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市場調査レポート
商品コード
1746791

インドネシアの玩具およびゲーム市場

Toys and Games in Indonesia


出版日
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英文 30 Pages
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即日から翌営業日
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インドネシアの玩具およびゲーム市場
出版日: 2025年06月05日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2024年、インドネシアの玩具およびゲームの市場規模は、キッズタルトの動向とコレクタブル玩具の人気に後押しされ、緩やかな成長となっています。この動向により、プレミアム製品やライフスタイル・コレクティブルへの支出が増加しました。小売eコマースが最も重要な販売チャネルであることに変わりはありませんが、オフライン小売も成長しました。業界は細分化された性質を維持しており、世界ブランドとローカルブランドの両方が価格戦略、パートナーシップ、オンラインでの知名度を通じて価値シェアを競っています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「インドネシアの玩具およびゲーム市場」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具とゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

本レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 伝統的な玩具とゲームが玩具とゲーム業界の成長を牽引
  • MarvelとTransformersのアクションフィギュアがキダルトブームで人気上昇
  • ポケモンカードとPop Martのブラインドボックスが玩具およびゲームのコレクター商品の成長を牽引
  • 図表2:ポケモントレーディングカードがインドネシアで世代を超えた話題を呼ぶ

次にくるもの

  • ビデオゲームは今後も主流であり、成長も見込まれる
  • キダルトとコレクターズ動向が玩具やゲームの変化を牽引
  • 教育と環境が重要な役割を果たす
  • AddoとPlaygroは、手頃な価格とブランドの信頼を通じて勢いを増す
  • 従来の玩具やゲームにおける小売eコマースのさらなる普及が見込まれる

競合情勢

  • MattelとLegoは、細分化と子供向け商品の成長の中でシェアを維持している
  • Pop MartとAddoは動向と小売戦略を通じて勢いを増している
  • 小売eコマースを効果的に活用するブランドは好業績を上げる
  • HasbroがSTEMと美術教育のためのカラーミキサーキットを発売

チャンネル

  • オフラインとオンラインのチャネルの融合
  • Addoはeコマースを活用してリーチを拡大
  • Minisoが消費者とのつながりを深めるためSanrioの旗艦店をオープン
  • 図表3:アナリストの見解

経済的背景

  • 図表4:実質GDP成長率とインフレ率:2019年~2029年
  • 図表5:インドネシアにおけるPEST分析:2024年

消費者のコンテキスト

  • 図表6:インドネシアの消費者に関する主要な洞察:2024年
  • 図表7:インドネシアの消費者情勢:2024年

国別レポート免責事項

情報源

インドネシアの伝統的な玩具とゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • ノスタルジアとコレクターズアイテムが戦略的なブランドパートナーシップに支えられ、需要を牽引
  • 図表8:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 人形やアクセサリー、レゴが伝統的な玩具やゲームの成長を牽引
  • ZD Toysは、子供向けアダルト商品の購入とソーシャルメディアの話題から利益を得ている
  • ジェネレーションZとキダルトがPop Martとファグラーズのコレクターズアイテムの価値上昇を牽引
  • レゴF1との提携で売上が伸び、ブランドイメージも向上
  • 図表9:レゴとF1の提携が2024年にインドネシアの成長を牽引
  • 図表10:アナリストの見解

次にくるもの

  • 人形とアクセサリーは、伝統的な玩具とゲームの中で最も速い成長を経験する見込み
  • キダルト、教育、テクノロジーが伝統的なおもちゃやゲームを形作る
  • 実店舗で売上を伸ばし、ローカライズで市場浸透を拡大

競合情勢

  • 伝統的な玩具やゲームへの集中が高まる中、Mattelがリード
  • Pop Martのブラインドボックス戦略がインドネシアのキダルトコレクターの共感を呼ぶ
  • 図11:10代と10代の若者のコレクターズアイテムへの熱狂が、2024年にPop Martの市場シェアを押し上げる
  • ELCインドネシア、幼児向けスマートロボット「Miko 3」を発売

チャンネル

  • オフラインチャネルがリードし、従来の玩具およびゲーム店が好調に推移
  • オフライン店舗が依然として重要だが、eコマースは拡大し続けている
  • レゴストアのバーコードスキャナーはデジタルスクリーンにアニメーションモデルを表示

国別レポート免責事項

インドネシアのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • モバイルゲーム、子供向け広告、サブスクリプションによる成長
  • 図表12:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • モバイルゲームが牽引するビデオゲームソフトウェアの成長
  • キダルトが推進するハイブリッド小売店を通じたビデオゲームのエンゲージメントと売上
  • サブスクリプションサービスは、手頃な価格のプレミアムコンテンツにより価値の成長を促進
  • 図13:インドネシアにおけるXbox Game Passの人気は、プレイし放題モデルにより牽引されている

