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市場調査レポート
商品コード
1655655

インドネシアのホームケア市場

Home Care in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 62 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
インドネシアのホームケア市場
出版日: 2025年02月05日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年、インドネシアのホームケア産業は着実な成長を遂げ、ランドリーケア、食器洗い、表面ケア、エアケア、家庭用殺虫剤といった主要カテゴリーがすべて拡大に寄与しました。この成長の主な原動力は、衛生と清潔に対する意識の高まり、都市化、中産階級の人口増加です。現地の消費者は、家庭での清潔で健康的な環境の維持に重点を置くようになっており、特にパンデミックの後に、家庭での清潔で健康的な環境の維持に重点を置くようになっています。

当レポートでは、インドネシアのホームケア市場について調査し、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因(新製品開拓、パッケージイノベーション、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。また、2029年までの予測を行なっています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアのランドリーケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年には販売量が数量と時価の両面で増加する
  • Sayap Mas UtamaがSo Klinブランドを率いる
  • インドネシアでは洗濯用品の中で手洗い用洗剤が最も人気のある分野である

展望と機会

  • 予測期間中、カテゴリー全体で堅調な上昇が見込まれる
  • 消費者は、植物由来の優しい代替品に高い関心を示す
  • eコマースやその他の近代的な小売チャネルの拡大が将来の成長を支える

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドネシアの食器洗い

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者がUnilever製品から離れる一方で食器洗いが拡大
  • Lion Wingsが勝利しUnileverは2位に転落
  • イノベーションが進歩を推進する

展望と機会

  • 予測期間を通じて食器洗浄機の堅調な成長が予測される
  • 消費者が有害化学物質に対する懸念を強める中、企業は安全な製品への投資を増やしている
  • 既存参入企業間の価格は上昇し、新規参入者がより手頃なオプションを提供することで競合が激化

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

インドネシアの表面ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 標準的な床用クリーナーは2024年も引き続き売上の大部分を占める
  • Sayap Mas UtamaがSo Klinブランドで総合的なリーダーシップを維持
  • 消毒剤の成長は鈍化、Wipolは依然トップ

展望と機会

  • 今後の成長は標準床用クリーナーと多目的クリーナーが牽引
  • 多目的クリーナーはターゲットソリューションよりも人気が続く一方、窓/ガラスクリーナーは都市化の恩恵を受ける
  • 赤ちゃんや子供に優しい製品が表面ケア全般に拡大予定

カテゴリーデータ

インドネシアの漂白剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 漂白剤は、革新性も欠如しているため、衰退し続けてる
  • BayClinとSo Klinが2024年もカテゴリー優位を維持
  • サシェ包装は地方やコスト意識の高い消費者にアピールする

展望と機会

  • 漂白剤は予測期間中に失った地位を取り戻す可能性は低い
  • 代替製品は漂白剤よりも優れた機能を提供する
  • 予測期間中に大きな競合情勢の変化は予想されない

カテゴリーデータ

インドネシアのトイレケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアでは、トイレ用液体洗剤/泡洗剤に対する消費者の関心が高まり、2024年にはトイレケアが堅調に成長すると予測される
  • Bebekがトップ、Harpicが2位
  • トイレ用液体製品/泡製品が成長を牽引し、トイレ用品全体の売上を支配

展望と機会

  • インドネシアのトイレケアのさらなる大幅な成長が予測される
  • トイレ用液体洗剤/泡洗剤は地元消費者の間で引き続き人気を博す
  • 近代的な小売チャネルが引き続きカテゴリー売上をリード

カテゴリーデータ

インドネシアの研磨剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年は研磨剤が低迷
  • SC Johnson & SonはKiwiブランドで明確なリーダーシップを維持
  • イノベーションの低さとマーケティングへの投資不足が成長を阻害している

展望と機会

  • ポーランドは予測期間中苦戦する見通し
  • 金属研磨剤の売上が全体の販売量増加を牽引
  • 主要参入企業は引き続き優位に立つと確信しており、eコマースの拡大が成長を支えると

