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市場調査レポート
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1424191

欧州のUCaaS市場の分析:2029年までの予測

Analysis of the European UCaaS Market-Forecast to 2029

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 79 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州のUCaaS市場の分析:2029年までの予測
出版日: 2023年12月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

最近のマクロ的な混乱の中でUCaaSのメリットが証明され、市場の成長は正常に戻る

マクロ経済と社会政治の動向は、2020年初頭から欧州のUCaaS市場に大きな影響を与えています。COVID-19パンデミックに関連したロックダウンは、リモートワークやハイブリッドワークへの大規模なシフトを引き起こし、多くの業界でサプライチェーンやビジネスモデルを破壊し、デジタル変革の必要性を浮き彫りにしました。

多くの経済は現在、ロシア・ウクライナ戦争の影響を受けており、燃料や食料のサプライチェーンがさらに寸断され、インフレ、消費者やビジネスへの不安の増大、広範な景気減速の一因となっています。中東での情勢不安の高まりがさらに状況を悪化させ、欧州のプロバイダーは販売サイクルの長期化、取引規模の縮小、技術投資の意思決定における全体的な慎重さの高まりを経験しています。

UCaaSは激動の時代に輝き、急速に進化する顧客の嗜好、ワークスタイル、ビジネスモデルをナビゲートするために顧客組織が必要とする柔軟性を提供してきました。欧州のUCaaSのインストールベースと収益成長率は、2020年と2021年のCOVID-19パンデミックによる破壊的状況の後、組織が新たな現実に適応したため、2022年にはともに増加しました。両指標とも、予測期間の大半を通じて二桁台前半の安定した成長軌道が続くと予想されます。成長率と成長軌道は小地域によって異なります。これは、GDP回復率の違い、現在の普及レベルの違い、ホスト型IPテレフォニーやUCaaSサービスを採用する市場の傾向の違い、ウクライナや中東での戦争に対する経済的・政治的な影響などによるものです。

競合による圧力とインフレ状況が相まって、2022年の価格は安定しました。価格の下落は、低価格帯のサービスバンドルでより顕著でしたが、新機能の追加により、プロバイダーはよりフル機能のシートで相対的な価格安定を維持しました。

欧州市場は依然として非常に断片化されており、2022年末時点で上位20社のプロバイダーが合計でインストール済みシートの38.3%を保有しています。その他カテゴリーのプロバイダーは、合計でインストール済みUCaaSシートの24.3%を保有しています。インストールされているユーザーのシェアは、上位5社の合計で約37.4%となっています。

これまでの主な成長要因としては、ネットワークの所有権、ブランド認知度、チャネルとの関係、ホスト型IPテレフォニーやUCaaSサービスへの取り組みなどが挙げられます。マクロ環境が変化する中、クラウドネイティブソリューションや魅力的なウェブベースやモバイルのユーザーエクスペリエンスを持つプロバイダーは、サービスの展開に新規回線やハードウェアの設置を必要とするプロバイダーと比較して、良好な結果を残しています。

M&Aは近年、欧州の競合情勢を再構築しています。M&Aや提携は、とりわけプロバイダーのビジネスモデルに変化をもたらすと思われます。多くのプロバイダーは、より多様化したポートフォリオや、直販と多様なパートナー再販モデルの両方を活用した市場参入戦略により、このような動きから台頭してくると思われます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 欧州UCaaS業界における主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 範囲と市場定義
  • 主な競合企業
  • 主要成長指標
  • 流通チャネル
  • 成長促進要因
  • 今後のリモートワーク計画
  • UCCソリューションへの投資促進要因
  • 既存ユーザーのクラウドまたはモバイルPBXサービスへの投資
  • 成長抑制要因
  • マクロ環境の投資への影響
  • 予測の前提条件
  • リモートデスク向けPBX/クラウドまたはモバイルPBXへの投資
  • リモートデスク勤務者向けPSTN通話プランへの投資
  • オフィス内デスクワーカー向けPBX/クラウドまたはモバイルPBX投資
  • オフィス内デスクワーカーのPSTN通話プランへの投資
  • モビリティは不可欠だが、まだすべての顧客にとって重要ではない
  • ソフトフォンの重要性
  • ビジネス電話番号付きネイティブモバイルダイヤラーの重要性
  • デスクトップビジネスコールアプリ(デスクトップソフトフォン)の採用
  • モバイルビジネスコールアプリ(モバイルソフト電話)の普及率
  • インストールユーザー数と収益予測 - UCaaS市場全体
  • 純新規ユーザー数予測 - UCaaS市場全体
  • サブリージョン別インストールユーザー予測 - UCaaS市場全体
  • インストールユーザー数と収益予測分析 - UCaaS市場全体
  • 価格動向と予測 - UCaaS市場全体
  • 価格動向と予測分析 - UCaaS市場全体
  • 競合環境
  • インストールユーザー別サービスプロバイダ市場シェア分析 - UCaaS市場全体
  • 競合ダイナミクス
  • インストールユーザー別プラットフォームベンダー市場シェア分析 - 欧州UCaaS市場
  • 現在のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • 今後のクラウドまたはモバイルPBX/UCaaSソリューション/プロバイダー
  • 完全に統合されたUCaaSソリューションの重要性

