表紙:アジア太平洋地域の有料テレビ市場の予測
市場調査レポート
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1459453

アジア太平洋地域の有料テレビ市場の予測

Asia Pacific Pay TV Forecasts

出版日: | 発行: Digital TV Research | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アジア太平洋地域の有料テレビ市場の予測
出版日: 2024年03月31日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

アジア太平洋地域では、2029年までに有料テレビ加入者が1,100万人増加する見通しです。中国とインドを合わせると、2029年には同地域の有料テレビ加入者数6億2,700万人の80%、つまり5億300万人を占めることになる見通しです。インドは2023年から2029年の間に有料テレビ加入者を「わずか」1,000万人増やすのみであり、中国は300万人減少します。22カ国中、15カ国が2023年から2029年の間に加入者を増やします。

IPTV加入者は2022年にケーブルTV加入者を追い越しました。デジタルケーブル加入者は2023年から2029年の間に1,000万人減少します。中国は1,400万人のデジタルケーブル加入者を失いますが、パキスタンは300万人増加します。アナログケーブル加入者は500万人減少し、ゼロになります。

当レポートでは、アジア太平洋地域の有料テレビの市場を調査し、世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。

目次

  • インサイト:国別の詳細分析 (72ページのPDFドキュメント)
  • Excelワークブック:22カ国の世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の主要通信事業者・国・プラットフォーム別データ (2015年から2029年)

以下の22カ国・69のプラットフォームの予測:

オペレーター数 プラットフォーム予測
オーストラリア 1 Foxtel
バングラデシュ 1 Akash
カンボジア 3 CDN; One TV; Sky One
中国 4 China Radio & TV; China Telecom; BesTV; China Unicom
香港 2 i-cable; Now TV
インド 9 Hathway; GTPL; Siti; DEN; Dish TV; Tata Sky; Airtel; Sun Direct; MTNL
インドネシア 7 Linknet; Transvision; Indovision; Top TV; Okevision; MNC Play; Telkom
日本 3 SkyPerfecTV; J:Com; NTT
ラオス    
マレーシア 2 Astro; TM
モンゴル 2 Univision; DDish
ミャンマー 2 SkyNet; 4TV/MRTV (Forever)
ネパール 1 Dish Media
ニュージーランド 1 Sky; Vodafone
パキスタン 1 PTCL
フィリピン 2 Sky Cable/Sky Direct; Cignal
シンガポール 2 StarHub; SingTel TV
韓国 9 LG Hellovision; T Broad; D'Live; CMB; Hyundai HCN; KT Olleh; Skylife; B TV; LG U+
スリランカ 2 Dialog; Peo
台湾 4 Taiwan Broadband; TWM; CNS; CHT
タイ 3 Truevisions; TOT; AIS
ベトナム 8 SCTV; VTVCab; HTV-CMS; VNPT; Viettel; FPT; K+; Viva TV
目次

Asia Pacific will add 11 million pay TV subscribers by 2029. China and India together will account for 80% of the region's 627 million pay TV subscribers by 2029 - or 503 million subscribers collectively. India will add "only" 10 million pay TV subscribers between 2023 and 2029, with China down by 3 million. Fifteen of the 22 countries will gain subscribers between 2023 and 2029.

Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "IPTV is the biggest pay TV winner - adding 28 million subscribers between 2023 and 2029 to total 311 million. Much of this growth will happen in China (up by 11 million) as cable subs convert to OTT or IPTV and in India (up by 13 million)."

IPTV subscribers overtook cable TV ones in 2022. Digital cable subscriptions will fall by 10 million between 2023 and 2029. China will lose 14 million digital cable subscribers, although Pakistan will add 3 million. Analog cable subscriptions will fall by 5 million to zero.

Table of Contents

Published in April 2024, this 118-page PDF and excel report comes in two parts:

  • Insight: Detailed country-by-country analysis in a 72-page PDF document.
  • Excel workbook covering each year from 2015 to 2029 for 22 countries by household penetration, by pay TV subscribers, by pay TV revenues and by major operator. As well as summary tables by country and by platform.

Forecasts for the following 22 countries and 69 platforms:

Country No of ops Platform forecasts
Australia 1 Foxtel
Bangladesh 1 Akash
Cambodia 3 CDN; One TV; Sky One
China 4 China Radio & TV; China Telecom; BesTV; China Unicom
Hong Kong 2 i-cable; Now TV
India 9 Hathway; GTPL; Siti; DEN; Dish TV; Tata Sky; Airtel; Sun Direct; MTNL
Indonesia 7 Linknet; Transvision; Indovision; Top TV; Okevision; MNC Play; Telkom
Japan 3 SkyPerfecTV; J:Com; NTT
Laos    
Malaysia 2 Astro; TM
Mongolia 2 Univision; DDish
Myanmar 2 SkyNet; 4TV/MRTV (Forever)
Nepal 1 Dish Media
New Zealand 1 Sky; Vodafone
Pakistan 1 PTCL
Philippines 2 Sky Cable/Sky Direct; Cignal
Singapore 2 StarHub; SingTel TV
S Korea 9 LG Hellovision; T Broad; D'Live; CMB; Hyundai HCN; KT Olleh; Skylife; B TV; LG U+
Sri Lanka 2 Dialog; Peo
Taiwan 4 Taiwan Broadband; TWM; CNS; CHT
Thailand 3 Truevisions; TOT; AIS
Vietnam 8 SCTV; VTVCab; HTV-CMS; VNPT; Viettel; FPT; K+; Viva TV