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市場調査レポート
商品コード
1643858
ウェビナーとバーチャルイベント市場の成長機会、2024年~2029年Growth Opportunities in the Webinars and Virtual Events Market, 2024-2029 |
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ウェビナーとバーチャルイベント市場の成長機会、2024年~2029年 |
出版日: 2024年12月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AI、エンゲージメント、アクセスへの注目が、ブームを超えて市場を再構築する
COVID後の大幅な低迷を経験したウェビナー・バーチャルイベント市場は、2024年には緩やかな成長に戻り、前年比4.8%増の成長率で、2024年の売上は14億5,000万米ドルに達すると推定されます。
対面式イベントの参加者が過去4年以上で最高の水準に急増するなか、イベントベンダーは新たな機会に対応するため、ソリューションポートフォリオと戦略を再編成しました。市場の大きな変化に対応するため、ウェブイベントはよりインテリジェントに、データ主導で、魅力的で、アクセスしやすくなっています。ハイブリッドイベントの台頭からAI機能の爆発的増加まで、ウェビナーとバーチャルイベント市場に影響を与える構造変化のペースは加速しています。ウェビナーとバーチャルイベント市場に影響を与える構造的な変化のスピードは、ハイブリッドイベントの台頭からAI機能の爆発的な増加まで、加速しています。ウェビナーとバーチャルイベントの未来は、「参加者のエンゲージメントと体験の重視」「AIを活用した総合的なテクノロジーの変革」「ハイブリッドイベントの継続的強化」の3つのトレンドに集約されつつあります。
対面イベントへの強い回帰にもかかわらず、仮想イベントとハイブリッドイベントは予測期間を通じて堅調な機会を維持します。リーチの拡大、使いやすさの向上、エンゲージメントの拡大、高度な分析、持続可能性への注力が主な成長ベクトルです。AIとデータ主導の洞察力、超パーソナライゼーションは、その基盤となる技術です。AIがイベントの計画と実行サイクルを簡素化することで、市場はかつてないペースで革新が進んでいます。AI主導のコンテンツ制作とパーソナライゼーション、参加者のエンゲージメント、インサイトが新たな価値を生み出しています。
テクノロジーベンダー、サービスプロバイダー、チャネルパートナー、再販業者、IT/電気通信の意思決定者などを含む顧客組織と市場参入企業は、持続可能なウェブイベントの成長戦略を策定するために、この調査結果を活用することに価値を見出すと思われます。
著者:ルーパム・ジェイン&ロバート・アーノルド
Focus on AI, Engagement, and Access Reshape the Market Beyond the Boom
After experiencing a significant post-Covid slump, the webinars and virtual events market returned to moderate growth in 2024. Growing at 4.8 percent over the previous year, revenue in 2024 is estimated to reach $1.45 billion.
As in-person event attendance surged to its highest level in more than four years, event vendors have realigned their solutions portfolio and strategies to address new opportunities. To accommodate significant market shifts, web events are becoming more intelligent, data-driven, engaging, and accessible.The pace of structural changes impacting the webinars and virtual events market-from the rise in hybrid events to an explosion in AI capabilities-is accelerating. Three converging trends are reshaping the future of webinars and virtual events: - Focus on attendee engagement and experience - Holistic AI-driven technology transformation - Continued strengthening in hybrid events
Despite the strong return to in-person events, virtual and hybrid events will remain a robust opportunity throughout the forecast period. Extended reach, enhanced ease of use, greater engagement, advanced analytics, and a focus on sustainability are the primary growth vectors. AI and data-driven insights, along with hyper-personalization, are the cornerstone technologies. The market is experiencing an unprecedented pace of innovation with AI simplifying the event planning and execution cycle. AI-driven content production and personalization, attendee engagement, and insights are creating new value.
Customer organizations and market participants, including technology vendors, service providers, channel partners, resellers, and IT/telecom decision-makers, among others, will find value in leveraging the findings of this study to develop sustainable web events growth strategies.
Authors: Roopam Jain & Robert Arnold