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市場調査レポート
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1448080

西欧地域の有料テレビ市場の予測

Western Europe Pay TV Forecasts

出版日: | 発行: Digital TV Research | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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西欧地域の有料テレビ市場の予測
出版日: 2024年03月11日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

西欧の有料テレビ加入者数は、2023年から2029年にかけて8%減の900万人近く減少し、9,300万人となる見通しです。しかし2029年の有料テレビの普及率は2023年の58%から低下するものの、依然として53%であり、これは米国ほどひどくない状況です。

有料テレビ加入者数は2023年から2029年にかけて18カ国中、14カ国で減少します。減少数はドイツが270万人、英国が200万人、イタリアが150万人、フランスが110万人となります。

IPTVは2023年から2029年の間に100万人加入者を増やす見通しです。一方、有料衛星TVは640万人、有料DTTは80万人、ケーブルは240万人の減少となる見通しです。

当レポートでは、西欧の有料テレビの市場を調査し、世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。

目次

提供内容:

  • インサイト:国別の詳細分析 (PDFドキュメント・64ページ)
  • Excelワークブック:18カ国の世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の主要通信事業者・国・プラットフォーム別データ (2015~2029年)

18カ国、オペレーター75社の予測:

オペレーター数 オペレーター
オーストリア 5 Telekom Austria; Magenta; Sky; Liwest; HD Austria
ベルギー 5 Proximus; Telenet; VOO; Telesat/TV Vlaanderen; Orange
デンマーク 6 Allente; You See; Stofa; Boxer; TDC; Telia
フィンランド 4 Elisa; Telia; DNA; Allente; Digita
フランス 6 Orange; SFR; CanalSat; Free; Bouygues; TNT
ドイツ 6 Vodafone; DT/T-Home; Sky; Telecolumbus; HD+; Freenet
アイスランド 2 Vodafone, Siminn
アイルランド 3 Virgin; Sky; eir
イタリア 3 Sky; Telecom Italia; Vodafone
ルクセンブルク 2 Tele des P&T; Eltrona
マルタ 2 Melita; Go
オランダ 5 Ziggo; Canal Digitaal; Tele 2; KPN/Digitenne
ノルウェー 5 Allente; Riks TV; Telenor; Telia; Altibox
ポルトガル 4 Meo/PT; NOS; Nowo; Vodafone
スペイン 4 Vodafone; Telefonica/Movistar; Euskaltel; Orange
スウェーデン 5 Allente; Tele 2; Telia; Boxer; Telenor
スイス 3 Swisscom; UPC; Sunrise
英国 4 Sky; Virgin; BT; TalkTalk
目次

Western Europe will lose nearly 9 million pay TV subscribers between 2023 and 2029 to reach 93 million - down by 8%. This is nowhere near as bad as the US as pay TV penetration will still be 53% by 2029 - down from 58% in 2023.

Pay TV subscriber counts will fall for 14 of the 18 countries between 2023 and 2029. Germany will lose 2.7 million subs, with the UK down by 2.0 million, Italy 1.5 million and France by 1.1 million.

IPTV will gain 1 million subscribers between 2023 and 2029, with pay satellite TV down by 6.4 million, pay DTT down by 0.8 million and cable down by 2.4 million.

Simon Murray , Principal Analyst at Digital TV Research, said: "Pay satellite TV will be the biggest loser because most DTH platforms do not offer broadband access. However, this is not true of Sky, which wants to convert its satellite TV subscribers to its streaming platforms. Sky will lose 1.8 million satellite TV subs in both Germany and the UK as well as a further 1.3 million in Italy - or nearly 5 million between 2023 and 2029."

Table of Contents

Published in March 2024, this 106-page PDF and excel report comes in two parts:

  • Insight: Detailed country-by-country analysis in a 64-page PDF document.
  • Excel workbook covering each year from 2015 to 2029 for 18 countries by household penetration, by pay TV subscribers, by pay TV revenues and by major operator. As well as summary tables by country and by platform;

Forecasts for the following 18 countries and 75 operators:

Country No of ops Operators
Austria 5 Telekom Austria; Magenta; Sky; Liwest; HD Austria
Belgium 5 Proximus; Telenet; VOO; Telesat/TV Vlaanderen; Orange
Denmark 6 Allente; You See; Stofa; Boxer; TDC; Telia
Finland 4 Elisa; Telia; DNA; Allente; Digita
France 6 Orange; SFR; CanalSat; Free; Bouygues; TNT
Germany 6 Vodafone; DT/T-Home; Sky; Telecolumbus; HD+; Freenet
Iceland 2 Vodafone, Siminn
Ireland 3 Virgin; Sky; eir
Italy 3 Sky; Telecom Italia; Vodafone
Luxembourg 2 Tele des P&T; Eltrona
Malta 2 Melita; Go
Netherlands 5 Ziggo; Canal Digitaal; Tele 2; KPN/Digitenne
Norway 5 Allente; Riks TV; Telenor; Telia; Altibox
Portugal 4 Meo/PT; NOS; Nowo; Vodafone
Spain 4 Vodafone; Telefonica/Movistar; Euskaltel; Orange
Sweden 5 Allente; Tele 2; Telia; Boxer; Telenor
Switzerland 3 Swisscom; UPC; Sunrise
UK 4 Sky; Virgin; BT; TalkTalk