カテゴリーデータ

インドネシアのエアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • エアケア、2024年に好業績を達成
  • StellaとGladeが価値シェアの過半数を占める
  • 芳香剤の定番として人気の花とフルーツの香り

展望と機会

  • インドネシアの空気ケアの明るい未来予測
  • 現代の貿易チャネルが売上を牽引し、電気式芳香剤が成長を牽引する見込み
  • Stellaが首位を維持する可能性

カテゴリーデータ

インドネシアの家庭用殺虫剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 家庭用殺虫剤は販売数量が伸び悩む中、現在価値が大きく伸びている
  • HITは2024年にカテゴリー全体のリーダーシップを強化
  • 消費者は伝統的な製品から現代的な製品に移行している

展望と機会

  • インドネシアのエアケアの安定した成長予測
  • スプレー/エアゾール形式が最大のセグメント
  • 防虫剤やその他の家庭用殺虫剤の重要性が増す

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HCPID

In 2024, the home care industry in Indonesia saw steady growth, with major categories such as laundry care, dishwashing, surface care, air care, and home insecticides all contributing to the expansion. The primary drivers of this growth were increasing awareness of hygiene and cleanliness, urbanisation, and the country's rising middle-class population. Local consumers are becoming more focused on maintaining clean and healthy environments at home - particularly after the pandemic heightened conc...

Euromonitor International's Home Care in Indonesia market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales rise in both volume and current value terms in 2024
  • Sayap Mas Utama leads with So Klin brand
  • Hand wash detergents remains most popular segment in laundry care in Indonesia

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Forecast period will see robust rises for overall category
  • Consumers to show greater interest in gentle plant-based alternatives
  • Expansion of e-commerce and other modern retail channels supports future growth

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dishwashing expands while consumers shift away from Unilever products
  • Unilever falls to second place as Lion Wings take the crown
  • Innovation drive progress

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong growth projected for dishwashing throughout forecast period
  • Players invest more in safe products as consumers show rising concern over harmful chemicals
  • Prices will rise among established players and competition will intensify with new entrants offering more affordable options

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Standard floor cleaners continues to account for bulk of sales in 2024
  • Sayap Mas Utama maintains overall leadership with So Klin brand
  • Disinfectants sees slowed growth with Wipol still in the lead

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Future growth to be led by standard floor cleaners and multi-purpose cleaners
  • Multi-purpose cleaners will remain more popular than targeted solutions, while window/glass cleaners will benefit from urbanisation
  • Baby and child-friendly products set to expand throughout surface care

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bleach continues to wane as it faces increasing irrelevance and lack of innovation
  • BayClin and So Klin maintain category dominance in 2024
  • Sachet packaging formats appeal to rural and cost-conscious consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bleach unlikely to regain lost ground during forecast period
  • Alternative products offer superior functionality to bleach
  • No major competitive landscape shifts anticipated for forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Robust growth seen for toilet care in Indonesia in 2024, with rising consumer interest in toilet liquids/foam
  • Bebek leads, with Harpic in second place
  • Toilet liquids/foam lead growth and dominate sales in overall toilet care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further strong growth projected for toilet care in Indonesia
  • Toilet liquids/foam set to remain firm favourite among local consumers
  • Modern retail channels will continue to lead category sales

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Low activity seen in polishes in 2024
  • SC Johnson & Son maintains clear leadership with Kiwi brand
  • Low levels of innovation and lack of investment in marketing curb growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Polishes set to struggle over forecast period
  • Sales in metal polish to drive overall volume growth
  • Leading players assured of continued dominance while expanding e-commerce should support growth

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Air care turns in positive performance for 2024
  • Stella and Glade hold majority of value share
  • Floral and fruity scents as firm favourites for air fresheners

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright future forecast for air care in Indonesia
  • Modern trade channels lead sales, with electric air fresheners set to lead growth
  • Stella likely to hold on to top spot

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Home insecticides sees strong current value growth as volume sales struggle
  • HIT strengthens overall category leadership in 2024
  • Consumers shift from traditional to modern products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth forecast for air care in Indonesia
  • Spray/aerosol formats as largest segment
  • Moth proofers and other home insecticides to gain greater relevance

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029