市場調査レポート
商品コード
1431795
北米の有料TV市場の予測North America Pay TV Forecasts |
北米の有料TV市場の予測 |
出版日: 2024年02月23日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
カナダおよび米国の有料TV契約者数は、2015年の1億1,100万人から、2029年には6,000万人に減少する見通しです。米国は全体の51% (4,900万人減) を失い、カナダは23% (300万人減) 減少します。北米の有料TVの普及率は、2015年の85%から2029年には43%に低下する見通しであり、米国は2024年に50%を下回る見通しです。
当レポートでは、北米の有料TVの市場を調査し、世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。
国 | オペレーター数 | プラットフォーム別予測 |
カナダ | 8 | Rogers; Videotron; Cogeco; Shaw Communications; Shaw Direct; Bell TV; Telus; Max TV |
米国 | 8 | Comcast; Charter; Cox; Altice; U-Verse; DirecTV; Fios TV; DISH Network |
The number of pay TV subs in Canada and the US will fall from 111 million in 2015 to 60 million in 2029. The US will lose 51% of its total (down by 49 million), with Canada down by 23% (3 million). North American pay TV penetration will drop from 85% in 2015 to 43% by 2029. The US will drop below 50% in 2024.
Simon Murray , Principal Analyst at Digital TV Research, said: "The number of pay TV subscribers across the region plummeted by 41 million between 2015 and 2023. Subscription declines will slow, with a fall of 10 million subscribers between 2023 and 2029."
Country | No of ops | Platform forecasts |
Canada | 8 | Rogers; Videotron; Cogeco; Shaw Communications; Shaw Direct; Bell TV; Telus; Max TV |
USA | 8 | Comcast; Charter; Cox; Altice; U-Verse; DirecTV; Fios TV; DISH Network |