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市場調査レポート
商品コード
1716254

インドのアパレルとフットウェア市場

Apparel and Footwear in India


出版日
ページ情報
英文 85 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
インドのアパレルとフットウェア市場
出版日: 2025年04月24日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドのアパレルとフットウェアの市場規模は、2024年の小売売上高成長率が予想を下回り、年間を通じて変動がありました。上半期は、北部の猛暑と全国的な総選挙の影響により、小売店の来店者数が減少し、購買意欲が先延ばしされたため、特に裁量の分野では低調でした。オフライン・ファーストの小売企業数社が実店舗の戦略を見直し、一部の小売企業は不採算のティア3店舗を閉鎖しました。

当レポートでは、インドのアパレルとフットウェア市場について調査し、2020年~2024年の最新の小売販売データと流通形態別の分析を提供するとともに、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因の戦略的分析を提供しています。

対象製品アパレル、フットウェア、スポーツウェア

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • アパレルとフットウェア市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のアパレルとフットウェア:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の発展
  • アパレルとフットウェアの今後

市場データ

免責事項

情報源

インドの婦人服

主なデータ結果

2024年の発展

  • 祝祭シーズンと結婚式シーズンにより、2024年の婦人服の売上が上昇
  • 婦人服市場では、価値重視の買い物客とプレミアム志向の買い物客の間に明確な乖離が見られる
  • オフラインの婦人服小売業は圧力に直面し、店舗統合とデジタル化に注力している

展望と機会

  • Z世代中心のブランドが勢いを増す中、インドではファストファッションが加速する見込み
  • プライベートレーベルの婦人服は、価値あるポジショニング別、より強力な役割を担う準備が整っている
  • ライフスタイルのポジショニングが優先されるため、婦人服ブランドはホームカテゴリーへのさらなる進出が期待される

カテゴリーデータ

インドのメンズウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • メンズウェアは実用性と価値を重視し、2024年に1桁成長を記録
  • Aditya Birla Fashion & Retailの分社化は、メンズウェアにおけるブランドフォーカスの強化とポートフォリオの機敏性を示す
  • 中堅ブランドは高級品と低価格品の両方から圧力を受けている

展望と機会

  • メンズウェアは、多用途なワードローブへの需要に支えられ、堅調な1桁のCAGRで成長する見込み
  • メンズウェアのプレミアム化の次の波を牽引するのは、2級都市と3級都市になる可能性が高い
  • メンズウェアではオーダーメイドの服が主流になると予想される

カテゴリーデータ

インドの子供服

主なデータ結果

2024年の発展

  • アパレル業界が低迷する中、子供服は1桁台後半の成長で安定を維持
  • 「Mini-Me」ドレスが祝祭ファッションの主流に
  • 実用的な持続可能性が子供服の選択を左右する

展望と機会

  • 富裕層の増加に伴い、子供服が親の財布のシェアを拡大する見込み
  • D2C子供服ブランドがオムニチャネル成長を採用し、オフラインでの拡大が加速
  • 予測期間中、子供たちはファッションの好みの独立した影響力を持つ存在として台頭

カテゴリーデータ

インドのスポーツウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • フィットネス習慣の進化により、日常的なスポーツウェアの採用が促進される
  • 競合情勢は激化し、世界ブランドが優勢となっているが、地元ブランドも台頭している
  • スポーツウェアブランドは、若い消費者のライフスタイルや価値観に合わせて、より強いつながりを構築

展望と機会

  • 毎日の運動とマイクロフィットネスの習慣がインド全土のスポーツウェア需要を刺激
  • 現地製造業がスポーツウェアの成長と世界展開を促進
  • 予測期間中にスポーツウェアのリーチを拡大する小売チャネルの進化

カテゴリーデータ

インドのジーンズ

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドのジーンズは、消費者の嗜好の変化により、2024年に2桁の成長が見込まれている
  • Levisは2024年もインドで最も売れているジーンズブランドとしての地位を維持する
  • Z世代に特化したD2Cブランドがジーンズ市場で存在感を拡大

展望と機会

  • 快適性が重要な推進力となるため、リラックスフィットデニムが注目を集めると予想される
  • 持続可能性は消費者にとってはニッチなままだが、インドのデニムブランドにとっては戦略的に必須の要素である
  • eコマースとブランド提携が予測期間中のデニム流通を形作る

カテゴリーデータ

インドの靴下

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年には、インドにおけるアスレジャーの台頭と、透け感のないストッキングの牽引により、ストッキング市場は1桁台後半の成長が見込まれる
  • シースルーストッキングも成長傾向を維持
  • アパレルアクセサリーとは異なり、ストッキングは新しいD2Cブランドの焦点となるカテゴリーであり、新鮮さと革新を推進

展望と機会

  • 衛生面、カバー力、日常着用のニーズにより、透け感のないストッキングの需要は引き続き堅調に推移
  • ストッキングはスタイルステートメントとして進化し、ブランドはキャラクター主導とトレンド主導のデザインを通じてZ世代をターゲット
  • 特定の機能を備えたセグメント化されたストッキング

カテゴリーデータ

インドのアパレルアクセサリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミック後の正常化により、2024年の価値成長は阻害される
  • 帽子/キャップは、日常的な実用性と日焼け防止が普及を牽引し、着実に人気が高まっている
  • 消費者はほとんどのアパレルアクセサリーに対して価格に非常に敏感である

展望と機会

  • ほとんど組織化されていない、低い関与を維持するために手袋とスカーフ
  • インド市場では、アパレルアクセサリーは機能的な付加物であり、重点分野ではない
  • 旅行とスポーツが帽子・キャップの成長を牽引

カテゴリーデータ

インドのフットウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドの靴市場は、支出動向の変化の中で一桁台の高い成長を記録
  • BIS規格は2024年に組織化されたフットウェアを強化する
  • Bataは、幅広いリーチとブランド統合を通じて、インドにおけるフットウェアのリーダーシップを維持

展望と機会

  • フットウェアのプレミアム化はパーソナライゼーションと没入型体験を中心に展開
  • Foot Lockerのインド進出はスニーカー文化と靴に影響を与える
  • クイックコマースプラットフォームがインドのフットウェアブランドに新たな道を開く

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CLFIN

Apparel and footwear in India experienced lower than anticipated retail current value growth in 2024, with the performance being variable during the year. The first half was subdued, especially for discretionary segments, as severe summer heatwaves in the north, and general elections across the country took their toll on retail footfall and postponed shopping intentions. A few offline-first retailers restrategised their physical presence, with some shutting underperforming tier-3 stores. The ind...

Euromonitor International's Apparel and Footwear in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024 and analysis by distribution format allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, leading brands, and offers strategic analysis of key factors influencing the market. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Apparel, Footwear, Sportswear.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Apparel and Footwear market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Apparel and footwear in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for apparel and footwear?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 2 Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 4 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Apparel and Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Apparel and Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 7 Distribution of Apparel and Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Apparel and Footwear by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

WOMENSWEAR IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Festive and wedding season lifts sales of womenswear in 2024
  • Womenswear sees a clear divergence between value-driven shoppers and premium seekers
  • Offline womenswear retail faces pressure, prompting store consolidation and a digital focus

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Fast fashion set to accelerate in India as Gen Z-centric brands gain momentum
  • Private label womenswear poised for a stronger role, led by a value positioning
  • Womenswear brands expected to expand further into home categories as lifestyle positioning takes priority

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Womenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Womenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 17 NBO Company Shares of Womenswear: % Value 2020-2024
  • Table 18 LBN Brand Shares of Womenswear: % Value 2021-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Women's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Women's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Women's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Women's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Women's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Women's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 25 NBO Company Shares of Women's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 26 LBN Brand Shares of Women's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 27 Forecast Sales of Womenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Womenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

MENSWEAR IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Menswear records single-digit growth in 2024, with a focus on utility and value
  • Aditya Birla Fashion & Retail demerger signals sharper brand focus and portfolio agility in menswear
  • Middle-market brands face pressure from both the high and low ends

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Menswear set to grow at a solid single-digit CAGR, backed by demand for a versatile wardrobe
  • Tier-2 and tier-3 cities likely to drive the next wave of menswear premiumisation
  • Made-to-order clothing expected to gain prominence in menswear

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of Menswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 32 Sales of Menswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Menswear: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Menswear: % Value 2021-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Men's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Men's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Men's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Men's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 41 NBO Company Shares of Men's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 42 LBN Brand Shares of Men's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 43 NBO Company Shares of Men's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 44 LBN Brand Shares of Men's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 45 Forecast Sales of Menswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 46 Forecast Sales of Menswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 47 Forecast Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2024-2029

