![]() |
市場調査レポート
商品コード
1630575
UCaaS市場、北米、2024-2030年UCaaS Market, North America, 2024-2030 |
||||||
|
UCaaS市場、北米、2024-2030年 |
出版日: 2024年12月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
2030年までにAIがUCaaSの価値提案を再定義する
柔軟な容量調整、革新的な機能や性能への迅速なアクセス、CAPEXの回避、日常的なソリューション管理を専門家であるサードパーティにアウトソーシングできるといった魅力的なメリットが、予測期間中にクラウド通信サービスへの着実な移行を促進すると思われます。通信のアップグレードは、全体的なデジタルトランスフォーメーション・プロジェクトの重要な一部となりつつあり、急速な変化の中で俊敏性を維持しようとする組織では、戦略的な必須事項として認識されています。仕事の柔軟性に対する要求の高まりとハイブリッドワークモデルの普及により、企業はレガシーソリューションをUCaaSに置き換え、ユーザーが選択したデバイスとネットワークでいつでもどこでも仕事ができるようにする必要があります。コラボレーションを第一に考える顧客の意思決定により、ビデオミーティングやチームコラボレーションソリューションが、PBXの販売をメインとするのではなく、アドオンとしてクラウドPBX導入のためのプルスルーを生み出すという、新たなプロバイダーのアプローチが可能になりつつあります。モバイルUCaaS、ウェアラブル、IoT、CPaaS、APIの進化と相まって、最前線で働く人々の未開発の可能性と、垂直的なワークフローにより直接的な影響を与える機会が、柔軟なビジネス・コミュニケーション・ソリューションの対応可能市場を拡大しています。
独自およびサードパーティの大規模言語モデル(LLM)や生成的事前訓練トランスフォーマー(GPT)の活用を含む人工知能(AI)主導のイノベーションは、ビジネスコミュニケーションの未来を定義し、今後数年間のプロバイダーの成功を左右します。AIを活用した機能やサービスは、ナレッジマネジメントの改善、人間拡張知能、生産性の向上、ワークフローの自動化など、多くのメリットをもたらします。
主要なUCaaSプロバイダーは、イノベーションを加速し、顧客価値を高め、競合他社との差別化を図るため、独自およびサードパーティのLLMやGPTを自社のプラットフォームに組み込んでいます。AIを活用した機能は、トランスクリプション、翻訳、チャットボット、通話/会議サマリーから、バーチャルエージェント、コパイロット、堅牢な分析へと進化しています。市場の成熟化が進み、対応可能な機会が縮小し、価格圧力が高まる中、AIを活用した機能を収益化する能力は、プロバイダーの成功にとって極めて重要になります。
北米市場では市場の飽和が進み、価格圧力が強まっているにもかかわらず、UCaaSの座席数と関連収益は2023年に2桁台の成長率を記録し、当面は力強い成長率を維持すると予測されます。中・長期的には、ほとんどの中堅・大企業が特定の場所、ユーザー、事業拠点にクラウド通信を採用し、その他の電話通信環境では構内ベースのソリューションを維持するため、成長率は大幅に低下します。市場が成熟するにつれて、純新規ユーザー数は時間とともに減少していくと思われます。
AI-Powered Capabilities Will Redefine UCaaS Value Propositions by 2030
Compelling benefits, such as flexible capacity adjustments, rapid access to innovative features and capabilities, CAPEX avoidance, and ability to outsource routine solution management to an expert third party, will drive a steady shift to cloud communications services over the forecast period. Communications upgrades are increasingly a key part of holistic digital transformation projects and perceived as a strategic imperative across organizations looking to stay agile amidst rapid change. Increased demand for work flexibility and pervasive adoption of hybrid work models compel organizations to replace legacy solutions with UCaaS to enable work from anywhere, anytime, on any device and network of the users' choice. Collaboration-first customer decision making is enabling new provider approaches, whereby video meetings and team collaboration solutions create pull-through for cloud PBX adoption as an add-on, rather than PBX sales as the main sales motion. Untapped potential among frontline workers and opportunities to more tangibly impact vertical workflows, combined with advancements in mobile UCaaS, wearables, IoT, CPaaS and APIs, are expanding the addressable market for flexible business communications solutions.
Artificial intelligence (AI)-driven innovation, including leverage of proprietary and third-party large language models (LLMs) and generative pre-trained transformers (GPTs), will define the future of business communications and determine provider success in the years to come. AI-powered features and services provide numerous benefits-e.g., improve knowledge management, augment human intelligence, boost productivity, and automate workflows.
Leading UCaaS providers are incorporating proprietary and third-party LLMs and GPTs into their platforms to accelerate innovation, enhance customer value, and differentiate from competitors. AI-powered capabilities are evolving from transcriptions, translations, chatbots, and call/meeting summaries to virtual agents, copilots, and robust analytics. Ability to monetize AI-powered capabilities will be critical for provider success as advancing market maturity shrinks addressable opportunities and increases price pressures.
Despite increasing market saturation and intense price pressures in the North American market, both UCaaS seats and related revenues grew at double-digit growth rates in 2023 and are forecast to sustain strong growth rates in the near term. Growth rates in the mid and long terms will decline considerably as most midmarket and large organizations adopt cloud communications for certain locations, users, and business sites, and keep premises-based solutions in other parts of their telephony environments. Net new users will decline over time as the market matures.