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市場調査レポート
商品コード
1578340

世界の顧客関係管理における成長機会、2024年

Growth Opportunities in Global Customer Relationship Management, 2024


出版日
ページ情報
英文 30 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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世界の顧客関係管理における成長機会、2024年
出版日: 2024年09月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

AIとデータ分析による統合可能で使いやすいCRMソリューションがパーソナライズされた顧客体験を実現

優れたカスタマー・エクスペリエンスを提供するために、企業はすべてのタッチポイントで顧客を一元的に把握する必要がありますが、これは顧客関係管理(CRM)ソリューションによって実現できます。企業は、利用可能な豊富な顧客データを取得・活用することで、収益性、生産性、バリューリッチ、エクスペリエンス向上、ロイヤルティ構築といった顧客とのインタラクションを実現し、マーケティングやセールス施策に活用することを目指しています。

Frost & Sullivanは、人工知能(AI)を活用したCRMシステムが、ビジネス価値を最大化するために、より多くの顧客の行動を把握することを期待しています。これらのシステムは、ソーシャルメディア上の会話、モノのインターネットに接続された製品、拡張現実や仮想現実を深く調査し、改善や先読み、意図に基づくターゲット・オファーなどの洞察を得るようになるでしょう。CRMアプリケーションは、隣接するマーケティング、セールス、プランニング、管理ソリューションやデジタルチャネルと深く統合され、ITコストやベンダー管理コストを抑えながら、統一された顧客体験やユーザー体験を提供するようになるでしょう。本レポートでは、注目すべき業界動向、CRMソフトウェア市場の洞察、市場成長の促進要因と抑制要因、CRMソリューションベンダーの注力、成長機会について論じています。

特に断りのない限り、本評価書で述べられている意見はFrost & Sullivanのものであり、調査、インタビュー、分析を通じて作成されたものです。Frost & Sullivanは、アナリストとコンサルタントの世界チームを擁し、複数の分野や地域にまたがる幅広い市場を継続的に調査しています。この継続的な調査の一環として、真の業界リーダーであり、GIL(Growth, Innovation, Leadership)と呼ばれるベストプラクティスを提供している企業を特定しています。このような企業は、将来を見据え、一般に認知される前に、今後のニーズを満たすイノベーションを推進しています。新しいソリューションをいち早く市場に投入することも多いです。これらのサービス・プロバイダーやソリューション・プロバイダーは、顧客価値とCXを最大化するために最適な価格で最高の製品を提供することに注力し、そうすることで各業界の成長リーダーとなっています。

目次

戦略的必須事項

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 世界の顧客関係管理業界における上位3つの戦略的必須事項の影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を動かす成長機会

成長環境

  • 本研究の関連定義
  • CRMの定義と利点
  • 5つの購買段階にマッピングされた典型的なカスタマージャーニー
  • カスタマージャーニーにおける顧客の行動とCRMプロセス
  • コンタクトセンターCRMとは?
  • コンタクトセンターCRMとしての適性に基づくベンダースコーピング

成長機会分析

  • CRM業界のトレンド上位10
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長機会ユニバース

  • 成長機会1- 業界特化型CRMソリューション
  • 成長機会2- セキュリティとデータコンプライアンス
  • 成長機会3- 相互運用性と統合
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFJ8-76

Integrable, Easy-to-use CRM Solutions with AI and Data Analytics Enable Personalized Customer Experiences

To deliver excellent customer experience, organizations require a single view of customers across all touchpoints, which they can achieve through customer relationship management (CRM) solutions. Businesses aim to capture and leverage the wealth of available customer data to have profitable, productive, value-rich, experience-enhancing, and loyalty-building interactions with their customers and apply them in their marketing and sales initiatives.

Frost & Sullivan expects artificial intelligence (AI)-driven CRM systems to capture more customer actions to maximize business value. These systems will deeply mine social media conversations, Internet of Things-connected products, and augmented and virtual reality for insights, including improvements and anticipatory, intent-based, targeted offers. CRM applications will become deeply integrated with adjacent marketing, sales, planning, and management solutions as well as with digital channels to provide a unified customer and user experience at lower IT and vendor management costs. This report discusses notable industry trends, insights into the CRM software market, industry growth drivers and restraints, CRM solution vendors' focus, and growth opportunities.

Unless otherwise noted, the opinions expressed in this assessment are those of Frost & Sullivan and have been developed through our research, interviews, and analysis. Frost & Sullivan has a global team of analysts and consultants who continuously research a wide range of markets across multiple sectors and geographies. As part of this ongoing research, we identify companies that are true industry leaders, delivering best practices in what we term growth, innovation, and leadership (GIL). These companies have a keen eye on the future and drive innovation that meets upcoming needs before they become commonly visible. They are often the first to market with new solutions. These service and solution providers focus on delivering the best products at optimal prices to maximize customer value and CX, and by doing so, are growth leaders in their respective industries.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the Global Customer Relationship Management Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Relevant Definitions for This Study
  • CRM-Definition and Advantages
  • A Typical Customer's Journey Mapped Across 5 Buying Stages
  • Customer Actions and CRM Process throughout the Customer Journey
  • What is Contact Center CRM?
  • Vendor Scoping Based on Suitability as a Contact Center CRM

Growth Opportunity Analysis

  • Top 10 CRM Industry Trends
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Industry-specific CRM Solutions
  • Growth Opportunity 2-Security and Data Compliance
  • Growth Opportunity 3-Interoperability and Integrations
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer