デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630575

UCaaS市場、北米、2024-2030年

UCaaS Market, North America, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 64 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.90円
UCaaS市場、北米、2024-2030年
出版日: 2024年12月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2030年までにAIがUCaaSの価値提案を再定義する

柔軟な容量調整、革新的な機能や性能への迅速なアクセス、CAPEXの回避、日常的なソリューション管理を専門家であるサードパーティにアウトソーシングできるといった魅力的なメリットが、予測期間中にクラウド通信サービスへの着実な移行を促進すると思われます。通信のアップグレードは、全体的なデジタルトランスフォーメーション・プロジェクトの重要な一部となりつつあり、急速な変化の中で俊敏性を維持しようとする組織では、戦略的な必須事項として認識されています。仕事の柔軟性に対する要求の高まりとハイブリッドワークモデルの普及により、企業はレガシーソリューションをUCaaSに置き換え、ユーザーが選択したデバイスとネットワークでいつでもどこでも仕事ができるようにする必要があります。コラボレーションを第一に考える顧客の意思決定により、ビデオミーティングやチームコラボレーションソリューションが、PBXの販売をメインとするのではなく、アドオンとしてクラウドPBX導入のためのプルスルーを生み出すという、新たなプロバイダーのアプローチが可能になりつつあります。モバイルUCaaS、ウェアラブル、IoT、CPaaS、APIの進化と相まって、最前線で働く人々の未開発の可能性と、垂直的なワークフローにより直接的な影響を与える機会が、柔軟なビジネス・コミュニケーション・ソリューションの対応可能市場を拡大しています。

独自およびサードパーティの大規模言語モデル(LLM)や生成的事前訓練トランスフォーマー(GPT)の活用を含む人工知能(AI)主導のイノベーションは、ビジネスコミュニケーションの未来を定義し、今後数年間のプロバイダーの成功を左右します。AIを活用した機能やサービスは、ナレッジマネジメントの改善、人間拡張知能、生産性の向上、ワークフローの自動化など、多くのメリットをもたらします。

主要なUCaaSプロバイダーは、イノベーションを加速し、顧客価値を高め、競合他社との差別化を図るため、独自およびサードパーティのLLMやGPTを自社のプラットフォームに組み込んでいます。AIを活用した機能は、トランスクリプション、翻訳、チャットボット、通話/会議サマリーから、バーチャルエージェント、コパイロット、堅牢な分析へと進化しています。市場の成熟化が進み、対応可能な機会が縮小し、価格圧力が高まる中、AIを活用した機能を収益化する能力は、プロバイダーの成功にとって極めて重要になります。

北米市場では市場の飽和が進み、価格圧力が強まっているにもかかわらず、UCaaSの座席数と関連収益は2023年に2桁台の成長率を記録し、当面は力強い成長率を維持すると予測されます。中・長期的には、ほとんどの中堅・大企業が特定の場所、ユーザー、事業拠点にクラウド通信を採用し、その他の電話通信環境では構内ベースのソリューションを維持するため、成長率は大幅に低下します。市場が成熟するにつれて、純新規ユーザー数は時間とともに減少していくと思われます。

目次

分析範囲

  • 分析の範囲
  • 範囲と市場定義

成長環境:北米UCaaS市場の変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 北米のUCaaS業界における戦略的重要課題トップ3の影響

UCaaS市場におけるエコシステム

  • バリューチェーン
  • 競合環境

UCaaS市場の成長要因

  • 成長指標
  • 促進要因
  • UCCソリューション投資促進要因
  • 構内PBX、クラウドPBX、モバイルPBXへの投資
  • PSTN通話プランへの投資
  • クラウドまたはモバイルPBXサービスの導入
  • 既存ユーザーにおけるクラウドまたはモバイルPBXサービスへの投資
  • 成長阻害要因
  • 北米におけるマクロ環境の投資への影響
  • 現在および将来の企業電話/ビジネス通話制御環境
  • 予測に関する考察
  • 収益と出荷台数の予測
  • 純新規座席数予測
  • 国別設置座席数予測
  • 国別市場分析
  • アドレス可能市場の普及率
  • 販売台数と収益予測分析
  • ユーザー一人当たりの平均収入(ARPU)の予測
  • 価格動向と予測分析
  • 設置座席数シェア販売ブランド別
  • インストール済みシートシェア:プラットフォームベンダー別
  • 導入シェア分析
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション・プロバイダー
  • 完全に統合されたUCaaSソリューションの重要性