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:モバイルファーストUCaaS
  • 成長機会2:AIの導入
  • 成長機会3:クラウド接続による通話の実現
  • 成長機会4:CPaaSとAPIエコノミー
  • 成長機会5:コンタクトセンター
  • 成長機会6:業界とフロントライナー戦略

付録

  • その他の競合

次のステップ

目次
Product Code: K982-64

Market Growth Returns to Normal as UCaaS Proves its Merits Amid Recent Macro Disruptions

Macro-economic and socio-political trends have considerably impacted the European UCaaS market since early 2020. The COVID-19 pandemic-related lockdowns triggered a massive shift to remote and hybrid work, disrupted supply chains and business models in many industries, and highlighted the need for digital transformation.

Many economies are now affected by the Russo-Ukrainian war that has further disrupted fuel and food supply chains and has contributed to inflation, increased consumer and business anxiety, and a pervasive economic slowdown. With conditions further impacted by increased unrest in the Middle East, European providers have experienced longer sales cycles, reduced deal sizes, and an overall increased caution in technology investment decision making.

UCaaS has shine in turbulent times. The services have provided the flexibility customer organisations need to navigate quickly evolving customer preferecnes, work styles and business models. European UCaaS installed base and revenue growth both increased in 2022 as organisations adjusted to new realities following disruptive conditions in 2020 and 2021 due to the COVID-19 pandemic. Both metrics are expected to continue stable low double-digit growth trajectories through much of the forecast period. Growth rates and trajectories will vary across sub-regions. This is driven by the differing GDP recovery rates, divergent current penetration levels, the distinctive market propensity to adopt hosted IP telephony and UCaaS services, as well as economic and political exposure to the war in Ukraine and the Middle East.

Competitive pressures and inflationary conditions combined to help stablise prices in 2022. Price declines were more tangible with lower-end service bundles. However, the addition of new features helped providers maintain relative price stability for more full-feature seats.     

The European market remains highly fragmented with the top 20 providers holding a combined 38.3% of installed seats at the end of 2022. Providers in the Others category combined to own 24.3% of installed UCaaS seats. The top five providers combined for approximately 37.4% share of installed users.

Key growth factors in the past have included network ownership, brand recognition, channel relationships and commitment to hosted IP telephony and UCaaS services. Amid shifting macro conditions providers with cloud-native solutions and a compelling web-based or mobile user experience have faired well in comparison to providers that require new circuits and/or hardware installations to deploy their services.

Mergers and acquisitions (M&A) have been reshaping the European competitive landscape in recent years. M&As and partnerships, among other factors, will lead to changes in provider business models. Many providers will emerge from these with more diversified portfolios and go-to-market strategies leveraging both direct sales and a variety of partner resale models.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the European UCaaS Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Scope and Market Definitions
  • Key Competitors
  • Key Growth Metrics
  • Distribution Channels
  • Growth Drivers
  • Future Remote Work Plans
  • UCC Solution Investment Drivers
  • Cloud or Mobile PBX Services Investments Among Current Users
  • Growth Restraints
  • Macro Conditions' Impact on Investments
  • Forecast Assumptions
  • PBX/Cloud or Mobile PBX Investments for Remote Desk Workers
  • PSTN Calling Plan Investments for Remote Desk Workers
  • PBX/Cloud or Mobile PBX Investments for In-Office Desk Workers
  • PSTN Calling Plan Investments for In-Office Desk Workers
  • Mobility is Essential, But Not Critical for All Customers Yet
  • Importance of Soft Phones
  • Importance of a Native Mobile Dialer with a Business Phone Number
  • Desktop Business Calling App (Desktop Soft Phone) Adoption
  • Mobile Business Calling App (Mobile Soft Phone) Adoption
  • Installed Users and Revenue Forecast-Total UCaaS Market
  • Net New User Forecast-Total UCaaS Market
  • Installed Users Forecast by Sub-Region-Total UCaaS Market
  • Installed Users and Revenue Forecast Analysis-Total UCaaS Market
  • Pricing Trends and Forecast-Total UCaaS Market
  • Pricing Trends and Forecast Analysis-Total UCaaS Market
  • Competitive Environment
  • Service Provider Market Share Analysis by Installed Users-Total UCaaS Market
  • Competitive Dynamics
  • Platform Vendor Market Share Analysis by Installed Users-Europe UCaaS Market
  • Current Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solutions/Providers
  • Future Cloud or Mobile PBX/UCaaS Solution Providers
  • Importance of a Fully Integrated UCaaS Solution

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Mobile-first UCaaS
  • Growth Opportunity 2: AI Infusion
  • Growth Opportunity 3: Cloud-connected Calling Enablement
  • Growth Opportunity 4: CPaaS and the API Economy
  • Growth Opportunity 5: Contact Centre
  • Growth Opportunity 6: Vertical and Frontliner Strategies

Appendix

  • Competitors Included in "Other"

Next Steps

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