次にくるもの

  • 可処分所得の増加がビデオゲームの成長を促進
  • キダルトトレンドはブランドとのコラボレーションを通じて懐かしのゲーム製品を促進
  • モバイルゲームとデジタルゲームは、ローカリゼーションの鍵となる上昇傾向を維持する見込み
  • デジタルファースト戦略とコミュニティエンゲージメントがビデオゲーム企業の成功を牽引する可能性が高め

競合情勢

  • Indie games studiosはローカリゼーションとモバイルファーストデザインの恩恵を受ける
  • モバイルゲームとコンソールゲームの両方のプレイヤーは依然として重要
  • 図表14:アナリストの見解

チャンネル

  • ビデオゲームの販売はeコマースチャネルが中心に
  • TokopediaとPlayStationの提携は小売eコマースの成長に貢献
  • 図15:TokopediaとPlayStationの提携によりデジタルコンソールの売上が増加
  • インドネシアではレンタルと小売のハイブリッドモデルが重要

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGID

In 2024, toys and games in Indonesia saw moderate growth, propelled by the kidult trend and the popularity of collectible toys. This trend resulted in heightened expenditure on premium products and lifestyle collectibles. While retail e-commerce remained the most significant sales channel, offline retail saw growth. The industry retained its fragmented nature, with both global and local brands competing for value share through pricing strategies, partnerships, and online visibility.

Euromonitor International's Toys and Games in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Kidults, collectibles, and mobile-first gaming fuel growth in Indonesia

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Traditional toys and games drives growth within toys and games
  • Marvel and Transformers action figures gain from the kidult trend
  • Pokemon cards and Pop Mart blind boxes drive growth in collectibles in toys and games
  • CHART 2 Pokemon Trading Cards Spark Cross-Generational Buzz in Indonesia

WHAT'S NEXT?

  • Video games set to continue to dominate, and will also experience growth
  • Kidult and collectibles trends will drive change in toys and games
  • Education and the environment set to play important roles
  • Addo and Playgro to gain traction through affordability and brand trust
  • Retail e-commerce set to gain further traction in traditional toys and games

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel and Lego retain share amidst fragmentation and kidult growth
  • Pop Mart and Addo gain traction through trends and retail strategies
  • Brands which effectively use retail e-commerce perform well
  • Hasbro launches colour mixer kit for STEM and art education

CHANNELS

  • Blending offline and online channels
  • Addo leverages e-commerce to expand its reach
  • Miniso opens Sanrio flagship store to deepen consumer connections
  • CHART 3 Analyst Insight

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 4 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 5 PEST Analysis in Indonesia 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 6 Key Insights on Consumers in Indonesia 2024
  • CHART 7 Consumer Landscape in Indonesia 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Nostalgia and collectibles drive demand, supported by strategic brand partnerships
  • CHART 8 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Dolls and accessories and Lego drive growth in traditional toys and games
  • ZD Toys benefits from kidult spending and social media buzz
  • Gen Z and kidults drive value growth for collectibles from Pop Mart and Fugglers
  • Lego Formula 1 partnership boosts sales and enhances brand image
  • CHART 9 LEGO and Formula 1 Partnership Drives Growth in Indonesia in 2024
  • CHART 10 Analyst Insight

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories set to experience the fastest growth in traditional toys and games
  • Kidults, education, and technology will shape traditional toys and games
  • Physical stores to drive sales; localisation to broaden market penetration

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel leads as concentration increases within traditional toys and games
  • Pop Mart's blind box strategy resonates with Indonesian kidult collectors
  • CHART 11 Teen and Kidult Craze for Collectibles Boosts Pop Mart's Market Share in 2024
  • ELC Indonesia launches the Miko 3 Smart Robot for young children

CHANNELS

  • Offline channels lead, with traditional toys and games stores performing strongly
  • Although offline stores remain key, e-commerce continues to expand
  • Lego store's barcode scanner shows animated models on a digital screen

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth driven by mobile gaming, kidult spending, and subscriptions
  • CHART 12 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Growth in video games software driven by mobile games
  • Engagement and sales of video games via hybrid retailers driven by kidults
  • Subscription services drive value growth due to affordable premium content
  • CHART 13 All-You-Can-Play Model Drives Xbox Game Pass Popularity in Indonesia

WHAT'S NEXT?

  • Rising disposable incomes to drive growth in video games
  • Kidult trend to boost nostalgic gaming products via collaborations with brands
  • Mobile and digital games set to maintain their rising trend, with localisation key
  • Digital-first strategies and community engagement likely to drive success for video games firms

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Indie games studios benefit from localisation and mobile-first design
  • Players in both mobile and console games remain important
  • CHART 14 Analyst Insight

CHANNELS

  • E-commerce channels become the main focus of sales of video games
  • Tokopedia partnership with PlayStation contributes to growth for retail e-commerce
  • CHART 15 Tokopedia and PlayStation Partnership Fuels Digital Console Sales
  • Rental and retail hybrid model is important in Indonesia

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER