33.6%に寄与しました。QSRは第2位のチャネルで、2022年のセグメント全体の金額の17.5%を占めました。QSRはその利便性とコストパフォーマンスの高さから、消費者の人気を維持しています。2022年~2027年に日本の営利部門はCAGRで11.9%の力強く成長する見込みです。2022年~2027年に、取引件数のCAGRは7.9%、店舗数のCAGRは1.5%を占めます。
日本は2022年に1人当たりGDP成長率1.8%を示しました。2022年のGDP成長率は1%で、2021年の2.1%から鈍化しました。日本の営利部門の収益は2022年に19兆2,000億円(1,461億米ドル)に達し、2017年~2022年にCAGRで-8.5%の減少となりました。QSRは2022年の日本のフードサービス営利部門で2番目に大きいチャネルで、シェアは17.5%でした。営利部門最大のチャネルであるFSRの売上は2022年に6兆4,000億円(492億米ドル)で、2017年~2022年にCAGRで-9.7%の減少となりました。QSRチャネルは、2022年にチェーンレストランのプレゼンスがもっとも高く、これらがチャネル総売上の79.6%を占めました。QSRチャネルは、2022年の取引件数で営利部門をリードしました。これは、日本の消費者のファストフード志向の高まりによるものです。チャネル売上は、2017年~2022年にCAGRで2.6%でした。
当レポートでは、日本のフードサービス市場について調査分析し、日本のマクロ経済情勢、主要チャネルの市場金額と取引件数、顧客セグメンテーション、主要企業などの情報を提供しています。
"Japan Foodservice Market Size and Trends by Profit and Cost Sector Channels, Players and Forecast to 2027" published by GlobalData provides extensive insight and analysis of the Japanese Foodservice market over the next five years (2022-27) and acts as a vital point of reference for operators or suppliers.
The Japanese profit sector's revenue reached JPY19.2 trillion ($146.1 billion) in 2022, declining at a negative compound annual growth rate (CAGR) of 8.5% from 2017-22. The decline can be attributed to the country's rising inflation, which negatively impacted the profit sector sales. According to the World Bank, inflation rose from 0.2% in 2021 to 6.1% in 2022 due to higher energy and food prices.
FSR was the top channel, contributing to 33.6% of total sales in the sector. QSR was the second-largest channel, accounting for 17.5% of the sector's overall value in 2022. The channel remained popular among consumers due to the convenience and value for money it offers. During 2022-27, the Japanese profit sector will register a strong CAGR of 11.9%. The number of transactions will also register a CAGR of 7.9%, while the number of outlets will generate a CAGR of 1.5% during 2022-27.
The report includes -
Japan registered GDP per capita growth of 1.8% in 2022. The GDP growth rate in 2022 stood at 1%, slowing down from 2.1% in 2021. The Japanese profit sector's revenue reached JPY19.2 trillion ($146.1 billion) in 2022, declining at a negative compound annual growth rate (CAGR) of 8.5% from 2017-22. QSR was the second-largest channel in the Japanese foodservice profit sector in 2022, with a share of 17.5%. FSR, the largest profit sector channel, registered sales of JPY6.4 trillion ($49.2 billion) in 2022, declining at a negative CAGR of 9.7% during 2017-22. The QSR channel had the highest presence of chain restaurants in 2022, with these accounting for 79.6% of total channel revenue. The QSR channel led the profit sector in terms of the number of transactions in 2022. This was due to the increased preference for fast-food options among Japanese consumers. Channel sales yielded a CAGR of 2.6% during 2017-22.