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市場調査レポート
商品コード
1752130

マレーシアのアルコール飲料市場

Alcoholic Drinks in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 71 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.35円
マレーシアのアルコール飲料市場
出版日: 2025年06月12日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアのアルコール飲料市場は、2024年には緩やかな数量成長を記録しましたが、これは盛んな観光部門と、人気の飲酒機会である定期的な祝祭や祭典に支えられています。マレーシアではアルコールは合法ですが、国民のほぼ3分の2がイスラム教徒であるため、外国人観光客がアルコール飲料の主要な消費者層となっています。加えて、飲酒適齢期に近づいた非イスラム教徒の人口が増加していることも、同国のアルコール飲料に新たな機会をもたらしています。

当レポートはマレーシアのアルコール飲料を分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。最新の小売販売データ(2020年~2024年)を提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(法律、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:ビール、サイダー/ベリー、RTD、スピリッツ、ワイン

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

当レポートを購入する理由

  • アルコール飲料市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場の今後の予測を評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場背景

  • 立法
  • 法定購入年齢および法定飲酒年齢
  • 飲酒運転
  • 広告
  • 喫煙禁止
  • 営業時間
  • オントレード施設

税金と関税

動作環境

  • 密輸/並行輸入
  • 免税
  • 越境輸入/個人輸入

主な新製品の発売

  • 見通し

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのビール

主なデータ結果

2024年の発展

  • 可処分所得の増加と観光客の回復がビールの成長を牽引
  • マーケティングキャンペーンは、無料試飲を中核戦略として、音楽愛好家とビール愛飲家を結びつけることに重点を置くことが多い
  • ビール消費にはオントレードの店舗が人気だが、オフトレードのチャネルでは価格優位性からハイパーマーケットがリード

展望と機会

  • プレミアムラガーの勢いが衰える中、エコノミーと中価格帯のラガーはプラス成長を経験する
  • クラフトビールがプレミアム化のトレンドを加速
  • 低アルコールビールとノンアルコールビールは低いベースから高い成長が見込まれる

カテゴリーの背景

カテゴリーデータ

マレーシアのワイン

主なデータ結果

2024年の発展

  • 代替品の脅威とライフスタイルの変化により、静的なボリューム増加が観測される
  • オーストラリアワインは、強力な宣伝、プロモーション、そして幅広い入手性により人気が高まっている
  • ワイン部門では小売チャネルが優位に立っている

展望と機会

  • カクテル文化が強化ワインとベルモットの成長を促進
  • ワインのサブスクリプションとロイヤルティプログラムは、ワインの継続的な販売と消費者のエンゲージメントを高めると予想
  • 健康とウェルネスの動向の中で、ノンアルコールワインは成長の兆しを見せている

カテゴリーデータ

マレーシアのスピリッツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 責任ある飲酒への注目が高まると気分が落ち込む
  • 国際的な企業が酒類分野で強い地位を維持
  • 地元の小さな食料品店は手軽な買い物に好まれ、一方、ハイパーマーケットは贈り物用の酒類を購入するのによく利用される

展望と機会

  • ウイスキーはカクテル文化とプレミアム化を通じてスピリッツを支える態勢が整っている
  • 没入型および体験型マーケティングは、消費者エンゲージメントを促進し、感情的なブランドとのつながりを構築するための重要な戦略であり続ける
  • マレーシアのカクテル文化は、今後の酒類の成長を牽引すると期待されている

カテゴリーの背景

カテゴリーデータ

マレーシアのサイダー/ペリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • サイダー/ペリーはミレニアル世代とZ世代の間で人気を失っている
  • 主要企業はブランドの評判と継続的なマーケティング活動を活用して、販売シェアを拡大
  • オフトレードチャネルはサイダー/ペリーの消費において依然として人気がある

展望と機会

  • ノンアルコールサイダーは力強い成長を遂げる見込み
  • 没入型ポップアップと戦略的コラボレーションでサイダー/ペリーカテゴリーの成長を促進
  • インフルエンサーマーケティングがサイダーカテゴリーの消費者認知度向上を促進

