市場調査レポート
商品コード
1360011

外食産業はイートインとテイクウトのゲームで勝つか負けるか

Will Foodservice Win or Lose in the Game of Eat in or Go out?

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 31 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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外食産業はイートインとテイクウトのゲームで勝つか負けるか
出版日: 2023年08月15日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

外食産業は、特に2020年のCOVID-19による致命的な打撃の後、来店者数を維持するための様々な課題に直面してきました。しかし、長期的にはダイニングインの需要は大幅に増加すると予測されています。オムニチャネル体験を通じて家庭での調理と食事のシェアを侵食する外食業者の機会が拡大していることを示しています。

消費者の手頃なライフスタイルのニーズを満たすため、レストランはより長期的な価格プロモーションを打ち出しています。外食事業者は、メニューの質を変えることなく手頃な価格のプロファイルを維持するための代替アプローチを見つけるべきです。この例として、スターバックスがサイズを縮小して消費者により手頃な価格の選択肢を提案しています。若い世代は特に、オンラインテイクアウトの需要を示しています。彼らは、より簡単で便利な食事の選択肢を求めています。2022年~2027年のCAGRは、ダイニングインが7.3%、テイクアウトが6.1%と予測されています。このことは、フードサービスプロバイダーがより多くの購買ポイントを創出するという利点を活用する機会が拡大していることを示しています。

当レポートでは、世界の外食産業について調査し、フードサービスブランドが直面する課題と機会、今後の対応、将来の見通しなどを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 動向の詳細

第3章 アクションケーススタディの動向

第4章 テイクアウト

第05章 付録

目次
Product Code: GDFS230009HT

Abstract

This report is part of the GlobalData Case Study report series, which analyzes trends explored on GlobalData's TrendSights Map. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Q1 2023 and Q4 2022 global consumer survey, a quarterly survey designed to capture consumer sentiment as it evolves throughout the year.

The foodservice industry has witnessed a variety of challenges to maintain footfall, especially after a critical hit from COVID-19 in 2020. However, long-term, dine-in channel demand is projected to significantly increase. GlobalData insights shows the growing opportunity for foodservice providers to erode the share of at-home cooking and dining through omnichannel experiences.

Scope

  • To meet consumers' affordable lifestyle needs, restaurants have been launching more long-term price promotions.
  • Foodservice providers should find alternative approaches to maintain an affordability profile without changes to the quality of menu items. An example of this is Starbucks reducing its size to propose more affordable options for consumers.
  • Younger generations are especially showing demand for online takeaway. They are looking for easier and more convenient food options. Dine-in and takeaway are forecast to grow at a 2022-27 CAGR of 7.3% and 6.1% respectively. This demonstrates the growing opportunity for foodservice providers to take advantage of creating more purchase points.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities for foodservice brands in the face of consumers looking to eat in more often.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

01. Introduction

02. Trends deep dive

03. Trends in action case studies

04. Take-outs

05. Appendix