表紙:外食産業におけるデジタルライフスタイル:消費者の洞察・動向・持続可能性・ケーススタディ
市場調査レポート
商品コード
1234440

外食産業におけるデジタルライフスタイル:消費者の洞察・動向・持続可能性・ケーススタディ

Digital Lifestyles in the Foodservice Industry - Analyzing Consumer Insights, Trends, Sustainability and Case Studies

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 32 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
外食産業におけるデジタルライフスタイル:消費者の洞察・動向・持続可能性・ケーススタディ
出版日: 2023年01月30日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 32 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、外食産業におけるデジタルライフスタイルの影響を調査し、ソーシャルメディアなどのデジタルツールが産業にもたらす機会などをまとめています。

展望

  • より多くの消費者がオンラインでより多くの時間を過ごす中、食品サービス事業者はメタバースのような先進的なプラットフォームを試すことが重要です。
  • 企業は3D印刷やロボット配達など、将来的にデジタルでつながるツールをさらに検討する必要があります。
  • AR/VR技術は、プロモーションをゲーム化し、消費者にレストラン店舗への来店を促すために使用することができます。

購入の理由

  • 食品廃棄物のトレンドを活用するための食品サービスブランドにとっての課題と機会を理解します。
  • 各社がこのトレンドにどのように対応しているかについての洞察を得ることができます。
  • 今後の意思決定や新製品・サービス開発に役立つ、貴重な戦略的情報を得ることができます。

目次

目次

  • イントロダクション
  • 市場概要
  • 消費者動向
  • 注目の企業
  • 総論

付録

目次
Product Code: GDFS220005SI

This report is part of a series on key trends which are currently affecting the foodservice landscape. This report explains how digital tools such as social media prove to be an advantage for leaders in the industry to stand out.

Being digitally connected is heavily ingrained in consumers' daily lives, creating a deepening desire for instant gratification and a propensity to multitask. Foodservice providers must show efforts to tie the digital world to dining.

Scope

  • As more consumers spend more time online, it important for foodservice providers to experiment with progressive platforms such as the Metaverse.
  • Players should look further into future digitally connected tools such as 3D printing and robot delivery.
  • AR/VR technology can be used to gamify promotions and encourage consumers to visit restaurant outlets.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities for foodservice brands in order to tap into the food waste trend.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

  • Introduction
  • Market overview
  • Consumer trends
  • Company spotlight
  • Take-outs

Appendix