北米UCaaS市場における成長機会

  • 成長機会1:統合コンタクトセンター
  • 成長機会2:モバイルファーストUCaaS
  • 成長機会3:国際展開
  • 成長機会4:業界別戦略とフロントライナーへの注力
  • 成長機会5:Microsoft Teams 通話有効化サービス
  • 成長機会6:AI基盤

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットとインパクト
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KB0B-64

AI-Powered Capabilities Will Redefine UCaaS Value Propositions by 2030

Compelling benefits, such as flexible capacity adjustments, rapid access to innovative features and capabilities, CAPEX avoidance, and ability to outsource routine solution management to an expert third party, will drive a steady shift to cloud communications services over the forecast period. Communications upgrades are increasingly a key part of holistic digital transformation projects and perceived as a strategic imperative across organizations looking to stay agile amidst rapid change. Increased demand for work flexibility and pervasive adoption of hybrid work models compel organizations to replace legacy solutions with UCaaS to enable work from anywhere, anytime, on any device and network of the users' choice. Collaboration-first customer decision making is enabling new provider approaches, whereby video meetings and team collaboration solutions create pull-through for cloud PBX adoption as an add-on, rather than PBX sales as the main sales motion. Untapped potential among frontline workers and opportunities to more tangibly impact vertical workflows, combined with advancements in mobile UCaaS, wearables, IoT, CPaaS and APIs, are expanding the addressable market for flexible business communications solutions.

Artificial intelligence (AI)-driven innovation, including leverage of proprietary and third-party large language models (LLMs) and generative pre-trained transformers (GPTs), will define the future of business communications and determine provider success in the years to come. AI-powered features and services provide numerous benefits-e.g., improve knowledge management, augment human intelligence, boost productivity, and automate workflows.

Leading UCaaS providers are incorporating proprietary and third-party LLMs and GPTs into their platforms to accelerate innovation, enhance customer value, and differentiate from competitors. AI-powered capabilities are evolving from transcriptions, translations, chatbots, and call/meeting summaries to virtual agents, copilots, and robust analytics. Ability to monetize AI-powered capabilities will be critical for provider success as advancing market maturity shrinks addressable opportunities and increases price pressures.

Despite increasing market saturation and intense price pressures in the North American market, both UCaaS seats and related revenues grew at double-digit growth rates in 2023 and are forecast to sustain strong growth rates in the near term. Growth rates in the mid and long terms will decline considerably as most midmarket and large organizations adopt cloud communications for certain locations, users, and business sites, and keep premises-based solutions in other parts of their telephony environments. Net new users will decline over time as the market matures.

Table of Contents

Scope

  • Scope of Analysis
  • Scope and Market Definitions

Growth Environment:Transformation in the North American UCaaS Market

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the North American UCaaS Industry

Ecosystem in the UCaaS Market

  • Value Chain
  • Competitive Environment

Growth Generator in the UCaaS Market

  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • UCC Solution Investment Drivers
  • Premises-based PBX, Cloud PBX or Mobile PBX Investments
  • PSTN Calling Plan Investments
  • Cloud or Mobile PBX Services Adoption
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users
  • Growth Restraints
  • Macro Conditions Impact on Investments in North America
  • Current and Future Enterprise Telephony/Business Call Control Environments
  • Forecast Considerations
  • Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Net New Seats Forecast
  • Installed Seat Forecast by Country
  • Market Analysis by Country
  • Penetration of Addressable Market
  • Unit and Revenue Forecast Analysis
  • Average Revenue Per User (ARPU) Forecast
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Installed Seat Share: By Selling Brand
  • Installed Seat Share: By Platform Vendor
  • Installed Share Analysis
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution

Growth Opportunity Universe in the North American UCaaS Market

  • Growth Opportunity 1: Integrated Contact Center
  • Growth Opportunity 2: Mobile-first UCaaS
  • Growth Opportunity 3: International Expansion
  • Growth Opportunity 4: Vertical Strategies and Frontliner Focus
  • Growth Opportunity 5: Microsoft Teams Calling Enablement Services
  • Growth Opportunity 6: AI Foundation

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer