市場調査レポート
商品コード
1354477

培養肉の将来の見通し - 規制当局の承認、課題、機会、主要企業、ケーススタディ

Future Prospects for Cultured Meat - Regulatory Approval, Challenges, Opportunities, Key Players and Case Studies

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 | 納期: 即納可能 即納可能とは

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培養肉の将来の見通し - 規制当局の承認、課題、機会、主要企業、ケーススタディ
出版日: 2023年08月31日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

培養肉(養殖とラボ栽培を含む)には大きな可能性がありますが、商品化への障壁は複雑です。培養肉が克服すべき障害は、規制、持続可能性、配合、財政のいずれにおいても数多く残っていますが、企業は革新的なソリューションを次々と発見するようになっています。

範囲

  • 培養肉は規制当局の承認を得つつありますが、コスト、スケーラビリティ、健康、安全性、持続可能性、倫理性のすべてが、現時点ではその他のタンパク源と比べて不十分です。
  • そのため消費者たちにとって培養肉の魅力は低いですが、破壊的なスタートアップが革新的なソリューションで流れを変え始めています。
  • 消費者は、代替品と比べた利点について、より多くの知識を得る必要があります。そのためには、技術が開発され、規模が拡大し、エネルギー消費が減少し、コストと持続可能性が改善されることが必要です。
  • それまで、この市場は実験的な高級レストランとしてもっとも魅力的です。
  • 大規模な商業化はまだ達成されていませんが、ブランドはフードサービス向けの発売を利用して宣伝効果を高め、消費者に受け入れてもらうべきです。

当レポートでは、培養肉について調査分析し、上市と商品化に向けた課題と機会について解説しています。

目次

  • 培養肉の見通し
  • 課題と機会
  • 製品とチャネルのケーススタディ
  • 教訓と用語集

付録

目次
Product Code: GDFS230007HT

Abstract

This report is part of a series on key trends and issues which are currently affecting the consumer landscape in consumer goods, foodservice, and packaging. This report explains the challenges and opportunities facing cultured meats path to market and commercialization

Cultured meat (including cultivated and lab grown) has huge potential, but barriers to commercialization are complex. There remain many obstacles both regulatory, sustainably, formulaically, and financially for cultured meat to overcome, but companies are increasingly finding innovative solutions.

Scope

  • Cultured meat is gaining more regulatory approval, but the cost, scalability, health, safety, sustainability, and ethics all fall short compared to other protein sources at present.
  • The appeal of cultured meat among consumers is consequently low, but disruptive start ups are beginning to turn the tide with innovative solutions.
  • Consumers need greater education on the benefits compared to alternatives. This cannot be fully achieved until the technology has been developed to scale up and become less energy intensive, improving cost and sustainability credentials.
  • In the meantime, the market is most attractive as an experimental fine-dining option. 5) While mass commercialization has yet to be achieved, brands should use foodservice launches to gain publicity and consumer acceptance.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities for investing in cultured meat.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

  • The outlook for cultured meat
  • Challenges and opportunities
  • Product and channel case studies
  • Take-outs and glossary

Appendix