カテゴリーデータ

マレーシアのRTDS

主なデータ結果

2024年の発展

  • RTDは消費者の嗜好の変化と競争圧力の中で逆風に直面
  • RTDブランドは厳しい競合と低い消費者認知度の中で規模拡大に苦戦
  • ハイパーマーケットは、製品の入手性が高いため、RTDの主要チャネルであり続けている

展望と機会

  • マッコリベースのRTDは、韓国文化の影響と健康志向の動向の中で人気を集めている
  • 低アルコール飲料への移行が進むにつれ、販売量は減少する見込み
  • 若年層の需要を喚起する新製品イノベーション

カテゴリーデータ

目次
Product Code: ADMY

Alcoholic drinks in Malaysia recorded moderate volume growth in 2024, supported by a thriving tourism sector and regular festivities and celebrations which are popular drinking occasions. Although alcohol is legal in Malaysia almost two-thirds of the country's inhabitants are Muslim, and thus foreign visitors form a key consumer base for alcoholic drinks in the country. In addition, the growing population of non-Muslim consumers nearing the legal drinking age is presenting new opportunities for...

Euromonitor International's Alcoholic Drinks in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2020-2024), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they legislative, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Beer, Cider/Perry, RTDs, Spirits, Wine.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Alcoholic Drinks market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Alcoholic drinks in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • On-trade vs off-trade split
  • What next for alcoholic drinks?

MARKET BACKGROUND

  • Legislation
  • Legal purchasing age and legal drinking age
  • Drink driving
  • Advertising
  • Smoking ban
  • Opening hours
  • On-trade establishments

TAXATION AND DUTY LEVIES

OPERATING ENVIRONMENT

  • Contraband/parallel trade
  • Duty free
  • Cross-border/private imports

KEY NEW PRODUCT LAUNCHES

  • Outlook

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Retail Consumer Expenditure on Alcoholic Drinks 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 3 Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 5 Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 6 GBO Company Shares of Alcoholic Drinks: % Total Volume 2020-2024
  • Table 7 Distribution of Alcoholic Drinks by Format: % Off-trade Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Alcoholic Drinks by Format and by Category: % Off-trade Volume 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Alcoholic Drinks by Category: % Total Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

BEER IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising disposable incomes and tourist rebound drives growth in beer
  • Marketing campaigns often focus on bringing together music lovers and beer drinkers, with free sampling as the core strategy
  • On-trade settings are popular for beer consumption, while hypermarkets lead the off-trade channel due to their price advantage

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Economy and mid-priced lager to experience positive growth as premium lager loses traction
  • Craft beer accelerates the premiumisation trend
  • Low and non-alcoholic beer expected to see high growth from low base

CATEGORY BACKGROUND

  • Lager price band methodology
  • Summary 2 Lager by Price Band 2024

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Beer by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Beer by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 17 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 18 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 20 Sales of Beer by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Sales of Beer by Craft vs Standard 2019-2024
  • Table 22 GBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Beer: % Total Volume 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Beer: % Total Volume 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Beer by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Beer by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 27 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Beer by Category: % Total Value Growth 2024-2029

WINE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Static volume growth observed due to threat of substitues and lifestyle changes
  • Australian wine is increasingly popular due to strong publicity, promotions and wide availability
  • Retail channel exhibits dominance in the wine sector

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Cocktail culture to fuel growth of fortified wine and vermouth
  • Wine subscription and loyalty programmes anticipated to boost recurring wine sales and consumer engagement
  • Zero-alcohol wine poised for growth amid health and wellness trends

CATEGORY DATA

  • Table 29 Sales of Wine by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 30 Sales of Wine by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 32 Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 33 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 34 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Wine by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 37 Sales of Still Red Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 38 Sales of Still Rose Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 39 Sales of Still White Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 40 Sales of Other Sparkling Wine by Price Segment: % Off-trade Volume 2019-2024
  • Table 41 GBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 42 NBO Company Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 43 LBN Brand Shares of Still Light Grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 44 GBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Champagne: % Total Volume 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Champagne: % Total Volume 2021-2024
  • Table 47 GBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 48 NBO Company Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Other Sparkling Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 50 GBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 51 NBO Company Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2020-2024
  • Table 52 LBN Brand Shares of Fortified Wine and Vermouth: % Total Volume 2021-2024
  • Table 53 GBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 54 NBO Company Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2020-2024
  • Table 55 LBN Brand Shares of Non-grape Wine: % Total Volume 2021-2024
  • Table 56 Forecast Sales of Wine by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 57 Forecast Sales of Wine by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 58 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 59 Forecast Sales of Wine by Category: % Total Value Growth 2024-2029