CHILDRENSWEAR IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Childrenswear holds steady with high single-digit growth in a sluggish year for apparel
  • "Mini-Me" dressing becomes mainstream in festive fashion
  • Practical sustainability drives childrenswear choices

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Childrenswear set to claim a larger share of parental wallets amidst rising affluence
  • Offline expansion to accelerate as D2C childrenswear brands embrace omnichannel growth
  • Children to emerge as independent influencers of fashion preferences in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Childrenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 50 Sales of Childrenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Childrenswear: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Childrenswear: % Value 2021-2024
  • Table 55 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 57 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 58 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTSWEAR IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Evolving fitness habits drive the adoption of everyday sportswear
  • Competitive landscape intensifies, with global brands dominating, but local brands gaining ground
  • Sportswear brands align with younger consumers' lifestyles and values to build stronger connections

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Daily movement and micro-fitness routines to power demand for sportswear across India
  • Local manufacturing to drive growth and global expansion in sportswear
  • Evolving retail channels to expand the reach of sportswear in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 59 Sales of Sportswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 60 Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 61 NBO Company Shares of Sportswear: % Value 2020-2024
  • Table 62 LBN Brand Shares of Sportswear: % Value 2021-2024
  • Table 63 Distribution of Sportswear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 64 Forecast Sales of Sportswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 65 Forecast Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2024-2029

JEANS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Jeans in India sees double-digit value growth in 2024, amidst shifting consumer preferences
  • Levis maintains its position as the top-selling jeans brand in India in 2024
  • Gen Z-focused D2C brands expand their presence in jeans

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Relaxed-fit denim expected to gain prominence as comfort becomes a key driver
  • Sustainability to remain niche for consumers, but a strategic imperative for denim brands in India
  • E-commerce and brand partnerships to shape denim distribution in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 67 Sales of Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 68 Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 69 Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 70 Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 71 Sales of Men's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 72 Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 73 Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 74 Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 75 Sales of Women's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 76 Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 77 Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Jeans: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Jeans: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 82 Forecast Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 83 Forecast Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 84 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 85 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 88 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 91 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029

HOSIERY IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hosiery grows in the high single digits in 2024, driven by non-sheer hosiery, along with the rise of athleisure in India
  • Sheer hosiery also maintains its growth trend
  • Unlike apparel accessories, hosiery is a focus category for new D2C brands, driving freshness and innovation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for non-sheer hosiery to remain strong, driven by hygiene, coverage, and everyday wear needs
  • Hosiery to evolve as a style statement, with brands targeting Gen Z through character-led and trend-driven designs
  • Segmented hosiery with specific functions

CATEGORY DATA

  • Table 92 Sales of Hosiery by Category: Volume 2019-2024
  • Table 93 Sales of Hosiery by Category: Value 2019-2024
  • Table 94 Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 95 Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Hosiery: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Hosiery: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Hosiery by Category: Volume 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Hosiery by Category: Value 2024-2029
  • Table 100 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 101 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2024-2029

APPAREL ACCESSORIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Post-pandemic normalisation prevents value growth in 2024
  • Hats/caps gains steady traction, as everyday utility and sun protection drive uptake
  • Consumers are highly price-sensitive for most apparel accessories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Largely unorganised, gloves and scarves to maintain low engagement
  • Apparel accessories will remain a functional add-on, not an area of focus in the Indian market
  • Travel and sports set to drive growth for hats/caps

CATEGORY DATA

  • Table 102 Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2019-2024
  • Table 103 Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2019-2024
  • Table 104 Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 105 Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 106 NBO Company Shares of Apparel Accessories: % Value 2020-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Apparel Accessories: % Value 2021-2024
  • Table 108 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2024-2029

FOOTWEAR IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Footwear in India records high single-digit growth amidst shifting spending dynamics
  • BIS norms strengthen organised footwear in 2024
  • Bata maintains leadership in footwear in India through wide reach and brand consolidation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation in footwear to revolve around personalisation and immersive experiences
  • Foot Locker's entry into India set to influence the sneaker culture and footwear
  • Quick commerce platforms to open new avenues for footwear brands in India

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 113 Sales of Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 115 Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 116 NBO Company Shares of Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 118 Distribution of Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 119 Forecast Sales of Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 120 Forecast Sales of Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 121 Forecast Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 122 Forecast Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029