市場調査レポート
商品コード
1442031
戦略的プロファイリング:KavakStrategic Profiling: Kavak |
戦略的プロファイリング:Kavak |
出版日: 2024年01月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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カスタマーエクスペリエンスとテクノロジー戦略が中古車市場の成長を後押し
COVID-19の大流行が始まって以来、中古車市場は活況を呈し、オンライン取引会社(OTC)が人気を博しています。なかでも、ラテンアメリカで異彩を放っているのが、所有する認定車両を扱うKavakです。2016年にメキシコで誕生した同社は、同国発のユニコーン第1号となった。現在、ラテンアメリカと中東で事業を展開しており、主要市場でのブランド強化に注力しています。
創業以来、Kavakはマルチブランドの在庫に投資し、ほぼ新車と状態の良い中古車を揃えています。また、資金調達や延長保証など、顧客に関連した付加価値サービスを提供しています。
このプロファイルでは、製品ポートフォリオを中心に、Kavakのビジネスモデルと主要戦略を概観します。また、主な競合他社を分析し、同社が行った重要なパートナーシップや買収についても検証します。
オンライン取引市場は世界的にいくつかの障害に直面しており、参入企業の廃業が相次いでいるため、本調査ではKavakが好調な数字を維持するために取り組むべき主要課題を分析しています。
さらに、成長を促進する要因と抑制する要因を分析し、Kavakがこの分野で活用すべき機会を特定します。
Customer Experience and Technology Strategy Power Growth in the Used Car Market
Since the COVID-19 pandemic started, the used car market has boomed, and online transactional companies (OTCs) have gained traction. Among them, Kavak has stood out in Latin America with its owned certified vehicles. Created in 2016 in Mexico, the company became the 1st unicorn from the country. Currently, it has operations in Latin America and the Middle East and is focused on strengthening its brand in key markets.
Since its inception, Kavak has invested in a multi-brand inventory, with nearly new and used vehicles in good shape. In addition, the company provides relevant value-added services to its customers, such as financing and extended warranty.
This profile overviews Kavak's business model and key strategies, focusing on its product portfolio. It also analyzes main competitors and examines important partnerships and acquisitions the company has made.
As the online transactional market has been facing some obstacles globally, with participants going out of business, this study analyzes key challenges that Kavak should address to maintain its good numbers.
In addition, it analyzes the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from this space for Kavak to leverage.