SPIRITS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Heightened focus on responsible drinking dampens spirits
  • International players hold strong position in spirits category
  • Small local grocers are preferred for quick purchases, while hypermarkets are commonly visited for purchasing spirits intended as gifts

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Whiskies are poised to support spirits through cocktail culture and premiumisation
  • Immersive and experiential marketing will remain key strategy to drive consumer engagement and build emotional brand connections
  • Cocktail culture in Malaysia is expected to drive future growth of spirits

CATEGORY BACKGROUND

  • Vodka, gin, other blended Scotch whisky, dark rum and white rum price band methodology
  • Summary 3 Benchmark Brands 2024

CATEGORY DATA

  • Table 60 Sales of Spirits by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 61 Sales of Spirits by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 62 Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 63 Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 65 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 66 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 67 Sales of Spirits by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 68 Sales of Dark Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 69 Sales of White Rum by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 70 Sales of Other Blended Scotch Whisky by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 71 Sales of English Gin by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 72 Sales of Vodka by Price Platform: % Total Volume 2019-2024
  • Table 73 Sales of Vodka by Flavoured vs Non-flavoured: % Total Volume 2019-2024
  • Table 74 GBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 75 NBO Company Shares of Spirits: % Total Volume 2020-2024
  • Table 76 LBN Brand Shares of Spirits: % Total Volume 2021-2024
  • Table 77 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 78 Forecast Sales of Spirits by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 79 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 80 Forecast Sales of Spirits by Category: % Total Value Growth 2024-2029

CIDER/PERRY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cider/perry loses appeal among Millenials and Gen Z
  • Key players capitalise on brand reputations and ongoing marketing efforts to boost volume share
  • Off-trade channel remains popular for cider/perry consumption

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Non-alcoholic cider is poised to experience strong growth
  • Immersive pop-ups and strategic collaborations to fuel cider/perry category growth
  • Influencer marketing drives greater consumer awareness in the cider category

CATEGORY DATA

  • Table 81 Sales of Cider/Perry: Total Volume 2019-2024
  • Table 82 Sales of Cider/Perry: Total Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 84 Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 85 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 86 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 87 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 88 Sales of Cider/Perry by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 89 GBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Cider/Perry: % Total Volume 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Volume 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Cider/Perry: Total Value 2024-2029
  • Table 94 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 95 Forecast Sales of Cider/Perry: % Total Value Growth 2024-2029

RTDS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • RTDs faces headwinds amidst shifting consumer preferences and competitive pressures
  • RTD brands struggle to scale amid stiff competition and low consumer awareness
  • Hypermarkets remain the leading channel for RTDs due to wider product availability

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Makgeolli-based RTD is gaining popularity amid Korean cultural influences and health-conscious trends
  • Volume sales set to decline as shift to low-ABV beverages gains traction
  • New product innovations to drive demand among younger adults

CATEGORY DATA

  • Table 96 Sales of RTDs by Category: Total Volume 2019-2024
  • Table 97 Sales of RTDs by Category: Total Value 2019-2024
  • Table 98 Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2019-2024
  • Table 99 Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2019-2024
  • Table 100 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Volume 2019-2024
  • Table 101 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: Value 2019-2024
  • Table 102 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 103 Sales of RTDs by Off-trade vs On-trade: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 GBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of RTDs: % Total Volume 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of RTDs: % Total Volume 2021-2024
  • Table 107 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Volume 2024-2029
  • Table 108 Forecast Sales of RTDs by Category: Total Value 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Volume Growth 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of RTDs by Category: % Total Value Growth 2024-2029