市場調査レポート
商品コード
1459453
アジア太平洋地域の有料テレビ市場の予測Asia Pacific Pay TV Forecasts |
アジア太平洋地域の有料テレビ市場の予測 |
出版日: 2024年03月31日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アジア太平洋地域では、2029年までに有料テレビ加入者が1,100万人増加する見通しです。中国とインドを合わせると、2029年には同地域の有料テレビ加入者数6億2,700万人の80%、つまり5億300万人を占めることになる見通しです。インドは2023年から2029年の間に有料テレビ加入者を「わずか」1,000万人増やすのみであり、中国は300万人減少します。22カ国中、15カ国が2023年から2029年の間に加入者を増やします。
IPTV加入者は2022年にケーブルTV加入者を追い越しました。デジタルケーブル加入者は2023年から2029年の間に1,000万人減少します。中国は1,400万人のデジタルケーブル加入者を失いますが、パキスタンは300万人増加します。アナログケーブル加入者は500万人減少し、ゼロになります。
当レポートでは、アジア太平洋地域の有料テレビの市場を調査し、世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。
国 | オペレーター数 | プラットフォーム予測 |
オーストラリア | 1 | Foxtel |
バングラデシュ | 1 | Akash |
カンボジア | 3 | CDN; One TV; Sky One |
中国 | 4 | China Radio & TV; China Telecom; BesTV; China Unicom |
香港 | 2 | i-cable; Now TV |
インド | 9 | Hathway; GTPL; Siti; DEN; Dish TV; Tata Sky; Airtel; Sun Direct; MTNL |
インドネシア | 7 | Linknet; Transvision; Indovision; Top TV; Okevision; MNC Play; Telkom |
日本 | 3 | SkyPerfecTV; J:Com; NTT |
ラオス | ||
マレーシア | 2 | Astro; TM |
モンゴル | 2 | Univision; DDish |
ミャンマー | 2 | SkyNet; 4TV/MRTV (Forever) |
ネパール | 1 | Dish Media |
ニュージーランド | 1 | Sky; Vodafone |
パキスタン | 1 | PTCL |
フィリピン | 2 | Sky Cable/Sky Direct; Cignal |
シンガポール | 2 | StarHub; SingTel TV |
韓国 | 9 | LG Hellovision; T Broad; D'Live; CMB; Hyundai HCN; KT Olleh; Skylife; B TV; LG U+ |
スリランカ | 2 | Dialog; Peo |
台湾 | 4 | Taiwan Broadband; TWM; CNS; CHT |
タイ | 3 | Truevisions; TOT; AIS |
ベトナム | 8 | SCTV; VTVCab; HTV-CMS; VNPT; Viettel; FPT; K+; Viva TV |
Asia Pacific will add 11 million pay TV subscribers by 2029. China and India together will account for 80% of the region's 627 million pay TV subscribers by 2029 - or 503 million subscribers collectively. India will add "only" 10 million pay TV subscribers between 2023 and 2029, with China down by 3 million. Fifteen of the 22 countries will gain subscribers between 2023 and 2029.
Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "IPTV is the biggest pay TV winner - adding 28 million subscribers between 2023 and 2029 to total 311 million. Much of this growth will happen in China (up by 11 million) as cable subs convert to OTT or IPTV and in India (up by 13 million)."
IPTV subscribers overtook cable TV ones in 2022. Digital cable subscriptions will fall by 10 million between 2023 and 2029. China will lose 14 million digital cable subscribers, although Pakistan will add 3 million. Analog cable subscriptions will fall by 5 million to zero.
Country | No of ops | Platform forecasts |
Australia | 1 | Foxtel |
Bangladesh | 1 | Akash |
Cambodia | 3 | CDN; One TV; Sky One |
China | 4 | China Radio & TV; China Telecom; BesTV; China Unicom |
Hong Kong | 2 | i-cable; Now TV |
India | 9 | Hathway; GTPL; Siti; DEN; Dish TV; Tata Sky; Airtel; Sun Direct; MTNL |
Indonesia | 7 | Linknet; Transvision; Indovision; Top TV; Okevision; MNC Play; Telkom |
Japan | 3 | SkyPerfecTV; J:Com; NTT |
Laos | ||
Malaysia | 2 | Astro; TM |
Mongolia | 2 | Univision; DDish |
Myanmar | 2 | SkyNet; 4TV/MRTV (Forever) |
Nepal | 1 | Dish Media |
New Zealand | 1 | Sky; Vodafone |
Pakistan | 1 | PTCL |
Philippines | 2 | Sky Cable/Sky Direct; Cignal |
Singapore | 2 | StarHub; SingTel TV |
S Korea | 9 | LG Hellovision; T Broad; D'Live; CMB; Hyundai HCN; KT Olleh; Skylife; B TV; LG U+ |
Sri Lanka | 2 | Dialog; Peo |
Taiwan | 4 | Taiwan Broadband; TWM; CNS; CHT |
Thailand | 3 | Truevisions; TOT; AIS |
Vietnam | 8 | SCTV; VTVCab; HTV-CMS; VNPT; Viettel; FPT; K+; Viva TV |